بررسی‌ تخصصی

بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس

هواوی در چند سال اخیر توانسته بخش های میان رده و پایان رده بازار گوشی های هوشمند را با قیمت های استثنایی در دست بگیرد. البته امسال این شرکت با عرضه میت ۱۰ می خواهد به سمت بازار بالا رده نیز نشانه رود اما در هر حال هواوی بهترین در ارائه گوشی هایی با قیمت متوسط و کیفیت خوب است.
این شرکت در سال ۲۰۱۶ نوا ۲ پلاس را منتشر کرد. نوا و نوا پلاس به ترتیب گوشی‌هایی ۵ و ۵.۵ اینچی بودند که هواوی در طراحی آن‌ها از نکسوس ۶ پی و گوشی‌های سری میت خود الهام گرفته بود. حال تقریبا یک سال پس از رونمایی این دو گوشی، هواوی نسل جدید این گوشی‌ها را معرفی و عرضه کرده است.
نوا ۲ پلاس با تکیه بر ویژگی‌های ممتاز خود برای به چالش کشیدن میان‌رده‌های ساخت سامسونگ پای به میدان گذاشته است. بهره‌مندی از ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS در کنار دوربین دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، نوا ۲ پلاس را به رقیبی جدی برای گوشی‌های سری A سامسونگ مبدل کرده است. در اینجا مشخصات اصلی این گوشی می پردازیم.
نمایشگر:۵٫۵ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۹۲۰*۱۰۸۰
تراشه: Kirin 659 هشت هسته ای.
حافظه: ۶۴ گیگابایت در مدل اولیه
رم: ۴ گیگابایت
سیستم عامل: اندروید نوقا ۷٫۰
دوربین اولیه و اصلی: دو گانه ۱۲ و ۸ مگاپیکسل با اتوفوکوس تشخیص فاز
دوربین جل: ۲۰ مگاپیکسل
باتری: ۳۳۴۰ میلی آمپر
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 

بدنه و طراحی سخت افزاری

همانطور که طی دو سال اخیر متوجه شدید، هواوی اکثر گوشی ها مدرن و استثنایی خود را شبیه به گوشی های اپل می سازد. در این بین نوا ۲ پلاس نیز از این قاعده مستثنی نیست و طراحی آن بسیار شبیه به آیفون ۷ است.
هواوی برای ساخت بدنه‌ی فلزی نوا ۲ پلاس از آلیاژ آلومینیوم و منیزیم استفاده کرده است. استفاده از این آلیاژ و تکنیک سی‌ان‌سی دقیق برای ساخت بدنه‌ی یکپارچه‌ی نوا ۲ پلاس باعث شده با یکی از بهترین‌ میان‌رده‌ها از نظر کیفیت ساخت روبرو باشیم.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
نوا ۲ پلاس با وزن حود ۱۶۹ گرمی از نسل پیشین خود ۹ گرم سنگین تر است و از طرفی نیز از نظر بدون حاشیه بودن صفحه جلویی، تقریبا ۷۷درصد از صفحه را پوشانده است که به نظر مناسبی است. این درصد تقریبا برای اکثر میان‌رده‌ها یکسان است و هنوز تولیدکنندگان از نسبت نمایشگر به بدنه‌ی بالا در این گوشی‌ها استفاده نکرده‌اند. حاشیه‌های کناری نمایشگر بسیار اندک هستند؛ با این حال حاشیه‌های بالایی و پایینی دستگاه مانع از دستیابی به درصدهای بالا شده‌اند. طبق اعلام هواوی، حاشیه‌ی کنار نمایشگر تنها ۱.۶ میلی‌متر هستند. پشت گوشی در لبه‌ها انحنادار طراحی شده است، این مسئله علاوه بر کمک به زیبایی هرچه بیشتر دستگاه، به قرارگیری ساده‌تر آن در دست نیز کمک می‌کند.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
از نظر ساختار بدنه و شکل ظاهری این گوشی تنها ۶٫۹ میلی متر ضخامت دارد اما باید اشاره کرد که در طراحی لبه ها از تکنیک خاصی استفاده نشده تا بتوان ان را چشم نواز فرض کرد. همچنین بدنه طوری طراحی نشده که اثر انگشت را به خود نگیرد. دوربین دوگانه‌ی گوشی کمی از سطح دستگاه بیرون زده‌ است؛ اما میزان آن به اندازه‌ای نیست که بتوان آن را یک نقص جدی برای گوشی به حساب آورد. اگر بخواهیم در مورد حسگر اثر انگشت صحبت کنیم این سخت افزار به علت طراحی جدید گوشی و کم حاشیه بودن آن به پشت گوشی رانده شده است.
پشت بدنه ضمناً برای رسیدن به بالاترین دقت با هوا (به روشCNC) برش داده شده است. هرچند پشت بدنه به شکل مات ساخته شده، اما سازنده می گوید با الهام از سطح CD این بخش را به شکلی طراحی کرده که نور را گیر انداخته و به شکل دلنوازی بازتاب می دهد.
به لطف اینکه حسگر اثر انگشت در این بخش از بدنه قرار دارد، حدود ۷۷ درصد از نمای روبروی بدنه به صفحه نمایش اختصاص دارد که با توجه به رده قیمت محصول قابل قبول به حساب می آید. خصوصاً که هوآوی بر خلاف رقیب در تمام رنگ بندی ها، حاشیه بالا و پایین نمایشگر را مشکی در نظر گرفته است تا اندازه آنها کمتر در چشم باشند.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
در نمای بالای بدنه فقط یک میکروفن کوچک به چشم می خورد، در سمت چپ بدنه درگاهی برای کارت حافظه و سیم کارت در نظر گرفته شده و در نمای راست دکمه های کم و زیاد کردن صدا و پاور به چشم می خورد. دکمه ی پاور در این بخش به شکل طرح برجسته ساخته شده تا بدون نیاز به نگاه کردن، قادر باشید آن را با لمس پیدا کنید.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
همانطور که می دانید هواوی در طراحی سنسور اثر انگشت بی نظیر است به گونه ای که در این گوشی نیز سرعت تشخیص را به ۰٫۱ ثانیه رسانده است. خوشبختانه فرآیند شناساندن انگشت به نوا ۲ پلاس سریع‌تر از انتظار ما بود. یکی از نکات مثبت در مورد حسگر اثر انگشت نوا ۲ پلاس، امکان استفاده از آن برای مرور عکس‌ها، نمایش پنل اعلان‌ها، گرفتن عکس و شروع فرآیند فیلم‌برداری است.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
این گوشی دارای ورودی های یو اس بی تایپ سی و همچنین جک ۳٫۵ میلیمتر است که در نوع خود نشان داده هم به کلاسیک بودن فکر می کند و هم به نوین سازی. همانطور که انتظار می‌رفت هواوی از شیشه ۲.۵ بعدی در نوا ۲ پلاس استفاده کرده است؛ اما هنوز اطلاعاتی در مورد نوع پوشش محافظ این شیشه در دست نیست.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
این گوشی به دلیل دارا بودن حافظه ۶۴ گیگابایتی در نسخه دو سیم کارته از اسلات هیبریدی استفاده کرده که بتوان از مکان سیم کارت به عنوان کارت خافظه نیز استفاده کرد.
 

نمایشگر

هواوی در گوشی های بالا رده خود نیز از صفحه نمایش های استثنایی استفاده نمی کند، و در این گوشی میان رده نیز همانطور که می بینیم از یک نمایشگر IPS LCD فول اچ دی استفاده کرده است.همچنین تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ برای صفحه نمایش این گوشی فراهم شده که عدد خوبی به حساب می آید.
طبق آمار بدست آمده ماکزیمم روشنایی این گوشی ۵۰۰ نیتز است و  حداقل روشنایی نمایشگر نیز در تست‌های انجام‌شده برابر با ۳ نیتز بود که برای یک گوشی در این رده مناسب ارزیابی می‌شود؛ حداقل نور نمایشگر، یکی از معیارهای مهم برای استفاده از گوشی در محیط‌های کم‌نور محسوب می‌شود.
نمایشگر IPS LCD این گوشی مناسب است اما نه به اندازه نمایشگر های سوپر امولد موجود در بازار و همچنین رقبای این گوشی. اما در هر صورت در نوع خود از نظر نمایش رنگ و دید در شب در حد و اندازه های یک گوشی استثنایی است.
 

رابط کاربری و UI

همانطور که می دانید رابط کاربری اختصاصی هواوی EMUI است که در این گوشی نیز از رابط کاربری EMUI 5 استفاده شده. این رابط کاربری با اندروید ۷ نوقا درآمیخته شده که ترکیب استثنایی را تشکیل می دهد. اما تفاوتی که این ورژن در این گوشی با دیگر گوشی های هواوی دارد این است که در این رابط کاربری ما شاهد اپ دراور یا منو هوم هستیم که در دیگر گوشی های ساخت هواوی با EMUI نبودیم.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
بخش نوتیفیکیشن‌ها زیباتر از گذشته شده و شباهت بیشتری به اندروید خالص پیدا کرده است. با پایین کشیدن نوار اعلان‌ها، پنج آیکون برای میانبرها در دسترس کاربر خواهد بود؛ علاوه بر این آیکون‌ها، لغزنده‌ی مربوط به تغییر روشنایی نمایشگر و گزینه‌ی تنظیم خودکار آن نیز در این بخش در دسترس کاربر خواهد بود. با کشیدن دوباره‌ی بخش اعلان‌ها، لیست کاملی از آیکون‌های میانبر در اختیار کاربر خواهد بود؛ هواوی در این نسخه از رابط کاربری خود، تمام آیکون‌ها را در یک صفحه قرار داده است.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
در نسخه های قبلی EMUI هواوی سعی کرده بود که بتواند تکنیک استفاده از لمس سریع و استفاده از تک دست را اجرا کند که تا حدی نیز موفق بود اما در این نسخه از این رابط کاربری ما شاهد یک تغییر استثنایی هستیم که می توانیم با ۲ یا ۳ لمس همه کار ها را انجام دهید. هواوی در نسخه‌ی جدید رابط کاربری EMUI، استفاده از صفحه‌کلید سفارشی خود را کنار گذاشته است؛ در این نسخه از صفحه‌کلیدهای Gboard گوگل و Swiftkey استفاده شده است.
EMUI کاربران را قادر می سازد تا بتوانند گرافیک گوشی خود را کاملا کاستومایز کنند. هواوی همچنین برای جابه‌جایی در صفحات، ۸ انیمیشن مختلف در نظر گرفته است. کاربران EMUI، همانند iOS با سوایپ به سمت پایین به صفحه‌ی جستجو و پیشنهاد اپلیکیشن دسترسی خواهند داشت.
 

دوربین

هواوی در گوشی های خود از یک نوع تکنیک کاربر محور ((علاقه به سلفی)) استفاده کرده است. چرا که وجود دوربین ۲۰ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی یک شاهکار است! همچنین دوربین دو گانه برای استفاده در لنز اصلی آن نیز خود بیانگر تمرکز هواوی بر کاربرانی است که علاقه به عکاسی دارند.
در دوربین اصلی این گوشی دو لنز ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی وجود دارد. لنز ۱۲ مگاپیکسلی واید و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو. که هر کدام دارای دهانه های f/1.8 و f/1 دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا ۲ پلاس با گشودگی دیافراگم f/2.0 و امکان ثبت تصاویری با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۳۸۴۰، برای هر خریداری جالب به نظر خواهد بود. متأسفانه نوا ۲ پلاس تنها قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن تمام اچ‌دی است و این مسئله برای هر دو دوربین پشتی و سلفی صادق است.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
حرکت انقلابی موجود در این دوربین چیزی است که در آیفون ۷ پلاس نیز دیدیم، استفاده از دوربین دوم برای بزرگنمایی و عدم درگیر کردن دوربین اول. در این حالت دوربین دوم پس از ثبت تصویر با دوربین اولیه، تصویری با فاصله‌ی کانونی دو برابر ثبت می‌کند؛ سپس الگوریتم‌های نرم‌افزاری این دو را ترکیب می‌کنند تا نتیجه‌ای مشابه با زوم اپتیکال دو برابر حاصل شود.
همچنین با دوربین دوم این گوشی می توان عکاسی پرتره را به زیبایی هرچه بیشتر انجام داد. ولی هواوی برای اولین بار، این فناوری را به یک گوشی رده‌میانی آورده است.
دوربین دوم کمک می‌کند که چهره‌ی سوژه به‌طور دقیق شناسایی و فضای اطرافش، مات شود تا عکس‌های پرتره‌ی زیبایی به ثبت برسد؛ اما این تمام ماجرا نیست. پس از ثبت عکس در حالت پرتره، می‌توان با مراجعه به گالری تصاویر، فوکوس تصویر را بین سوژه و محیط اطراف تغییر داد؛ قابلیت جذابی که حتی در آیفون ۷ پلاس هم وجود ندارد.
 
بررسی تخصصی گوشی هواوی نوا ۲ پلاس
 
قابلیت پرتره را می‌توان برای هر دو دوربین سلفی و دوگانه‌ی گوشی فعال کرد؛ پس از فعال‌سازی این حالت، امکان خلق تصاویر بوکه وجود خواهد داشت. الگوریتم هوشمند بخش پرتره با در نظر گرفتن اشکال مختلف صورت و رنگ‌های متنوع پوست، بهترین پرتره را در شرایط مختلف ثبت می‌کند.
 
 
با این که در نگاه اول با همان سیستم نرم افزاری سابق برای عکسبرداری مواجه هستیم، اما به نظر می رسد تغییرات بسیار زیادی در این قسمت بوجود آمده است. برای دسترسی به حالت‌های عکاسی، کافی است یک بار به سمت راست سوایپ کنید، همچنین تنظیمات هر حالت با سوایپ به سمت چپ در اختیار شما خواهد بود.
در این بخش تقریباً هر حالتی که بخواهید وجود دارد و این موضوع با در نظر گرفتن رده قیمت دستگاه قابل توجه به نظر می رسد، مواردی از جمله عکاسی با تنظیمات دستی، فیلمبرداری با تنظیمات دستی، پانورامای ۳ بعدی، نقاشی با نور در تاریکی، تایم لپس، اسکن کردن مدارک و حالت مخصوص عکاسی در شب.
همانطور که می دانید، چند سالی است که هواوی در بخش عکسبرداری نیز چند گام به جلو حرکت کرده و توانسته در این زمینه از رقبا پیشی بگیرد، در نوا ۲ پلاس این این مورد کاملا مشهود است چرا که هر دو دوربین این گوشی با بهترین کیفیت ممکن عکس هایی خلق می کنند که چشم را به تحیر وادار می کند.
 
نمونه تصویر گرفته شده با نوا 2 پلاس
 
رنگ‌ها در نمونه‌ی تصاویر نوا ۲ پلاس به‌خوبی به نمایش درمی‌آیند و الگوریتم نرم‌افزاری پردازش تصاویر نیز عملکرد مناسبی دارد؛ به‌طوری که شاهد پردازش‌های سنگین برای افزایش غلظت رنگ‌ها و کاهش نویز نیستیم. این موضوع به حسگر توانمند دوربین با ابعاد مناسب پیکسل‌ها باز‌ می‌گردد که قدرت خوبی در کنترل سطح نویز و حفظ جزئیات دارد. البته حسگر نوا ۲ پلاس در گستره‌ی دینامیکی، به‌ خوبی پرچم‌داران کنونی نیست؛ با این حال در رده‌ی قیمتی خود همچنان فوق‌العاده است.
البته کم نور بودن محیط یکی از عواملی است که موجب افت کیفیت تصاویر در این گوشی می شود. البته این گفته در قیاس با برخی از پرچم‌داران مانند گلکسی اس ۸ صادق خواهد بود و در صورتی که به مقایسه‌ی آن با گوشی‌های میان‌رده بپردازید، برتری آن را حتی در شرایط محیطی کم‌نور نیز مشاهده خواهید کرد.
نوا ۲ پلاس در ضمن ویدیوها را با رزولوشن ۱۰۸۰ و نرخ ۳۰ فریم در هر ثانیه ثبت کند، موضوعی که با توجه به امکان ضبط ویدیو ۴K در نسل قبل جای تعجب دارد، اما احتمالاً دلیل آن به تغییر چیپست اسنپدراگون در نسل تازه باز می گردد.
 

دوربین سلفی

همیشه دارا بودن وضوح تصویر بالا و کیفیت دوربین زیاد باعث افزایش کارایی دوربین نمی شود. اما در نوا ۲ پلاس این مورد بالانس شده. یعنی با وجود دوربین ۲۰ مگاپیکسلی همچنان شاهد آن هستیم که جزییات با کیفیت بالا به نمایش در می آیند. هرچه کیفیت تصاویر بالاتر باشد در شرایط سخت نور کم و محیط های متفاوت دوربین بیشتر به چالش کشیده می شود.
الگوریتم پردازش تصاویر، فعالیت سنگینی روی تصاویر انجام می‌دهد که البته امری متداول برای دوربین‌های سلفی است. با این حال به دلیل این پردازش سنگین، شاهد از بین رفتن بخشی از جزئیات تصاویر هستیم.
با وجود این مجهز شدن یک گوشی میان رده به چنین دوربین هایی نشان از این دارد که می تان با پرداخت هزینه کم نیز یک دوربین حرفه ای تمام عیار داشت. در صورتی که عکاسی بخش زیادی از کاربرد گوشی‌های هوشمند را برای شما تشکیل می‌دهد، نوا ۲ پلاس بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است.
 

اسپیکر

بسیار جالب است که بدانید ، هواوی نوا ۲ پلاس اولین گوشی میان رده ای است که از HI-Fi DAC یا مبدل آنالوگ به دیجیتال استثنایی استفاده می کند. این زینه باعث می شود که صدایی که از اسپیکر ها خارج می شود به شما حس یک دستگاه استریو به همراه یک بیس کامل را می دهد که باید اعتراف کرد این تکنولوژی و کیفیت صدا و همچنین نویز گیری فراگیر آن برای استفاده در یک گوشی میان رده بسیار عالی است.
هواوی مدعی است که نوا ۲ پلاس با فناوری صوتی سه‌بعدی Huawei Histen، تجربه‌ی موسیقی زنده را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. کیفیت و شفافیت صدای خروجی از اسپیکر نوا ۲ پلاس بسیار خوب است. شفافیت در سطوح مختلف حجم صدا حفظ شده و از این حیث، با یکی از اسپیکرهای خوب در گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی طرف هستیم.
توانایی تشخیص چهره‌ی سه‌بعدی در کنار الگوریتم‌های بهبوددهنده برای ثبت پرتره‌های طبیعی‌، از دیگر ویژگی‌های بخش دوربین نوا ۲ پلاس محسوب می‌شوند. خبری از فلش در بخش جلوی گوشی نیست و هواوی به استفاده‌ی هوشمند از نمایشگر برای جبران این فقدان بسنده کرده است.
 

پردازنده و کارایی

این گوشی توسط پردازنده Hisilicon Kirin 659 با فناوری لیتوگرافی ۱۶ نانومتری پشتیبانی شده که در گوشی های میان رده یکی از پردازنده های خوب به شمار می آید.
Kirin ۶۵۹ از هشت هسته‌ی پردازشی Cortex A53 بهره می‌برد که از بین آن‌ها، چهار هسته با فرکانس کاری ۲.۳۶ گیگاهرتز، مسئولیت انجام پردازش‌های سنگین را برعهده دارند؛ درحالی‌که چهار هسته‌ی دیگر برای پایین نگه‌‌داشتن میزان مصرف باتری تراشه، روی فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز تنظیم شده‌اند و در پردازش‌های سبک از آن‌ها استفاده می‌شود.
هواوی برای تراشه‌‌ی نوا ۲ پلاس، واحد پردازش گرافیکی (GPU) دو هسته‌ای Mali-T830 را در نظر گرفته است. این GPU با فرکانس کاری ۹۰۰ مگاهرتز و توان پردازشی ۴۰.۸ گیگافلاپس، می‌تواند به‌خوبی از عهده‌ی پردازش‌های گرافیکی نیمه‌سنگین برآید.
 
 
Cat 6 مودم باند این گوشی می باشد و Mali-t83 نیز پردازنده گرافیکی آن. نوا ۲ پلاس از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با امکان ارتقاء از طریق درگاه کارت حافظه‌ی میکرو اس‌دی تا سقف ۱۲۸ گیگابایت نیز بهره می‌برد.
اگر نگاهی به بنچمارک این گوشی بیندازیم متوجه می شویم که کسب امتیاز ۶۷ هزار در بنچمارک آنتوتو، هوآوی در میان رده جدید توان پردازش دستگاه را ۱۷ درصد نسبت به نسل قبلی افزایش داده است. «نوا ۲ پلاس» با این رقم پایین تر از Honor 8 و بالاتر از نسل قبلی خود قرار می گیرد.

باتری

هواوی همیشه سعی کرده تا در گوشی های خود از باتری هایی با ظرفیت مناسب استفاده کند. در مورد نوا ۲ پلاس نیز این مورد صدق می کند چرا که برای یک گوشی ۵٫۵ اینچی با کیفیت فول اچ دی یک باتری ۳۳۴۰ میلی آمپری می تواند گزینه مناسبی باشد.
زمان دوام این باتری در موقع پلی ویدئو به زمان استثنایی ۱۱ ساعت می رسد که در بین گوشی های میان رده واقعا عالی است. همچنین وب گردی در این گوشی با دوام باتری بالای ۱۲ ساعت نیز عملکرد بسیار خوبی در مورد باتری به نمایش گذاشته است.
 

به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، به گفته شرکت سازنده یک شارژ کوتاه نیم ساعته برای تکمیل ۴۳ درصد از ظرفیت باتری کفایت می کند و ۱۰ دقیقه شارژ هم برای ۱.۶ ساعت تماشای ویدیو، یا ۸.۵ ساعت پخش موسیقی کافی خواهد بود. هرچند کامل شدن شارژ باتری با توجه به ظرفیت بالای آن حدود ۲ ساعت زمان می برد. «نوا ۲ پلاس» علاوه بر این به نسل پنجم Smart Power Saving مجهز است که به شکل هوشمند عمر باتری دستگاه را تا ۳ ساعت افزایش می دهد.
 

صحبت نهایی

چند وقتی است که هواوی با تولید دستگاه های سری نوا خود توانسته بازار میان رده را نیز علاوه بر بازار پرچمداران و بالارده ها در دست گیرد. این شرکت با تولید محصول استثنایی اما میانرده خود به نام نوا ۲ پلاس توانست به همه نشان دهد که با هزینه کم نیز می توان یک گوشی استثنایی داشت. همانطور که میدانید به تازگی سری نوا ۲i این شرکت نیز با صفحه نمایش ۵٫۹ اینچی معرفی شده که در موبایلستان به آن پرداختیم.
«نوا ۲ پلاس» که نسل دوم فبلت جدید هوآوی محسوب می شود، حالا از نظر طراحی با پرچمدار این شرکت تفاوت چندانی ندارد و یکی از میان رده های شکیل و باریک بازار محسوب می شود، آن هم با وجود امکانات متنوع که شرکت سازنده برای محصول خود در نظر گرفته است. البته هوآوی این محصول را میان رده به حساب نمی آورد و آن را جایی بین میان رده و پرچمدار و با عنوان محصولات سری Star خود معرفی می کند.
این گوشی دارای دوربین اصلی با دو لنز ۱۲ و ۸ مگاپیکسلی واید و تله فوتو است که می تواند نیاز های عکاسی حرفه ای را رفع کند. از طرفی با دارا بودن دوربین جلوی ۲۰ مگاپیکسلی نشان از اهمیت دادن این شرکت به کاربران خود دارد.
از نظر سخت افزاری Kirin 695 پردازشگری است که در میان پردازشگ های میان رده بسیار خوب عمل می کند همچنین همانطور که در تست های بنچمارک های مختلف دیدیم این گوشی از نظر کارایی سخت افزاری نیز در بین رقبا در رده بالایی قرار داد. دارا بودن حافظه ۶۴ گیگابایتی و رم ۴ گیگابایت نیز از جمله مزیت های یک گوشی میان رده محسوب می شود.
این گوشی در حال حاضر با قیمت بین ۱،۳۰۰،۰۰۰ الی ۱،۴۰۰،۰۰۰ تومان در بازار ایران یافت می شود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا