اخبار

برند Nokia به زودی حدف خواهد شد و همچنین کلمه Phone از Windows Phone

شاید این خبر سورپرایز بزرگی نباشد و احتمال آن میرفت که این اتفاق بیفتد اما مایکروسافت مصمم است که به برند نوکیا پایان دهد! غول نرم افزاری ردموندی تا کنون با برند نوکیا به فعالیت خود در زمینه گوشیهای ادامه داده است و حتی گوشیهای جدیدی که آخیراً آنها را معرفی کرده است تحت نام همین برند هستند اما به تازگی شایعات پخش شده است که Lumia 730 & 830 آخرین گوشیهایی هستند که نام نوکیا را با خود یدک خواهند کشید.

همانطور که در تصویر بالا مشخص است (این تصویر از بخشی از برنامه های داخلی مایکروسافت است که لو رفته است) با شروع سال جدید دیگر از برند نوکیا در بخش دستگاههای همراه مایکروسافت نخواهد بود! اما این اتفاق برای برند Lumia اتفاق نخواهد افتاد و این برند به کار خود ادامه خواهد داد.
جالب است که قبل از معرفی رسمی Lumia 830 تصاویری در فضای مجازی پخش شده بود که که عبارت “Nokia by Microsoft” در پشت گوشی به چشم میخورد اما این اتفاق نیافتاد و گوشی با همان برند Nokia معرفی شد. اما احتمال دارد که گوشیهایی که در آینده معرفی شوند نام Microsoft Mobile یا Lumia و یا Microsoft Lumia داشته باشند.

اما این شرکت همچنین برنامه هایی برای نام سیستم عامل مخصوص گوشیهای موبایل خود یعنی Windows Phone دارد و قصد دارد کلمه Phone را از آن حذف کند تا نامی همانند سیستم عامل دسکتاپ این شرکت یعنی “Windows” داشته باشد. البته این در حالی است که هنوز این دو سیستم عامل به کلی با هم فرق دارند و این اقدام ممکن است موجب گیج کردن کاربران شود!
مایکروسافت به آرامی در حال ادغام Windows Phone با نسخه دسکتاپ Windows است (حتی ممکن است این فرآیند چند سال به طول بیانجامد) اما برندی واحد برای این سیستم عاملها این حس را بوجود می آورد که دیگر “Windows Phone 9” عرضه نخواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا