اخبار

بنظر میرسد دوربین گوگل پیکسل در نوع خود بهترین است !!

همان طور که احتمالا می‌دانید شرکت گوگل امروز ۱۳ مهر از گوشی های گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال رسما رونمایی کرد. نکته حائز اهمیت در مورد این دو گوشی مربوط به بهینه سازی های انجام شده در بخش دوربین آنها است. در حقیقت دوربین گوگل پیکسل بهترین از نوع خود (گوشی های هوشمند) است.
دوربین گوگل پیکسل بهترین در نوع خود است اما چرا؟ دوربین ۱۲٫۳ مگاپیکسلی این گوشی توانست در تست های وب سایت DXOMark امتیاز بسیار بالای ۸۹ را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل از این حیث در رتبه اول قرار بگیرد.
بر اساس موارد ذکر شده از سوی گوگل، کیفیت تصاویر دوربین گوگل پیکسل مشابه با دوربین های کامپکت بوده و شارپنس و همچنین دقت رنگ آن بسیار بالاست. با توجه به حسگر نسبتا بزرگ قرار گرفته در درون دوربین این گوشی و همچنین دقت تصویر ۱۲٫۳ مگاپیکسلی آن می‌توان با محاسبه ای ساده دریافت که ابعاد هر پیکسل از سنسور دوربین این گوشی برابر با ۱٫۵۵ میکرون است. این ابعاد بزرگ پیکسلی به دوربین گوگل پیکسل این اجازه را خواهد داد تا در محیط هایی با شرایط نوری ضعیف تصاویر بسیار باکیفیتی را به ثبت برساند.
علاوه بر آن سرعت ثبت عکس نیز در این دستگاه بهتر از هر گوشی اندرویدی دیگری است. به آن معنا که با ثبت یک عکس تاخیر بسیار کمتری به منظور گرفتن عکس بعدی خواهد بود و از این رو در هنگام عکاسی ورزشی یا اکشن، دیگر نگرانی خاصی نخواهید داشت. به دلیل سرعت بسیار بالای پردازش تصاویر، حالت عکاسی HDR دوربین گوگل پیکسل همیشه روشن است. به همین دلیل در هنگام عکاسی، جزئیات بسیار بیشتری را در بخش های بسیار روشن یا بسیار تاریک صحنه به ثبت خواهید رساند. گوگل در مورد حالت عکاسی HDR این گوشی اعلام کرده است که عکس ها به سرعت و با نوردهی مختلف به ثبت می‌رسند و سپس پیکسل های همه تصاویر بر روی یکدیگر قرار گرفته و با حذف اجسام تار و هم پوشانی بهترین قسمت های صحنه هر فریم، یک عکس باکیفیت و عالی ذخیره خواهد شد. از طرفی جالب است بدانید که دوربین گوگل پیکسل با این قدرت از عکاسی، برخلاف دوربین گوشی های آیفون ۷ هیچ گونه بیرون زدگی از سطح را نداشته و از این رو با سطح پشتی گوشی کاملا یکدست است.
به لطف تراشه بسیار قدرتمند اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام و همچنین حافظه رم چهار گیگابایتی، پردازش تصاویر با سرعتی دو برابر نسل پیشین انجام می‌شود. البته گوگل از حالت فیلم برداری این گوشی نیز غافل نبوده و سیستم لرزشگیر بسیار خوبی را بر روی ماژول دوربین گوشی قرار داده است تا این رو لرزش های دست و حتی بیشتر از آن از تصاویر ضبط شده حذف شوند.
در مقایسه با دوربین گوشی های آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل، شاید دوربین گوگل پیکسل قابلیت زوم اپتیکال یا فناوری نرم افزاری اثر بوکه و تار کردن پس زمینه سوژه را نداشته باشد اما عملکرد دوربین این گوشی بسیار سریع بوده و از طرفی از نظر کیفیت اپتیکی در سطح بالاتری قرار دارد. البته به منظور مقایسه بهتر این دو گوشی باید ابتدا با دوربین گوگل پیکسل از نزدیک ملاقات کرده و آن را تست کنیم.
در این گوشی برنامه Google Photos به طور پیشفرض نصب بوده و به همین دلیل می‌توانید به سادگی میان تصاویر ثبت شده خود جستجو کرده یا از آنها نسخه پشتیبان بگیرید. هر دو گوشی ۵ و ۵٫۵ اینچی گوگل پیکسل و پیکسل ایکس ال از امروز به منظور پیش فروش آماده خواهند شد. از طرفی در امریکا، ورایزن اولین اپراتوری است که این گوشی را در اختیار می‌گیرد.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا