اخبار

اکسپریا ایکس و سیستم عامل sailfish

sailfish هر از چند گاهی با یکی از شرکت های عرضه ساخت موبایل دنیا قراردادی به ثبت می رساند و برای سیستم عامل خود بستری می سازد اما تا کنون موفقیت خاصی به دست نیاورده است.
حال به نظر می رسد که سونی بر سر اجرای sailfish روی اکسپریا ایکس با شرکت جولا به توافق رسیده است. روز گذشته جولا اعلام کرد که نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود موسوم به Sailfish X را برای اکسپریا ایکس آماده کرده است و این سیستم‌عامل به‌زودی برای خریداری در دسترس خواهد بود.
sailfish X توسط جولا به کاربرانی عرضه می شود که قصد استفاده از اکسپریا ایکس سونی را دارند. جولا، فایل ایمیج مورد نیاز برای نصب سیلفیش ایکس (شامل VAT) را ۴۹.۹۰ یورو قیمت‌گذاری کرده است و عرضه‌ی آن را از تاریخ ۱۹ مهر آغاز خواهد کرد.
با این حال تمامی قابلیت های این سیستم عامل در نسخه اول آن در دسترس نیست.بنابراین ممکن است کاربران اکسپریا ایکس با مشکلاتی در بلوتوث، حسگرهای جدید (بارومتر، گام‌شمار و …)، حسگر اثر انگشت و رادیو اف‌ام مواجه شوند.
برای حل این مشکل نیز شرکت جولا ابزاری برای کاربران قرار می دهد که بتوانند از قابلیت های جدید نسخه های جدید sailfish استفاده کنند. اما در ابتدا برای نصب این سیستم‌عامل روی اکسپریا ایکس، یک کامپیوتر لینوکسی نیاز خواهد بود. در نظر داشته باشید که سیستم‌عامل سیلفیش‌ ایکس تنها با نسخه‌ی Unlocked اکسپریا ایکس (نسخه‌ی تک‌سیم) سازگار خواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا