اخباربررسی‌ تخصصی

بررسی مختصر گوشی زیبای ویوو XPlay 5

روز گذشته کمپانی چینی ویوو سرانجام از پرچم دار جدید خود با نام ویوو ایکس پلی ۵ ( Vivo XPlay 5 ) رونمایی کرد.ویوو XPlay 5 اولین گوشی هوشمند جهان با ۶ گیگابایت حافظه رم می باشد.این اسمارت فون علاوه بر مشخصات سخت افزاری مناسب ، از نمایشگری با لبه های خمیده، همچون چیزی که قبل در گلکسی اس ۶ اج و اس ۷ اج سامسونگ دیده بودیم، بهره می برد.در این مطلب ضمن آشنایی بیشتر با مشخصات و ویژگی های این محصول ، شما را به دیدن گالری تصاویر و ویدیوی نگاهی نزدیک به این گوشی دعوت می کنیم
کمپانی ویوو ضمن رونمایی از پرچمدار جدیدش مدعی شده که ۹۸ درصد از بدنه این دستگاه متشکل از مواد فلزی است. با این وجود هنگامی که از پشت به دستگاه نگاه می‌کنیم، ظاهر آن بسیار شبیه به آیفون‌های اپل است. متاسفانه این شباهت‌های ظاهری به نوعی در محصولات برندهای چینی موضوعی کاملا رایج به شمار می‌رود. گوشی هوشمند Vivo XPlay 5 به پورت اتصال USB Type C مجهز شده و از نظر تنوع رنگی شامل دو رنگ صورتی و بژ می‌شود.
Vivo-Xplay-5-840x840
اما همانگونه که پیش از این هم اشاره کردیم، گوشی هوشمند Vivo XPlay 5 از سیستم روی چیپ قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بهره‌مند بوده و رم آن ظرفیت ۶ گیگابایتی را ارائه می‌کند. بنابراین از نظر ترکیب حافظه رم و تراشه، گوشی هوشمند Xplay 5 ویوو هم اکنون قدرتمندترین گوشی هوشمند مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ به شمار می‌رود. حافظه داخلی پیش فرض این گوشی هوشمند هم ظرفیت ۱۲۸ گیگابایتی را به همراه دارد.
gsmarena_004
سیستم عامل پیش فرض نصب و راه‌اندازی شده بر روی گوشی هوشمند Vivo XPlay 5 نسخه ۶٫۰ سیستم عامل اندروید با لقب آب نبات چوبی است و صفحه نمایش محصول از پنلی Super AMOLED و با اندازه ۵٫۴۳ اینچی تشکیل شده که وضوح تصویر ۲K را ارائه می‌کند. همانطور که اشاره کردیم، لبه‌های نمایشگر این گوشی حالتی خمیده و مشابه با سری محصولات اج سامسونگ را به همراه دارد و برای محافظت از صفحه نمایش این گوشی از پنل گوریلاگلس نیز استفاده شده است.
gsmarena_001
کمپانیی ویوو در پنل پشتی گوشی هوشمند XPlay 5 خود اسکنر اثر انگشت کاربری را تعبیه کرده که بنا به گزارش خود شرکت ویوو ظرف مدت زمان ۰٫۴ ثانیه فرآیند آنالیز اطلاعات انگشت کاربر و بازگشایی قفل صفحه نمایش را تکمیل می‌کند. دوربین اصلی این گوشی هم از سنسوری ۱۶ مگاپیکسلی و نوع IMX298 شرکت سونی تشکیل شده است. شایان ذکر است که این سنسور در واقع همان سنسور دوربینی محسوب می‌شود که هم اکنون کمپانی شیائومی در پرچمدارش یعنی گوشی می ۵ (Xiaomi Mi 5) به کار گرفته است. با این وجود کمپانی ویوو مدعی شده که به منظور افزایش بازده و قدرت عملکرد این سنسور در گوشی هوشمند XPlay 5 خود با کمپانی ArcSoft وارد همکاری‌های نزدیکی شده و نهایتا عملکرد این سنسور دوربین در شرایط کم نور بودن محیط را به شکل چشمگیری تقویت کرده است. بنابرانی و با توجه به این گزارش، احتمالا عملکرد دوربین اصلی گوشی Vivo XPlay 5 هم از جمله ویژگی‌های جالب توجه آن خواهد بود.
gsmarena_002
طبق ادعای کمپانی ویوو مدت زمان صرف شده به منظور اجرای اپلیکیشن دوربین این گوشی تنها معادل با ۰٫۴ ثانیه خواهد بود و لنز دستگاه ظرف مدت زمان کمتر از ۰٫۱ ثانیه فرآیند فوکوس را تکمیل می‌کند. نهایتا باید اشاره کنیم که دوربین سلفی این گوشی هم از سنسوری ۸ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. اما خصوصیات و ویژگی‌های فوق تنها مشخصات فنی و برتر گوشی XPlay 5 ویوو محسوب نمی‌شوند. کمپانی ویوو برای پرچمدار جدیدش یک باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته که به چیپی دوگانه مجهز است که امکان شارژ مجدد آن را با سرعت دوبل فراهم می‌کند. این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از اتصال وای‌فای پلاس (WiFi+) را به همراه داشته و امکان نصب همزمان دو سیم را نیز برای کاربر به همراه دارد. همچنین گوشی هوشمند Vivo XPlay 5 از اتصال LTE 4G+ نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد.
Vivo-Xplay-5-front-and-back-840x630
قابلیت پخش صوتی این محصول هم به شکل ویژه‌ای تقویت شده است. کمپانی ویوو از چیپ‌های صوتی خاصی به منظور تقویت صدای خروجی از اسپیکرهای این گوشی استفاده کرده و هدستی اختصاصی را نیز برای این گوشی هوشمند عرضه می‌کند. این هدست با کد XE1000 شناخته می‌شود. اما در کنار نسخه اصلی گوشی Vivo XPLay 5 کمپانی ویوو از نسخه‌ای ضعیف‌تر از گوشی هوشمندش نیز رونمایی کرده که بدون تردید قیمتی پایین‌تر را نیز به همراه دارد. نسخه تضعیف شده گوشی XPlay 5 ویوو از سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۶۵۲ کوالکام و رم ۴ گیگابایتی بهره‌مند خواهد بود. سایر مشخصات و ویژگی‌های این نسخه از گوشی نامبرده شده تقریبا یکسان هستند، اما در هر صورت تفاوت‌های ناچیزی مابین آن‌ها وجود دارد.
gsmarena_005
کمپانی ویوو اعلام کرده که نسخه اصلی و برتر گوشی هوشمند Vivo XPlay 5 با قیمت ۶۵۴ دلار روانه بازار می‌شود و نسخه تضعیف شده آن با قیمت ۵۶۴ دلار عرضه خواهد شد. متاسفانه هنوز هیچ اشاره‌ای به زمان دقیق عرضه این گوشی نشده، اما پیش بینی می‌کنیم که به زودی عرضه رسمی هر دو نسخه از این گوشی هوشمند آغاز شود.
 

Vivo-Xplay-5-hands-on-China_1

Vivo-Xplay-5-hands-on-China_2Vivo-Xplay-5-hands-on-China_3Vivo-Xplay-5-hands-on-China_4

منبه : گجت نیوز

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا