اخبار

به زودی می توانید کامنت های اینستاگرام خود را مدیریت و فیلتر کنید

اگر حضور فعالی در شبکه های اجتماعی مختلف دارید و حجم قابل توجهی از محتوا را در این شبکه ها به اشتراک می گذارید، حتما با این مشکل مواجه شده اید که برخی از کاربران پیام های نامناسبی را زیر مطالب و تصاویر شما پست کرده باشند. متاسفانه اینترنت و فضای مجازی این روزها به صورت جدی با این مشکل رو به رو است و کاربران فکر می کنند که حق دارند هر آنچه می خواهند به هر کسی که می خواهند بگویند. این آزار و اذیت ها برخی مواقع آنقدر غیر قابل تحمل می شود که افراد تصمیم می گیرند برای همیشه حساب های کاربری خود را تعطیل کنند.
 
در این بین افرادی که مدیریت شبکه های اجتماعی را بر عهده دارند می توانند نقشی موثر و سازنده ایفا کنند. توییتر و فیسبوک در سال جاری میلادی آزار و اذیت های آنلاین را بسیار جدی گرفته اند و اکنون نوبت به اینستاگرام رسیده است تا ابزاری را برای مقابله در برابر آزار و اذیت های آنلاین در اختیار کاربرانش قرار دهد.
 
تا پیش از این کاربران اینستاگرام تنها می توانستند کامنت ها را به صورت تک به تک حذف کنند یا محتوای نامناسب کامنت را گزارش کنند، یا برخی از کاربران را به طور کلی بلاک کنند. اما کاربران این شبکه اجتماعی به زودی می توانند برای کامنت هایی که زیر مطالب آنها درج می شود، فیلترهایی بر مبنای برخی واژگان خاص تعیین کنند تا از حجم زیادی از کامنت های توهین آمیز جلوگیری شود. علاوه بر این کاربران می توانند قابلیت کامنت گذاشتن زیر یک پست را به صورت کامل غیر فعال کنند. البته هنوز مشخص نیست که امکان بلاک کردن کامنت ها زیر یک پست خاص وجود خواهد داشت یا کاربران باید به طور کلی این قابلیت را غیر فعال کنند.
 
این قابلیت در حال تست شدن روی حساب های کاربری برخی از سلبریتی هاست، حساب هایی که بیشترین حجم از کامنت های توهین آمیز را دریافت می کنند. این قابلیت در مرحله اول به صورت رسمی در اختیار همین کاربران مشهور و پرطرفدار قرار می گیرد و طی هفته های بعدی تمامی کاربران می توانند کامنت های دریافتی خود را مدیریت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا