اخبار

بهترین قابلیت های گوشی هواوی پی ۲۰ پرو ؛ از بین بردن بریدگی بالای صفحه

هواوی پی ۲۰ پرو گوشی جدید و پرچم دار شرکت هواوی است که کمی با دیگر پرچم داران تفاوت دارد. در این مطلب بهترین قابلیت های گوشی هواوی پی ۲۰ پرو را معرفی و بررسی می کنیم.
اپل، شارپ و اسنشال اولین شرکت هایی هستند که در طراحی گوشی های خود از بریدگی یا ناچ بالای صفحه بهره می برند. آیفون ۱۰، شارپ آکواس اس ۲ و اسنشال فون سه گوشی هوشمندی دارای بریدگی بالای نمایشگر بوده و پنجره‌ای جدید رو به طراحی گوشی های هوشمند باز کردند.
البته طراحی ناچ بالای صفحه یک ایده بسیار عالی است اما باید توجه داشته باشیم که طراحی این بریدگی باید یک سری از المان ها را نیز رعایت کند.
مدیر عامل وان پلاس به عنوان یکی دیگر از شرکت‌های گوشی‌ساز محبوب دنیا، چند روز پیش و در کنار انتشار نخستین تصویر رسمی وان پلاس ۶، به ذکر دلایل اهمیت و مزایای استفاده طراحی ناچ استایل پرداخت، پس روال افزایشی تعداد گوشی‌ های هوشمند دارای این طراحی همچنان ادامه دارد.
تا به اینجای کار که حدود ۷ ماه از عرضه اولین گوشی با طراحی ناچ بالای صفحه می گذرد، هنوز هم بسیاری از شرکت های تولید گوشی هوشمند به دنبال چنین ساخت و سازی هستند، اما هیچکدام از آن ها به کاربر خود اهمیت نمی دهند.
در برابر این رویکرد، یکی از بهترین قابلیت های گوشی هواوی پی ۲۰ را معرفی می کنیم. به لطف یک ویژگی هواوی پی ۲۰ پرو به عنوان جدیدترین پرچمدار این شرکت، با وجود بریدگی بالای نمایشگر، می‌توان آن را غیر فعال کرد! پس حق انتخاب به دست کاربر سپرده شده تا در زمان دلخواه از این بخش استفاده کند و در زمانی دیگر، آن را کنار بگذارد و با یک گوشی دارای طراحی عادی طرف شود.
در منوی تنظیمات گوشی هواوی پی ۲۰ پرو ، گزینه ای به نام notch قرار گرفته است. اما منظور از غیر فعال کردن این بخش چیست؟ در طراحی ناچ استایل، یک قسمت فیزیکی به منظور قرار دادن سنسورهای لازم در بالاترین ناحیه مرکزی صفحه نمایش در نظر گرفته می‌شود، پس چطور می‌توان آن را کنار گذاشت؟
در این بخش با غیر فعال کردن ناچ، در هواوی پی ۲۰ قسمت بریدگی کوچک تر شده و اعلان ها به بالا در کنار این بریدگی بر می گردند.
این یکی از بهترین قابلیت های گوشی هواوی پی ۲۰ است، چرا که کاربر خواهد توانست در زمان نیاز، از مزایای ناچ استایل بهره ببرد و در زمانی که احساس می‌کند این بخش مزاحم وی شده است، از شر آن راحت شود! به همین دلیل امیدواریم این ویژگی هواوی پی ۲۰ پرو به زودی در تمامی گوشی های هوشمند پیاده‌سازی شود.
به عبارتی دیگر، با توجه به وجود برخی ویژگی‌های غیر قابل انکار طراحی ناچ استایل، گوشی‌سازان باید با دنباله‌روی از راهکار هواوی، آن را در محصولات خود پیاده‌سازی کنند. به این ترتیب بریدگی بالای نمایشگر، به جای یک بخش اجباری، تبدیل به یک ویژگی انتخابی خواهد شد.
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا