بررسی‌ تخصصی

با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X

Honor 7X  یکی از محصولات هیجان‌انگیز و جوان‌پسند موجود در بازار مصرف است و در این مقاله قصد داریم تا این محصول را در ۱۰ زمینه مختلف موردبررسی قرار داده و برای هر یک از بخش‌ها نمره‌ای بین ۱ تا ۱۰ را به آن بدهیم تا بتوانیم امتیاز کلی این مدل را به دست بیاوریم و ببینیم که Honor 7X در عمل چه امکاناتی را ارائه می‌کند.
 

طراحی ظاهری

این محصول ازنظر ظاهری یک مدل نسبتا متفاوت از سری Honor است. این محصول دارای لبه‌هایی گردتر از مدل‌های دیگر سری محصولات این شرکت بوده و اندکی اسپرت تر و جوان‌پسندتر از محصولات دیگر موجود در بازار است. بدنه این مدل از بخش جلویی شامل یک نمایشگر بزرگ است که بخش عمده‌ای از بدنه را پر کرده است. در بخش بالا و پایین نمایشگر شاهد لبه‌هایی هستیم که تنها بخش‌های غیر نمایشگر جلوی دستگاه را شامل می‌شوند که در بخش بالایی Honor 7X شاهد حضور خروجی صدای دستگاه برای مکالمه و دوربین سلفی و یک حسگر هستیم و در بخش پایینی نیز تنها لوگوی Honor به چشم می‌خورد.
 

 
در زاویه دید پشت شاهد یک نوار بسیار باریک آنتن در بالا و پایین گوشی هستیم که در بالای دستگاه از وسط دوربین رد می‌شود. در امتداد نوار آنتن بالا دو عدسی دوربین و فلش دستگاه قرارگرفته است. اندکی بالاتر از مرکز دستگاه در پشت هم حسگر اثرانگشت بارنگ مشابه بارنگ بدنه قرارگرفته است. در پایین بخش پشتی بدنه هم شاهد وجود لوگوی Honor هستیم.
 
با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X
 
در زاویه دید پایینی Honor 7X شاهد وجود یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون هستیم در کنار این جک هم ورودی میکرو یواس‌بی هستیم و در کنار آن‌هم بلندگوی دستگاه قرار گرفته است. در دو طرف رابط یو‌اس‌بی هم پیچ‌های دستگاه بارنگی متفاوت و براق جای گرفته‌اند که حس و حال اسپرت این مدل را چند برابر می‌کند.
 
با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X
در کناره‌های Honor 7X نیز به ترتیب در کناره سمت راست دستگاه شاهد حضور دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه و دکمه کنترل صدا هستیم. در سمت چپ بدنه Honor 7X هم مطابق معمول طراحی Honor می‌توان به جایگاه قرار دادن سیم‌کارت دسترسی داشت.
 
با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X
با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X
 
ابعاد دقیق این مدل برابر با ۱۵۶٫۵ در ۷۵٫۳ میلیمتر است. ضخامت این تلفن همراه هم برابر با ۷٫۶ میلیمتر است. وزن Honor 7X هم ۱۶۵ گرم است که برای یک تلفن همراه در این سطح، رقم مناسبی به‌حساب می‌آید. طراحی این محصول زیبا است ولی کاستی اصلی آن عدم وجود نوآوری و ویژگی‌های تمایز بخش در طراحی است. به همین دلیل نیز نمی‌توان به این مدل امتیاز کامل داد و امتیاز Honor 7X در این بخش برابر با ۹ از ۱۰ است.
 

نمایشگر

نمایشگر Honor 7X یک نمایشگر خوب، باکیفیت و استاندارد است. این نمایشگر اندازه‌ای ۵٫۹۳ اینچی دارد و از نوع ال سی دی است. این نمایشگر دارای قابلیت پشتیبانی از ۱۶ میلیون رنگ است و نسبت نمایشگر به بدنه آن‌هم ۷۷ درصد است. این نمایشگر با نسبت طول و عرض ۱۸ به ۹ ارائه می‌شو‌د و درمجموع یک مدل جذاب و زیبا به‌حساب می‌آید.
رزولوشن نمایشگر Honor 7X برابر با ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این امر موجب می‌شود تا تراکم پیکسل برای این نمایشگر به ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ برسد که این نرخ از بسیاری از پرچم‌داران دنیای تلفن‌های همراه بهتر است. علاوه بر این نیز برای محافظت از صفحه نمایش Honor 7X، یک لایه محافظ گوریلاگلس از شرکت کورنینگ هم بر روی این دستگاه نصب شده است.
 

 
زاویه دید ۱۷۸ درجه نمایشگر Honor 7X می‌تواند موجب شود تا بتوان در شرایط مختلف به‌راحتی با آن کار کرد و به‌طورکلی می‌توان گفت که عملا این صفحه نمایش هیچ کمبودی ندارد. البته نوع این نمایشگر و ال سی دی بودن آن یک ایراد نیست ولی جذاب‌ترین و به‌روزترین نوع نمایشگر در جهان نیز به‌حساب نمی‌آید
امتیاز Honor 7X در این بخش بازهم برابر با ۹ از ۱۰ است.
 

توان پردازشی

توان پردازشی Honor 7X به‌واسطه پردازنده کایرین ۶۵۹ در حد بسیار مناسبی قرار دارد. این پردازنده با هشت هسته پردازشی خود می‌تواند به‌خوبی نیازهای کاربران را تامین کند. این تراشه از دو سری هسته کورتکس A۵۳ تشکیل‌شده است که چهار هسته نیرومندتر آن کلاک ۲٫۳۶ گیگاهرتزی داشته و چهار هسته ضعیف‌تر از کلاک ۱٫۷ گیگاهرتزی بهره‌مند هستند. علاوه بر این هم هسته پردازش گرافیکی Mali-T830 MP2 هم برای رفع نیازهای گرافیکی Honor 7X روی آن نصب شده است.
این تلفن همراه هوشمند با دو رده مختلف از حجم رم به بازار عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها دارای رم ۴ گیگابایتی دیگری مدلی با رم ۳ گیگابایتی هستند. بنچ‌مارک‌ها نیز نشان‌دهنده توان پردازشی بسیار مطلوب و حتی فراتر از انتظار برای Honor 7X هستند. در ادامه به نتایج چند بنچ‌مارک اصلی اشاره خواهیم کرد.
 
با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X
 
اولین بنچ‌مارک مدنظر ما بنچ‌مارک Geek bench نسخه ۴ است که در دو وضعیت چندهسته‌ای و تک‌هسته‌ای بر روی Honor 7X اجراشده‌اند. در بخش چندهسته‌ای این بنچ‌مارک، Honor 7X  موفق به کسب امتیاز ۳۵۷۳ شد و در بخش تک‌هسته‌ای شاهد کسب امتیاز با ۹۰۴ برای این مدل هستیم که با پرچم‌داران بازار تفاوت زیادی دارد ولی رقمی مناسب به‌حساب می‌آید و از مدل‌هایی مانند اکسپریا XA1 Plus و موتورولا موتو X4 بهتر است.
 
با همراهت جوانی کن – بررسی تخصصی Honor 7X
 
دومین بنچ‌مارک، AnTuTu  نسخه ۷ است که Honor 7X در آن موفق به کسب امتیاز ۸۲۰۰۱ شد که رقمی مناسب و معقول به‌حساب می‌آید. هرچند که این محصول از امکانات پردازشی خوبی بهره می‌برد ولی به‌هیچ‌عنوان نباید این بخش را در این دستگاه با پرچم‌داران بازار مقایسه کرد، هرچند که تفاوت توان پردازشی این محصول و غول‌های بازار تقریبا برای کاربران معمولی چندان محسوس نیست.
امتیاز Honor 7X در این بخش برابر با ۷ از ۱۰ است.
 

حافظه و امکانات ذخیره‌سازی

تلفن همراه هوشمند Honor 7X با حافظه داخلی ۶۴ و ۳۲ گیگابایتی به مشتریان عرضه می‌شود. البته وجود امکان ارتقاءدادن حافظه داخلی در این مدل یک مزیت است که می‌توان به کمک آن ظرفیت حافظه این محصول را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش داد. امتیاز این تلفن همراه برابر با ۱۰ از ۱۰ است.
 

 

دوربین

دوربین Honor 7X یک دوربین دوقلوی قوی و استاندارد است. این دوربین از دو عدسی ۲ و ۱۶ مگاپیکسل استفاده می‌کند. دوربین سلفی یا دوم این محصول نیز یک عدسی ۸ مگاپیکسلی است و می‌تواند موجب شود تا تصاویر سلفی مناسبی را با آن برداشت کرد. عکس‌های برداشته شده با این دوربین، کیفیت رنگ مطلوبی دارند و علاوه بر رنگ، در سایر موارد نیز موفق عمل می‌کنند.
 

 
 
همچنین فیلم‌برداری با دوربین Honor 7X تنها باکیفیت ۱۰۸۰P  در دسترس است که به‌خوبی می‌توان به کمک آن تصاویری باکیفیت را برداشت نمود. درمجموع می‌توان گفت که امتیاز Honor 7X در این بخش برابر با ۹ از ۱۰ است.
 

سیستم صوتی

بلندگوی استریوی Honor 7X هم مانند بیشتر مدل‌های دیگر می‌تواند محیط یک اتاق کوچک را پر کند ولی به‌هیچ‌عنوان نباید آن را برای پخش موسیقی با صدای بلند، مناسب و جذاب دانست. البته این موضوع به معنای کیفیت صوتی پایین این دستگاه نیست و تنها باید به یاد داشته باشید که کیفیت صوتی این تلفن همراه در سطح معمولی و درنهایت خوب قرار دارد.
امتیاز Honor 7X در این بخش برابر با ۸ از ۱۰ است.
 

باتری

داشتن یک باتری بزرگ به یک ضرورت بدل شده است و باتری این مدل هم ۳۳۴۰ آمپرساعتی است و این تلفن همراه هوشمند ازنظر باتری به‌عنوان یکی از بهترین پرچم‌داران جهان شناخته شود. این باتری موجب شده است که این تلفن همراه اندکی سنگین‌تر از سایر محصولات هم‌رده خودش باشد. این باتری می‌تواند تقریبا تمامی مدت‌زمان یک روز کامل را در وضعیت اعمال کاربری‌های عمومی به کار کردن ادامه بدهد و با پیش آمدن شرایط مصرف پرفشار نیز بهتر از بسیاری از مدل‌های دیگر عمل می‌کند.
 

 
امتیاز Honor 7X در این بخش برابر با ۱۰ از ۱۰ است.
 

نرم‌افزار

سیستم‌عامل اندروید ۷ یکی از برترین موارد عامل موجود در جهان است ولی آخرین نسخه از سیستم‌عامل گوگل یعنی اندروید ۸، به‌مراتب از آن  بهتر هستند و ممکن است به‌زودی شاهد ارتقای سیستم‌عامل این محصول نیز باشیم.
 

 
علاوه بر این نیز نرم‌افزارهای پیش‌فرض موجود موجب شده است تا حجمی از فضای داخلی بدون امکان آزادسازی، اشغال شود و به همین دلیل نیز امتیاز Honor 7X  در این بخش برابر با ۸ از ۱۰ است.
 

امکانات جانبی

این تلفن همراه به تجهیزات جانبی بسیار معمولی‌ای مجهز است. مواردی مانند حسگر اثرانگشت در بسیاری از مدل‌های موجود در بازار دیده می‌شود و حسگرهای موجود بر روی Honor 7X نیز موارد منحصربه‌فردی نیستند. بااین‌حال این دستگاه از این نظر با مشکل مواجه نیست و تنها یک محصول مجهز به امکانات جانبی خارق‌العاده به‌حساب نمی‌آید و تنها می‌تواند ۷ از ۱۰ را در این بخش کسب کند.
 

ارزش در برابر قیمت

هنگامی‌که صحبت از قیمت به میان می‌آید، باید Honor 7X را یک محصول بسیار عالی دانست. این محصول باقیمت بسیار خوب خود یک گزینه ایدئال برای خریداران به‌حساب می‌آید و امکانات نصب شده در آن به‌شدت با قیمت آن سازگار بوده و حتی در برخی موارد، بهتر هم هستند. به همین دلیل نیز امتیاز Honor 7X در این بخش برابر با ۱۰ از ۱۰ است.
 

نتیجه‌گیری

درنهایت می‌توان گفت که‌ Honor 7X یک تلفن همراه هوشمند نیرومند و جوان‌پسند است که برای کاربران که بودجه سنگینی برای خرید تلفن همراه ندارند، محصولی جذاب و بسیار کارامد به‌حساب می‌آید. مزایای متعدد این مدل موجب می‌شوند تا معایب اندک آن به چشم نیایند و با توجه به قیمت پرداختی باید گفت که این محصول به‌صورت قطعی امتیاز قبولی را کسب می‌کند.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا