اخبار

برنامه های آندروید دو برابر بیشتر از iOS دانلود شده اند

طبق آخرین گزارشات App Annie آندروید در سال ۲۰۱۵ موفق شده خودنمایی کند و دو برابر برنامه هایش بیشتر از رقیب اپلی خود یعنی iOS باشد. پلی استور گوگل نیز در سال ۲۰۱۵ بازدید بیشتری نسبت به اپ استور اپل داشته ولی همچنان App Store پول پول پارو می‌کند.
طبق این گزارش ها، برنامه های آندرویدی ۲۰۰ میلیون بار دانلود شده اند و این در مقایسه ۱۰۰ میلیون باری اپل، رقم بسیار بالایی است. البته ناگفته نماند که این گزارش تنها مربوط به پلی استور گوگل نیست و همه ی اپ استور های آندرویدی از جمله MoboMarket و … نیز حساب شدند.
App Annie مدعی شده که رشد غیر معمول دانلود برنامه های آندرویدی در کشور هایی چون ویتنام، مکزیک، هند و اندونزی بیشتر خود را نشان داده و این در حالی است که اپلیکیشن های iOS به علت گرانی در چند سال گذشته بسیار کمتر دانلود شده اند یا حداقل از مارکت های غیر مجاز دانلود شده اند.
app-annie-2015-1
اگرچه تعداد دانلود های برنامه های آندروید رشد دو برابری نسبت به اپل داشته اما شایان ذکر است که اپلیکیشن های آی او اسی درآمد زایی بیشتری نسبت به آندروید داشتند و برای اپل چیزی جز سود نیاوردند. برنامه های آندروید اگرچه درآمدزایی دارند اما نسبت به اپل این مقدار خیلی کم است. iOS یکی از مهمترین منابع درآمدی برنامه نویسان است.
در بین کشورهای جهان، کشور آمریکا، چین و ژاپن بیشترین درآمد زایی را برای اپل داشته اند.
app-annie-2015-2
App Annie مدعی شده است که در بین ۱۰ اپلیکیشن مشترک برتر آی او اس و آندروید، هشت عدد از آن ها متعلق به گوگل و فیسبوک است. همچنین اعلام شده که بیشترین بازی درآمد زا Clash of clans و Cnady Rush Saga است.
 
بیشترین برنامه دانلود شده در سال ۲۰۱۵، بازی محبوب Clash Of Clans بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا