اخبار

باگ اینستاگرام خبر ساز شد

اینستاگرام به تازگی خبر از یک باگ در API های موجود در این برنامه داد. API بخشی از برنامه است که می توان با آن به طور مستقیم با سرور اصلی برنامه اطلاعات رد و بدل کرد. مشخص شده که اطلاعات و شماره تماس های خصوصی افراد مشهور در این برنامه توسط هکر ها و با نفوز به API ها به سرقت برود.
اینستاگرام گفت:

اخیرا به دلیل کشف یک باگ در API اینستاگرام، هکرها موفق شده‌اند به اطلاعاتی مثل شماره‌ی موبایل و آدرس ایمیل برخی از کاربران مطرح دست پیدا کنند. البته رمز عبور اکانت این افراد به‌هیچ‌وجه فاش نشده است. ما این مشکل را برطرف کرده‌ایم و اکنون در حال انجام تحقیقات در این زمینه هستیم.

همچنین آن ها  اعلام کرده اند که به هیچ تماس مشکوک و یا ایمیل نامعتبر با برچسب اینستاگرام پاسخ ندهند چرا که هر کلیدی که به دست هکر ها برسد باعث می شود که گوشه ای از اطلاعات شخصی کاربران هک شود.
هکرها موفق شده‌اند با استخراج باگ در برخی از حساب‌های اینستاگرام، اطلاعاتی از آن حساب‌های کاربری به دست بیاورند اگرچه این شبکه‌ی اجتماعی دقیقا اعلام نکرده است که چه تعداد اکانت تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. باید اشاره کنیم که دست‌یابی به شماره‌ی موبایل یا آدرس ایمیل در شبکه‌های اجتماعی بیشتر از طریق روش‌هایی مثل مهندسی اجتماعی انجام می‌شود.
سلنا گومز یکی از این کاربران مشهور و پرطرفدار بود که مورد تعرض این هکر ها قرار گرفت. معلوم نیست که دیگر کدام یک از افراد مشهور دچار چنین مشکلی شده اند اما مدیران اینستاگرا در تلاشند که هرچه زودتر این مساله را حل و فصل کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا