اخبار

اچ ام دی از تلفن هوشمند اقتصادی نوکیا ۲.۲ رونمایی کرد

شرکت اچ ام دی گلوبال HMD Global، تولید کننده گوشی های هوشمند برند نوکیا روز گذشته از جدیدترین تولید خودش با نام نوکیا ۲.۲ رونمایی کرد که براساس اندروید وان طراحی شده و دارای قیمتی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

نوکیا ۲.۲ دارای یک صفحه نمایش در اندازه ۵.۷ اینچ از نوع  IPS می باشد که تصاویری با وضوح کیفیت HD را می تواند به کاربران ارائه کند. این شرکت به منظور استفاده حداکثری از پنل جلویی دستگاه اقدام به استفاده کردن از بریدگی قطره ای در قسمت بالایی کرده است تا بتواند دوربین سلفی دستگاه را در آن جای دهد. این گوشی هوشمند در پنل جلویی هیچ دکمه فیزیکی نداشته و در بخش پایین از پنل نیز لوگوی نوکیا قابل مشاهده است. اما در بخش پشتی دستگاه شاهد حضور یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی هستیم که به فناوری هوش مصنوعی نیز مجهز شده است. بنابر ادعادی شرکت تولیدکننده این دوربین به لطف فناوری برخوردار شده، توانایی ثبت تصاویر باکیفیت در نورکم را دارد. همانطور که انتظار می رود، نوکیا ۲.۲ فاقد سنسور تشخیص اثرانگشت بوده و کاربران می تواند از سیستم تشخیص چهره و یا سایر روش های موجود امنیت دستگاه خود را تامین نمایند.

HMD، جدیدترین گوشی هوشمند خود را به پردازنده چهار هسته ای هلیو A22 مجهز گردیده که در کنار حافظه ۲ گیگابایت یا ۳ گیگابایت وظیفه پردازش اطلاعات را برعهده دارند. به صورت پیش فرض این دستگاه در دو نسخه با ظرفیت های ۱۶ گیگابایت و ۳۲ گیگابایتی حافظه داخلی روانه بازار شده و در صورت نیاز داشتن به فضای بیشتر، کاربران می توانند که از درگاه microSD موجود استفاده کنند. همچنین گفتنی است که نوکیای جدید دارای یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت از نوع لیتیوم یونی می باشد. این گوشی هوشمند اختصاصی به صورت پیش فرض به اندروید نسخه One مجهز گردیده و دارای رابط کاربری بسیار نزدیک به اندروید خالص است که بنابر ادعای شرکت ارائه دهنده، کاربران می توانند تا ۳ سال از پشتیبانی نرم افزاری دستگاه خریداری شده خودشان لذت ببرند. به این ترتیب افرادی که این گوشی را خریداری می کنند می توانند جزو اولین کسانی باشند که می توانند از اندروید Q و نسخه بعدی اندروید استفاده کنند، همین موضوع نوکیا ۲.۲ را  از بسیاری از رقبای هم رده‌ خودش متمایز می کند.

علاوه بر دکمه های پاور و تنظیم صدا، نوکیا یک دکمه مخصوص را برای دستیار صوتی گوگل در نظر گرفته است. همچنین لازم به ذکر است که کاربران می توانند هر یک از مدل های نوکیا ۲.۲ را در رنگ های سیاه و خاکستری سفارش دهند. نسخه‌ ۱۶ گیگابایتی با ۲ گیگابایت حافظه‌ رم در بازار هند معادل ۱۰۰ دلار و مدل دیگر با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ گیگابایت قیمتی در حدود ۱۱۵ دلار خواهد داشت.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا