اخبار

با اپل مغازه هوشمند را تجربه کنید

قبلا شاهد رستوران‌هایی بودیم که بدون داشتن هیچ کارمندی کار می‌کردند اما این نوع مغازه مسئله جالب و جدیدیست که قبلا با آن آشنا نشدیم.
این مغازه در روستایی در سوئد است که وقتی وارد آن می‌شوید کسی را مشاهده نمی‌کنید. البته وارد شدن به این مغازه به همین آسانی هم نیست شما باید یک گوشی هوشمند داشته باشید و هنگام وردو آن را در مقابل در ورودی بگیرید.
این چنین و با داشتن برنامه‌ای که اپل از آغاز امسال آن را روانه بازار کرد بر روی گوشی موبایلتان هویت شما تشخیص داده می‌شود و شما اجازه ورود به مغازه را دارید.
این برنامه اطلاعات کارت شناسایی که شما در بانک دارید را وارد با حس‌گری که بر روی درب وردی نصب است چک می‌کند و در صورت نداشتن هیچ گونه مشکل مالی، شما می‌توانید وارد شوید. پس از انتخاب و برداشتن جنس مورد نیازتان، آن را در مقابل گوشی همراهتان گرفته و این چنین آن را ثبت می‌کنیدو در آخر هر ماه هم مبلغ اجناس خریداری شده از حساب شما کسر می شود.
این ایده را اولین بار آقای رابرت لیاسون که برای خرید شیر خشک آن هم در ساعات نیمه شب یافت، چرا که در آن ساعت او نتوانست هیچ مغازه بازی را در آن نواحی پیدا کند. به همین دلیل او این مغازه را که هفت روز هفته ۲۴ ساعته باز است، ایجاد کرد. برای مقابله با دزدان هم او در تمامی قسمت‌های مغازه دوربین کار گذاشته و با استفاده از آن برنامه که نامش «نارافر» به معنی مغازه در نزدیکی است همه افراد با هویت حقیقی وارد آن می‌شوند.

با اپل مغازه هوشمند را تجربه کنید +تصاویر

 

با اپل مغازه هوشمند را تجربه کنید +تصاویر

منبع: فردا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا