اخبار

ایسوس و رونمایی از یک کروم بوک مناسب برای دانش آموزان

ایسوس توانسته در میان انبوهی از دستگاه ها که از سیستم عامل کروم استفاده می‌کنند با معرفی کروم بوک فلیپ، نامی برای خود بسازد. حال این کمپانی قصد دارد تا طراحی محبوب فلیپ را بر سر کلاسهای درس بیاورد. کروم بوک جدید کمپانی که Chroomebook C202 نام دارد، طوری طراحی شده تا بتواند مناسب برای استفاده در دانش آموزان مدارس بوده و ساختار مقاومی داشته باشد.
کروم بوک جدید دارای بدنه‌ی ناهمواری‌ست تا در برابر ضربات و افتادن‌ها مقاوم باشد، اما طوری طراحی شده که بتوان قطعاتی مانند باتری، صفحه‌ی کلید، و سوکت پاور را به راحتی تعویض کرد. همچنین می‌توان با استفاده از ابزار استاندارد، قطعات کروم بوک را از هم جدا کرد.
کمپانی در محصول جدید خود از پردازنده‌‌های سلرون اینتل (Intel Celeron) استفاده کرده. C202 دارای یک صفحه‌ی ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱,۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل بوده و می‌توان بین ۲ یا ۴ گیگابایت رم حق انتخاب داشت. همچنین ایسوس برای لپ تاپ جدید خود ۱۶ گیگابایت فضای داخلی در نظر گرفته است. غول سخت افزاری اعلام کرده که قرار است کروم بوک C202 ماه فوریه در دو مدل عرضه شود. مدل اول دارای ۲ گیگابایت رم و ۲۱۹ دلار قیمت داشته و مدل دوم با ۴ گیگابایت رم برچسب قیمت ۲۲۹ دلاری خواهد خورد.
asus-brillo-hub
اخبار ایسوس از CES گویا تمامی ندارد. این کمپانی یک هاب برای اینترنت اشیا تولید کرده که مبتنی بر پلتفورم Brillo گوگل کار می‌کند. با استفاده از این هاب می‌توان دستگاه هایی مانند دوربین ساخت ایسوس به نام Ai-Cam و پریزهای برق هوشمند را به اینترنت اشیا متصل نمود. کمپانی اطلاعات چندانی در مورد هاب جدید خود منتشر نکرده و زمان عرضه‌ی آن نیز مشخص نیست. اما اولین دستگاه مبتنی بر Brillo قرار است که اواخر سال میلادی عرضه شود. انتظار می‌رود که در آینده اطلاعات بیشتری در مورد محصول جدید ایسوس منتشر گردد.
منبع: engadget

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا