بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A7 2017

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A7 2017

 
سامسونگ در سال ۲۰۱۷ میلادی دست به حرکتی زد که شاید بسیاری از برند های معتبر آرزوی دستیابی به آن را داشته باشند.معرفی سه سری متوالی گوشی های میان قیمت از سری A سامسونگ در سال جدید میلادی این حرکت بود و نشان داد که سامسونگ توانایی پوشش کل بازار گوشی های همراه را همواره دارد و فقط به دنبال تولید پرچمداران بالارده و گران قیمت نیست.اگر نگاهی به سری A سال ۲۰۱۶ این شرکت بیندازیم متوجه می شویم که سامسونگ برای گوشی های میان رده خود نیز زمان گذاشته و به دنبال جذب کاربران در همه سطوح است.در این مطلب نگاهی می اندازیم به بهترین و جدیدترین گوشی سری A سال ۲۰۱۷ سامسونگ گلکسی به نام گلکسی A7 2017.
 

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A7 2017

 
این گوشی میان قیمت و خوش دست همچون سری ۲۰۱۶ خود از طراحی عریض و بزرگ استفاده کرده و برای کاربرانی که گوشی هایی با صفحه نمایش پهن را می بپسندند طراحی شده. نگاهی کلی می اندازیم به جزییات این گوشی:

  • پردازنده ۱٫۹ گیگاهرتزی اکسینوز ۷۸۸۰ هشت هسته ای
  • ۳ گیگابایت رم
  • صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی FullHD Super AMOLED با وضوح تصویر ۱۹۲۰*۱۰۸۰
  • قابلیت استفاده از کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی قابل گسترش تا ۲۵۶ گیگابایت.
  • دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دهانه لنز f/1.9
  • دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با دهانه لنز f/1.9
  • قابلیت پشتیبانی از شبکه نسل ۳ و نسل ۴ LTE
  • قابلیت استفاده از دو سیم کارت همزمان
  • وای فای نسل ۴، بلوتوث نسخه ۴٫۲ و پشتیبانی از NFC
  • پشتیبانی از GPS و A-GPS
  • سیستم حسگر تشخیص اثر انگشت
  • کابل یو اس بی تایپ سی
  • باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر در ساعت با قابلیت شارژ سریع
  • اندزوید ۶٫۰٫۱۶ مارشمالو

طراحی بدنه

سامسونگ همواره سعی کرده است که سطح کیفی طرای گوشی های خود را در حد اعلا نگه دارد و این روال را برای سامسونگ گلکسی A7 2017 نیز رعایت کرده است و خط تولید این گوشی را بر این اساس راه اندازی نموده. با نگاهی به این گوشی در می یابیم که بسیار شبیه به نسل قبلی خود است اما جزییاتی در آن وجود دارد که باعث می شود نسبت به دیگر گوشی ها متمایز شود.
 

 
اصلی ترین تغییری که در گلکسی A7  می توانید مشاهده کنید این مساله است که در طراحی آن از گوشه های زاویه دار و لبه های منحنی استفاده شده است. لبه های خم شده و منحنی این گوشی به صفحه شیشه اجازه می دهد که با کاور پشتی گوشی هماهنگی پیدا کند. این طراحی از گلکسی S7 edge برگرفته شده است. همچنین این که شیشه منحنی محافظ پنل Super Amoled به درستی روی صفحه گوشی جاسازی شده و اینگونه به نظر می رسد که شیشه با قاب اصلی گوشی در هم آمیخته شده و یکی هستند به علاوه این که این طراحی بسیار شیک و ماسب است.
 

 
مهمتر این که  گلکسی A7 2017 تاییدیه IP86 دریافت کرده ، یعنی این که این سری از گوشی سامسونگ ضد آب و گرد و غبار است. همچنین این که تا عمق یک متر و نیم این گوشی تا ۳۰ دقیقه دوام خواهد آورد.
 
 
می خواهیم نگاهی به بدنه این گوشی وجزییات آن بیندازیم.دکمه خاموش و روشن کردن گوشی در سمت راست بدنه قرار گرفته است و اسپیکر نیز در زیر این دکمه قرار دارد. در سمت چپ دکمه های کم و زیاد کردن صدا و همچنین کشوی سیم کارت قرار دارد.در قسمت پایین گوشی جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون را میبینیم و قسمت اتصال یو اس بی تایپ سی.در قسمت بالا نیز کشوی سیم کارت این گوشی جای داده شده است.در این گوشی هر دو دوربین ۱۶ مگاپیکسل کیفیت عکسبرداری دارند.در قسمت پایینی گوشی دکمه هوم را میبینید و همچنین حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی نیز در همین دکمه جای گذاری شده است که بسیار دسترسی به آن را راحت کرده. در قسمت پشتی این گوشی دوربین اصلی و همچنین فلش LED آن قرار داده شده است.

صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی A7 2017 از یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی FullHD SuperAMOLED با تراکم پیکسلی ۳۸۶dpi استفاده می کند که مثل همیشه استثنایی است و در نوع خود بی نظیر است. این صفحه نمایش بسیار قدرتمند و وضوح تصویر قابل ستایشی دارد همچنین این که نمایش رنگ آن به طوری است که اشیائ درون صفحه گوشی را کاملا لمس می کنید. تصاویر بسیار در این صفحه نمایش با جزییات بالا دیده میشوند و هیچ گونه دید ماتی در آن وجود ندارد به علاوه این که با نگاه کردن به این صفحه نمایش از زوایای مختلف تغییر خاصی در دید آن پدیدار نخواهد شد.
 

 
یکی از قابلیت هایی که در صفحه نمایش این گوشی قرار داده شده مد همیشه روشن است که باعث می شود بتوانید با صفحه خاموش نیز ساعت،تاریخ و روز هفته را ببینید و یا حتی ساعت را به وقت کشور دیگر ببینید.همچنین در این صفحه خاموش ولی روشن شما می توانید اعلان ها را مشاهده کنید و دوبار لمس صفحه، آن را باز کنید.
 

سخت افزار

در زیر بدنه گلکسی A7 2017 یک پردازنده اکسینوز ۱٫۹گیگاهرتزی ۷۸۸۰ هشت هسته ای  و پردازنده گرافیک Mali-T830MP3 قرار داده شده که به همراه ۳ گیگابایت رم تشکیل یک سخت افزار قوی برای یک گوشی میان قیمت را داده است.همچنین این که گوشی از حافظه ۳۲ گیگابایتی قابل گسترش تا ۲۵۶ گیگابایتی استفاده می کند.
 

 
سیستم عامل این گوشی اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو است و باتری آن نیز ۳۶۰۰ میلی آمپری است.  کارایی و روان بودن این گوشی بسیار خوب است اما همانطور که برای سری ۲۰۱۶ این گوشی هم دیده بودیم، این روان بودن به صورت رندم بود و بعضی مواقع کمی کند می شد.
 

 
با وجود صفحه نمایش عریض و بزرگ این گوشی بسیار مناسب برای انجام بازی است. مثلا برای بازی های سنگین مثل need for Speed به راحتی این گوشی جوابگو خواهد بود.

صدا و عمر باتری

باتری گوشی سری ۲۰۱۶ گلکسی A7 3300 میلی آمپر ساعت بود و بسیار خوب عمل می کرد. سامسونگ برای سری جدید این گوشی یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپری در نظر گرفته است که ظرفیت این باتری به اندازه گلکسی S7 edge است و هیچ گاه در پایان روز شما با تمام شدن شارژ گوشی مواجه نمی شوید. کاربرانی که علاقه دارند از باتری این گوشی زمان بیشتری استفاده کنند می توانند از مد های ذخیره باتری میانه و قوی بهره ببرند که این مدها باعث می شود که کارایی را با کاهش سرعت پردازنده ،عملیات گرافیکی سنگین، استفاده داده در پس زمینه و همچنین کم رنگ کردن صفحه به رنگ طوسی بالا ببرد و عمر باتری را بیشتر نگهداری کند.
 

 
اسپیکر این گوشی در قسمت گوشه راست آن قرار گرفته که باعث می شود دستان شما زیاد آن را کاور نکند و چه در حالت معمولی و چه حالت Landscape صدای اسپیکر ها به خوبی به گوش برسد. اگر شما هدفون را به این گوشی متصل کنید متوجه صدای فوق العاده با کیفیت و قوی آن خواهید شد. همچنین در قسمت تنظیمات صدا شما می توانید از افکت ها و تنظیمات متنوع صدا استفاده کنید.

گلکسی A7 2017 یک گوشی ضد آب تمام عیار

یکی از قابلیت هایی که از این گوشی نام بردیم تاییدیه IP68 و مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و غبار است. این دستگاه تا عمق ۱٫۶۵ متری تا ۳۰ دقیقه می تواند دوام بیاورد. شما لازم نیست دیگر نگران ریختن مایعات روی گوشی باشید و حتی می توانید زیر آب با این گوشی عکسبرداری کنید.شما خودتان نیز می توانید ضد آب بودن این گوشی را بدون هیچ ترسی تست کنید اما فراموش نکنید که فقط تا عمق ۱٫۵ متری و تا ۳۰ دقیقه.

دوربین

همانطور که از ورژن ۲۰۱۶ این گوشی به یاد داریم ، این گوشی از نظر عکسبرداری بسیار قوی است.با وجود دو دوربین عقب و جلوی ۱۶ مگاپیکسلی باید انتظار بسیار زیادی از این دستگاه داشته باشیم. در سری جدید این گوشی عکسبرداری با دوربین اصلی این گوشی با aspect ratio 4:3 و  ۱۶:۹ در زمان عکسبرداری با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل انجام می شود. این سیستم در دوربین سلفی این گوشی نیز به کار برده شده است.
 

 
دوربین موجود در این دستگاه در برابر نور خورشید بسیار خوب عمل می کند و در این صحنه ها می توانید عکس های استثنایی با دید بسیار بالا بگیرید. عکس هایی که در داخل اماکن گرفته می شوند که دارای نور پردازی مناسب هستند ، با کیفیت و پرجزییات اند، اما در موقعیت هایی با نور کم و متوسط، این کیفیت کمی خدشه دار می شود. سامسونگ چند ضعف از سری های قبلی گوشی خود را برطرف کرده که این ضعف ها سرعت فوکوس و نمایش رنگ های طبیعی است. در نرم افزار دوربین این گوشی علاوه بر مد اتوماتیک ، مد های پرو، پاناروما،هایپرلپس، HDR، شب، و مد غذا نیز در عکسبرداری دوربین این گوشی جایگذاری شده است.
 

 
همچنین آن دسته از افرادی که علاقه به گرفتن عکس های سلفی دارند از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی بسیار لذت خواهند برد، چرا که سامسونگ اکثر دوربین های سلفی خود را با کیفیت وضوح تصویر پایین ساخته است اما در این سری گوشی داستان کمی متفاوت است.فیلم برداری دوربین این گوشی نیز FullHD است و برای یک دستگاه میان قیمت مناسب می باشد.

نمونه کیفیت عکس

 

نرم افزار گوشی

گلکسی A7 2017 با اندروید ۶٫۰٫۱ مارشمالو به بازار آمد. بر خلاف نسل های قبلی خود دارای TouchWiz قدیمی نیست ، بلکه از Grace UX در طراحی رابط کاربری استفاده کرده که از طریق نوت ۷ در سال گذشته معرفی شد. این رابط کاربری بسیار مناسب و کاربر پسند است که نوعی حس روان و سریع بودن را به کاربر می دهد. این رابط کاربری دارای رنگ های ملایم و آیکن های گرد شده و منحنی است . رنگ پنل اعلان ها سفید است و روشنایی بیشتری نسبت به قبل دارد. دکمه های تغییر وضعیت هم دارای رنگ ابی آسمانی هستند که در زمان فعال بودن این رنگ را میگیرند و در زمان غیر فعال بودن رنگ طوسی، همچنین انیمیشن ها کمی روانتر و سریعتر شده اند.
 

 
در کل این رابط کاربری قوی باعث شده تا کار با گوشی راحت شود و همچنین سرعت و گرافیک زیبا با هم در آمیخته شوند.

جمع بندی

اگر توانایی خرید این گوشی را دارید، بهترین گوشی سری جدید ۲۰۱۷ از سری A گلکسی است. طراحی این گوشی باعث می شود که فکر کنید قیمت بالایی برای آن در نظر گرفته شده است.صفحه نمایش بسیار قوی و باتری استثنایی آن باعث می شود که بدون شک آن را خریداری کنید. کیفیت خوب دوربین آن و قابلیت های اضافی همچون سیسم تشخیص اثر انگشت، و قابلیت ضد آب و گرد و غبار بودن آن از همیشه بیشتر باعث می شود که کاربر به خرید این گوشی جذب شود.
سامسونگ اعلام کرده است که سری جدید A گلکسی همان ذات گوشی های بالارده را در خود دارد ، همان چیزی که شما در S7 میبینید و باور کنید که برای چنین قیمتی چنین طراحی بسیار غیر قابل پیشبینی بود. قیمت این گوشی در بازار ایران ۱،۵۰۰ الی ۱،۶۰۰ میلیون تومان می باشد.با این حال شما می توانید با صرف هزینه کمتر سری A3 , A5 این گوشی را نیز خریداری نمایید.اما گلکسی A7 2017 چیز دیگریست!
امتیاز این گوشی از نگاه موبایلستان به شرح زیر می باشد:

کیفیت ساخت: ۷٫۵/۱۰
صفحه نمایش:۹/۱۰
نرم افزاری:۸/۱۰
دوربین:۸/۱۰
کارایی:۸/۱۰
باتری:۹٫۵/۱۰
قیمت:۷/۱۰
امتیاز کل:۸٫۱۴ از ۱۰

 

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا