بررسی‌ تخصصی

بررسی گوشی هوشمند آنر ۲۰ پرو

شرکت آنر در سال های اخیر به عنوان برند مستقل هوآوی آغاز به کار کرد. برندی که در حال حاضر گوشی های هوشمند برجسته ای به تولید می رساند و یکی از مدل های اخیر رده بالا آن آنر ۲۰ پرو نام دارد. گوشی هوشمندی با صفحه نمایش حفره دارد و بدنه فلزی خوش رنگ که نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

آنر ۲۰ پرو گوشی هوشمند قابل توجهی بوده که طراحی حرفه ای برای آن در نظر گرفته شده و مدل معمولی نیست. آنر ۲۰ از سری گوشی های هوشمند آنر ۲۰ رده بالا این برند بوده که از مدل های سطح بالا برند چینی محسوب می شود.

بنابراین می توان آن را یک پرچمدار خوش استایل چینی دانست که نظر هر فردی را به خود جلب می کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی این محصول اخیر آنر بپردازیم و با بدنه فلز و شیشه ای، نمونه بارز یکی از محصولات سطح بالا آنر محسوب می شود. اگر می خواهید با این دیوایس آنر بیشتر آشنا شوید با مطلب مورد اشاره همراه باشید:

آنر ۲۰ پرو

معرفی ۲۰۱۹، می
وضعیت عرضه در آینده نزدیک (می ۲۰۱۹)

نمایشگر

نوع LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۲۶ اینچ (~۸۴.۱% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۱۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد ۱۵۴.۶ در ۷۴ در ۸.۴ میلی‌متر
وزن ۱۸۲ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید ۹.۰ (پای)
– مجیک ۲.۱
تراشه HiSilicon Kirin 980 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A76 و دو هسته‌ی ۱.۹۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت، ۸ گیگابایت رم

دوربین

اصلی ۴۸ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، ۱/۲ اینچ سایز سنسور، لنز واید ۲۸ میلی‌متری، f/1.4، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار با تشخیص فاز یا لیزر)
۱۶ مگاپیکسل (۱/۳۱ اینچ سایز سنسور، لنز فوق‌عریض ۱۳ میلی‌متری، f/2.2)
۸ مگاپیکسل (لنز ۸۰ میلی‌متری تله‌فوتو، ۱/۴.۴ اینچ سایز سنسور، فوکوس خودکار با تشخیص فاز یا لیزر، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، بزرگ‌نمایی ۳ برابر)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@30fps، ۱۰۸۰p@30/60fps; لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی
سلفی ۳۲ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
– صدای ۳۲ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری ۲۲.۵ وات (۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه)

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰، A2DP، aptX HD، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
رادیو خیر
USB ۲.۰، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها آبی، مشکی
محدوده قیمت ۶۰۰ یورو

آنر ۲۰

معرفی ۲۰۱۹، می
وضعیت موجود. عرضه‌شده در ژوئن ۲۰۱۹

نمایشگر

نوع LCD لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
سایز ۶.۲۶ اینچ (~۸۴.۲% نسبت نمایشگر به بدنه)
رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۱۹.۵:۹ (~۴۲۲ پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی)

بدنه

ابعاد ۱۵۴.۳ در ۷۴ در ۷.۹ میلی‌متر
وزن ۱۷۴ گرم
ساخت پشت و جلو از جنس شیشه، فریم آلومینیومی
سیم‌کارت دو سیم‌کارته (نانو-سیم، همزمان یکی فعال)

پلتفرم

سیستم‌عامل – اندروید ۹.۰ (پای)
– مجیک ۲.۱
تراشه HiSilicon Kirin 980 (هفت نانومتری)
پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای (دو هسته‌ی ۲.۶ گیگاهرتز Cortex-A76 و دو هسته‌ی ۱.۹۲ گیگاهرتز Cortex-A76 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55)
پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP10

حافظه

درگاه حافظه خیر
حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت، ۶ گیگابایت رم

دوربین

اصلی ۴۸ مگاپیکسل، f/1.8، (wide)، ۱/۲″، ۰.۸µمتر، PDAF
۱۶ مگاپیکسل (لنز ۱۳ میلی‌متری فوق‌عریض، f/2.2)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)
۲ مگاپیکسل (f/2.4، سنسور تشخیص عمق تصویر)
قابلیت‌ها فلش LED، پانوراما، HDR
ویدیو ۲۱۶۰p@30fps، ۱۰۸۰p@30/60fps (لرزشگیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی)
سلفی ۳۲ مگاپیکسل (۰.۸ میکرومتر سایز پیکسل، f/2.0)

صدا

جک ۳.۵ میلی‌متری بله
– لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی
– صدای ۳۲ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز

باتری

باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعت
شارژر شارژ سریع باتری ۲۲.۵ وات (۵۰ درصد در ۲۴ دقیقه)

قابلیت‌ها

حسگرها حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما

شبکه

فناوری GSM / HSPA / LTE

اتصالات

شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، WiFi Direct، هات‌اسپات
بلوتوث ۵.۰، A2DP، aptX HD، LE
GPS بله، با A-GPS، GLONASS، BDS، GALILEO، QZSS
رادیو خیر
USB ۲.۰، Type-C 1.0 کانکتور ریورسبل ، OTG

متفرقه

رنگ‌ها سیاه، آبی، سفید
محدوده قیمت حدود ۵۰۰ یورو

طراحی گوشی هوشمند آنر ۲۰ پرو

طراحی بخش مهمی در هر گوشی هوشمند است و آنر ۲۰ پرو نیز به عنوان یک پرچمدار از این قاعده مستثنی نمی باشد. هوآوی سعی کرده برای آنر ۲۰ پرو طراحی خیره کننده و جذابی در نظر گیرد که توجه هر علاقمند به تلفن هوشمندی را به خود جلب می کند. دیوایسی که باید انتظارات بسیاری از آن داشت و مشخصات بزرگی هم برای این مدل در نظر گرفته شد.

آنر ۲۰ پرو دارای ابعاد ۱۵۴.۶ در ۷۴ در ۸.۴ میلی‌متری بوده و وزن آن هم به ۱۸۲ گرم می رسد. مشخصه ای که نباید آن را دست کم گرفت و محصول چینی را به یک مدل زیبا تبدیل کرده است. یکی از نقاط قوت آنر ۲۰ پرو بدنه ای با رنگ بازتاب دهنده بوده و این بدان معناست هنگامی که تلفن هوشمند مورد اشاره در برابر نور خورشید قرار می گیرد زیبایی ظاهری آن نیز دو چندان می شود. بنابراین باید آنر ۲۰ پرو را دارای طراحی جلا داده شده و فوق العاده به شمار آورد.

کلیدهای این گوشی هوشمند به سادگی دردسترس بوده و اگر بخواهید به هر یک از آنها دسترسی داشته باشید، بسیار ساده است. آنر برند مستقل هوآوی محسوب شده بنابراین نباید انتظار داشته باشید که هیچ لوگو هوآوی روی این گوشی هوشمند حک شده باشد. البته وجود دوربین لایکا شاید یکی از علامت های برند هوآوی باشد اما به سادگی نخواهید توانست آن را به عنوان یک هوآوی تشخیص دهید.

در بخش عقب دوربین چهارگانه عمودی قرار گرفته که شباهتی به پی ۳۰ پرو پرچمدار دارد. دوربینی که هر یک لنز باکیفیتی را دربرمی گیرد. طراحی بخش مهمی در هر گوشی هوشمند است و خوشبختانه هوآوی در این زمینه واقف بوده است. از این رو آنر ۲۰ پرو بسیار زیبا جلوه کرده و طراحی زننده ای ندارد.

صفحه نمایش پروضوح و حفره دار آنر ۲۰ پرو

شرکت هوآوی در آنر ۲۰ پرو از نمایشگر ۶.۲۶ اینچی ۲۳۴۰*۱۰۸۰ پیکسلی FHD+ LCD بهره گرفته است. نمایشگری که رنگ ها را مطلوب به نمایش آورده و از وضوح بدی برخوردار نیست. این دیوایس با نسبت تصویر به بدنه ۱۹.۵:۹ حاشیه کم داشته و تجربه کاربری خوبی را به رقم می زند. آنر ۲۰ پرو در دسته پرچمداران آنر بوده و عجیب نیست نمایشگر خوبی توسط هوآوی برای آن در نظر گرفته شود. در این بین باید Honor 20 Pro را یک مدل برجسته در میان محصولات آنر به حساب آورد.

صفحه نمایش بخش مهمی در هر گوشی هوشمند است و هوآوی با آنر ۲۰ پرو نشان داد که یک گوشی هوشمند میان رده هم می تواند در سطح مدل رده بالا باشد. این شرکت چینی درصدد است تا بهترین محصولات را در بازار عرضه کند. با این حساب باید تجربه خیره کننده و بزرگی با آنر ۲۰ پرو داشت.

متاسفانه در این مدل پنل AMOLED به کار گرفته نشد و همچنان آنر به پنل LCD اکتفا نمود. پنلی ارزان قیمت که در جهت کاهش هزینه های تولید گوشی های هوشمند اقتصادی و میان رده به کار گرفته می‌شود. انتظار می رفت برند چینی به پنل امولد اکتفا کند اما خبری از این صفحه نمایش نبوده و LCD موجود در آنر ۲۰ پرو براساس تست های انجام گرفته نتایج خوبی بدست آورده است. باتوجه به تست‌های انجام گرفته، آنر ۲۰ پرو گوشی هوشمند معمولی نیست و فراتر از یک تلفن هوشمند با نمایشگر ال سی دی ظاهر می شود.

نمایشگر آنر ۲۰ پرو با تراکم پیکسلی ۴۲۰ppi وضوح خوبی را به نمایش می گذارد و در نوع خود برجسته است. بنابراین می توان انتظارات بسیاری از این محصول تازه وارد هوآوی در بحث نمایشگر یا همان صفحه نمایش داشت. در طول مدت زمان کاربری که با آنر ۲۰ پرو داشتیم توانستیم به ویژگی های بزرگ آن در این قسمت پی ببریم. با این حساب بخش آنر ۲۰ پرو تجربه کاربری خوبی به عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار رقم می زند.

رابط کاربری جذاب

آنر ۲۰ پرو از سیستم عامل اندروید ۹.۰ پای بهره می گیرد. سیستم عاملی که تجربه کاربری خوبی می توان با آن داشت که به لطف رابط کاربری Magic UI این تجربه لذت بخش هم خواهد شد. رابط کاربری Magic UI دارای طراحی انیمیشنی زیبایی بوده که نظر هر فردی را به خود جلب می کند.

در طول تجربه کاربری ما با آنر ۲۰ پرو، ضعف عملکردی مشاهده نشده اگرچه برخی کاستی ها وجود دارد و نمی توان از آن گذشت. شرکت هوآوی به عنوان کمپانی مادر آنر سعی کرده با تیم مهندسی خود UX زیبایی را برای گوشی های هوشمند رقم زند.

از این رو در بحث رابط کاربری سطح عملکرد قابل توجه است. ژست ناوبری به خوبی عمل می کند و اگر از افرادی باشید که بسیار این قابلیت را به کار می گیرید، در این زمینه آنر ۲۰ پرو به خوبی می تواند رضایت شما را جلب کند. هنگامی که انگشت را به بالا می کشید منو برنامه ها ظاهر می شود و با انبوهی از اپ های شخص ثالث یا پیش فرض رو به رو خواهید شد.

آیکون های آنر ۲۰ پرو انیمیشن های جذابی دارند که در تجربه ای با آن داشتیم، توانستیم لذت ببریم. موضوعی که در طول کاربری طولانی به این امر دست یافتیم و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. در مجموع روان بودن رابط کاربری و جذابیت طراحی آن دو معقوله مهم محسوب می شود.

عملکرد پویا

هوآوی در آنر ۲۰ پرو به عنوان یک گوشی هوشمند پرچمدار، پردازنده هفت نانومتری کایرین ۹۸۰ را به کار گرفته که اولین بار در سری میت ۲۰ شاهد آن بودیم. هوآوی هر سال در نیمه دوم آن پردازنده پرچمدار نسل جدید خود را معرفی می کند و برای سال جاری نیز در ایفا ۲۰۱۹ رونمایی از کایرین ۹۹۰ انجام گرفت. این چیپ انتظار داریم در سری میت ۳۰ هم به کار گرفته شود و اما کایرین ۹۸۰ در پرچمداران نیمه نخست سال ۲۰۱۹ هوآوی قرار گرفته است.

آنر ۲۰ پرو در کنار چیپ قدرتمند کایرین ۹۸۰، حافظه رم ۸ گیگابایتی قرار داده که پیکربندی سخت افزاری سریع محسوب می شود. پردازنده کایرین ۹۸۰ در کنار اسنپدراگون ۸۵۵ و A12 بایونیک قرار می گیرد و در دسته چیپ های ۷نانومتری قرار می گیرند. این پردازنده در تست های مختلف توانسته امتیازات بسیاری بدست آورد و نتایج بزرگی کسب کند. آنر ۲۰ پرو همانطور که در بحث ظاهری خیره کننده است، اما در زمینه سخت افزاری نیز یک مدل ارزنده است.

بنابراین می توان انتظار داشت بازیهای موبایلی را به سادگی و بدون نقص اجرا کند. گذشته از آن نیز عملیات مالتی تسکینگ نیز به خوبی انجام خواهد گرفت و یکی از موارد سریع بودن مالتی تسکینگ هر گوشی هوشمند، وجود پردازنده قدرتمند است. هوآوی در آنر ۲۰ پرو به عنوان پرچمدار زیربرند آنر مشخصات سخت افزاری خیره کننده به کار گرفته که در کمتر گوشی هوشمندی می توان شاهد آن باشیم. بنابراین باید این مدل را در دسته برترین مدل های سال ۲۰۱۹ هم قرار داد. البته در مقایسه با پی ۳۰ پرو عملکرد آنر ۲۰ پرو قدرتمندتر نیست و بهتر محسوب نمی شود.

با قدرت سخت افزاری که برای آنر ۲۰ پرو در نظر گرفته شده، می توان تجربه کاربری فوق العاده ای داشت. بنابراین اگر از علاقمندان به گوشی های هوشمند حرفه ای هستید، این محصول هوآوی همان گزینه موردنظر است.

دوربین باکیفیت و باتری پرظرفیت

آنر ۲۰ پرو از دوربین عقب چهارگانه بهره می برد که عمدتا در مدل های پرچمدار شاهد آن هستیم. این دوربین به صورت عمودی در عقب تعبیه شده و چهار سنسور ۴۸/۱۶/۸/۲ مگاپیکسلی را دربرمی گیرد. چهار سنسوری که لنزهای قوی بوده و عملکرد تصویربرداری بالایی دارند.

در بحث دوربین آنر ۲۰ پرو می تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد، اگرچه کاستی هایی هم مشاهده می شود. اما به لطف دوربین های لایکا، آنر ۲۰ پرو تصاویر شفاف و روشنی ارائه می دهد. همچنین در تصویربرداری ویدئویی نیز کیفیت تصاویر قابل توجه است.

شرکت هوآوی سعی کرده مشخصات خوبی در بحث دوربین آنر ۲۰ پرو تعبیه کند. همچنین قابلیت های مختلف تصویربرداری هم فراهم آمده تا افراد با یک مدل برجسته رو به رو باشند. گذشته از دوربین باید به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هم اشاره کرد که زاویه دید عمیقی داشته و قابلیت های تصویربرداری متنوعی برای آن در نظر گرفته شود.

با تمام این ویژگی ها دوربین عقب و جلو آنر ۲۰ پرو رضایت بخش است، اگرچه نمی توان نمره کاملی داد. در بخش باتری نیز هوآوی که همیشه ظرفیت بالایی در نظر می گیرد، برای آنر ۲۰ پرو از پک باتری لیتیوم یونی ۴۰۰۰ میلی آمپری بهره گرفته که در کنار فناوری شارژ سریع می تواند در کسری از زمان به شارژ کامل برسد. همچنین این ظرفیت بزرگ باتری برای کاربری یک روزه یا بیشتر بسیار مناسب است. بنابراین باید در زمینه باتری آنر ۲۰ پرو را یک دستگاه ارزنده از سوی آنر و هوآوی دانست که تجربه خوبی رقم می زند.

نتیجه گیری

آنر ۲۰ پرو همانطور که گفته شد یک پرچمدار خوش ظاهر و خوش قیمتی است. مدلی که در نگاه اولیه می توان به پریمیومی بودن آن پی برد. بدنه ای هفت رنگ که نظر هر فردی را به خود جلب می کند، در این گوشی هوشمند به چشم می خورد.

صفحه نمایش پروضوح در کنار سخت افزار قدرتمند با وجود پردازنده هفت نانومتری کایرین ۹۸۰ حرفی برای گفتن باقی نمی گذارد. آنر ۲۰ پرو فراتر از یک پرچمدار چینی بوده و به خوبی می تواند با دیگر رقبا به قیاس پرداخته شود.

ویژگی هایی برای آن در نظر گرفته شده تا علاقمندان به تلفن هوشمند شیفته این پرچمدار آنر شوند.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا