اخبار

بازگشت لپ تاپ های هوآوی به فروشگاه مایکروسافت

مایکروسافت یکی دیگر از شرکت های مهم آمریکایی است که به دنبال صدو فرمان اجرایی در آمریکا مبنی‌ بر تحریم شرکت ‌های فناوری چینی، تصمیم به حذف محصولات شرکت هواوی از فروشگاه هایش گرفت. اما پس از حدود یک ماه وقفه در ارائه لپ تاپ های هواوی در این فروشگاه ها، مایکروسافت ساعاتی پیش این لپتاپ ها را به وب سایت فروشگاهی خودش اضافه کرده است که البته به نظر می رسد این بازگشت به صورت موقتی صورت گرفته باشد. البته ردموندی ها درباره این تصمیم خود، اطلاعیه و توضیحی ارائه نداده اند و همچنین این شرکت درمورد تحریم نرم افزاری هواوی نیز تا به این لحظه هیچ خبری منتشر نکرده است.

برای نخستین بار این موضوع توسط یکی از کاربران فعال در شبکه اجتماعی توییتر مطرح گردید و به دنبال خبرنگار رسانه ورج با تایید آن اعلام کرد که لپ ‌تاپ‌های میت ‌بوک ۱۳ و هواوی میت ‌بوک و میت ‌بوک X پرو بار دیگر از طریق فروشگاه آنلاین مایکروسافت قابل خریداری می باشند. البته بنابر برخی اطلاعات پیش بینی می شود که موجود لپ تاپ های میت بوک ایکس پرو در انبارهای این کمپانی به اتمام رسیده باشد، ولی دو مدل دیگر هنوز امکان ارائه شده به مشتریان را دارند.

مایکروسافت برخلاف اقدام یک ماه گذشته خود که بدون هیچگونه توضیحی به مرحله عملی شده رسید، این بار سکوت خود را شکسته و با منتشر کردن بیانه ای اعلام داشته است که مشغول ارزیابی شرایط و مشکلات تجاری و فنی و نظارتی ناشی از قرارگرفتن نام هواوی در Entity List وزارت بازرگانی ایالات متحده هستیم و همچنان به این شرایط واکنش نشان خواهیم داد. ما فروش محصولات هواوی موجود در انبار خود را از سر می ‌گیریم.

 البته نکته مهمی در این باره وجود دارد که به خوبی نشان دهنده این موضوع است که بازگشت صورت گرفته از سمت لپ تاپ های هواوی کاملا موقتی می باشد، چرا که برخی از خبرنگاران درباره موجود محصولات سوالاتی را مطرح کرده اند که آیا پس از اتمام موجودی انبار، این شرکت بازهم برای خرید لپ‌تاپ های هواوی اقدام خواهد کرد یا خیر، با این پاسخ روبرو شدند که فروشگاه مایکروسافت موجودی فعلی را می ‌فروشد که مطابق با قوانین حال حاضر ایالت متحده است.

فارق از این موضوع هواوی پس از تاخیر در ارائه برخی از مدل های گوشی هوشمند جدید، تصمیم به عرضه با تاخیر لپ تاپ های خودش نیز گرفته است، این محصولات که قرار بود در نمایشگاهی آتی رونمایی شوند هنوز در داخل شرکت حضور خواهند داشت.


بیشتر بخوانید

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا