اخبار

ببینید: تصاویر مفهومی زیبا از لومیا ۹۴۰ و ۹۴۰XL مایکروسافت

اگر یکی از دارندگان و یا علاقه‌مندان به محصولات ویندوز فونی باشید، بدون شک در جریان هستید که نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل در انتهای تابستان سال جاری عرضه خواهد شد و به رسم همیشگی مایکروسافت برای نشان دادن پتانسیل پلتفرم موبایلی خود، پرچم‌دارانی نیز در آن زمان معرفی خواهد کرد.
پس از مدت نسبتاً طولانی، مایکروسافت می‌خواهد به زودی پرچم‌دار جدید خانواده لومیا، یعنی لومیا ۹۴۰ که بنا بر شایعات صفحه‌نمایشی با رزولوشن فول اچ‌دی و پردازنده ای هشت هسته ای دارد را معرفی کند. این در حالی است که منابع نزدیک به شرکت سازنده وجود نسخه بزرگ‌تر این محصول با نام لومیا ۹۴۰ XL را غیرمحتمل دانسته‌اند.

هر گاه خبری از یک گوشی و یا هر وسیله ی جدید منتشر می‌شود، طراحان سعی می‌کنند تا با ساخت یک طرح مفهومی، چشم‌اندازی از آن محصول را به کاربران بدهند اما احتمال این که نمونه نهایی شبیه طرح های منتشر شده باشد بسیار کم است. بر این اساس انتظار می‌رود هر دو دستگاه دارای بدنه ای تمام فلزی باشند، این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود لومیا ۹۴۰ به صفحه‌نمایشی ۵.۲ اینچی با وضوح فول اچ‌دی، پردازنده شش هسته ای اسنپ‌دراگون ۸۰۸ و یا هشت هسته ای اسنپ‌دراگون ۸۱۵، حافظه رم ۳ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی تجهیز گردد.
 

از دیگر مشخصات سخت افزاری این مدل می‌توان به بهره‌مندی از قابلیت تاچ سه بعدی به لطف فناوری Real Sense اینتل، دوربین اصلی ۲۵ مگا پیکسلی مجهز به لنز کارل زایس و فناوری PureView، فلاش سه گانه ال‌ای‌دی، دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی و باتری ۳۲۵۰ اشاره کرد که قادر است به یمن وجود ویندوز ۱۰ موبایل با سرعت بالا شارژ شود.
 

هر چه که به زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل نزدیک می‌شویم طرح های مفهومی پیرامون این سیستم‌عامل و همچنین گوشی پرچم‌دار مبتنی بر آن، بیشتر می‌شوند. از جمله مشخصات احتمالی نسخه بزرگ‌تر لومیا ۹۴۰ نیز می‌توانیم به بهره مندی از صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل، چهار گیگابایت حافظه رم، باتری ۳۹۵۰ میلی آمپرساعتی و دارا بودن از قلم استایلوس اشاره کرد.

هر دو پرچم‌دار به طور پیش‌فرض از نسخه نهایی ویندوز ۱۰ موبایل بهره خواهند برد، اما هنوز در رابطه با زمان معرفی آنها اطلاعات موثقی در دست نیست.
 
فارنت

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا