اخبار

بخش موبایل سونی تمرکز خود را در هند، برزیل، آمریکا و چین کاهش می‌دهد

سرمایه‌گذاران سونی اخیرا جلسه‌ای در توکیو داشتند که ممکن است به دلیل تحلیل‌های بیشمار کمی خسته‌کننده باشد. اما همین جلسات می‌تواند منبع خوبی برای کسب اطلاعات درباره طرح‌های تجاری آینده باشد.
در این مورد خاص،‌ بخش موبایل سونی اطلاعات جالبی در مورد فروش محلی به اشتراک گذاشته است. این بخش تصمیم گرفته که تمرکز کمتری بر بازارهای هند، برزیل،‌ آمریکا و چین داشته باشد. این به دلیل رشد کم این بازارها برای سونی بوده است. رشد اسمارت‌فون در هند، چین، برزیل و اندونزی تنها ۰.۳ درصد بوده، که در مقایسه با ۸ درصد سال گذشته بسیار ناچیز است.
البته این بدین معنا نیست که فروش موبایل‌های سونی در این بازارها متوقف می‌شود، بلکه بازاریابی و تلاش‌های متمرکز کاسته می‌شود. مشابه این کارها را سونی در آمریکای لاتین و آسیا پاسیفیک که سونی آینده روشنی نمی‌بیند، انجام می‌دهد و صرفا به فکر حفظ سهم بازار خود است.
تمرکز سونی بر آسیای شرقی، اروپا و خاورمیانه خواهد بود. سونی این امید را دارد که بطور کلی بخش موبایل خود را تقویت کند. نکته دیگر این است که سونی بخش موبایل‌های پریمیوم که قیمتی بیشتر از ۲۵۰ دلار دارند، را هدف گرفته است. استدلال سونی این است که در این قسمت ۱۰ بازیگر عمده وجود دارند، بر خلاف بخش میان‌رده و پایین‌رده، که بازیگران بزرگ و کوچک زیادی دارد. البته این امر مستلزم این است که سونی قیمت مناسب در برابر عملکرد خوب را از خود نشان دهد.
 
Sony-Mobile-IR-Day-2016_5-640x362
gsmarena_002
gsmarena_003
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا