اخبار

به کارگیری فناوری صوتی، نحوه ی استفاده از گجت های لمسی را متحول خواهد کرد

استفاده از لمس انگشتان به منظور کار با گوشی های هوشمند به اندازه کافی چالش برانگیز می باشد و با توجه به کوچکی صفحه ی نمایش یک ساعت هوشمند این چالش ابعاد پیچیده تری را نیز به خود می گیرد.
دانشمندان دانشگاه واشنگتن این مسئله را تحت بررسی قرار دادند و در نهایت موفق به تولید فناوری ای صوتی شده اند که کاربر را قادر می سازد تا با حرکت انگشتان خود بر روی سطحی نزدیک به گجت و یا حرکت انگشتان در هوا بتوانند از ساعت هوشمند خود استفاده نماید، و در حقیقت دیگر نیازی به لمس صفحه نمایش گجت وجود ندارد.
نحوه کارکرد فناوری موسوم به FingerIO این گونه است که گجت از طریق بلندگوهای خود به طور متوالی امواج صوتی غیرقابل درک برای انسان را ارسال می کند، این امواج پس از برخورد به انگشتان کاربر، بازتاب کرده و از طریق میکروفن های دوگانه تعبیه شده در گجت دریافت می شود، سپس گجت اختلاف زمان میان ارسال و دریافت امواج را محاسبه و تجزیه تحلیل می کند و در نهایت قادر خواهد بود تا موقعیت مکانی انگشتان کاربر در فضا را شناسایی نماید.
برخلاف سیستم هایی که برپایه استفاده از دوربین عملکرد مشابه ای را ارائه می دهند، در فناوری FingerIO پوشیده شدن سنسورهای فرستنده و گیرنده مانعی را در ساز و کار اجرایی ایجاد نخواهد کرد.
فناوری مذکور در یک دستگاه Samsung Galaxy S4  که با یک ساعت هوشمند همگام سازی شده بود، با موفقیت آزمایش گردید و عملکرد آن به اثبات رسید.
آقای نانداکومار مسئول پروژه FingerIO در این باره می گوید:
” کاربر به راحتی نمی تواند از یک ساعت هوشمند استفاده کند و دلیل آن نیز صفحه کوچک به کار رفته در این نوع گجت ها است، با توجه به این موضوع توانستیم فضای اطراف گجت را که می تواند سطحی فیزیکی و یا ناحیه ای در هوا باشد را تبدیل به یک صفحه لمسی مجازی نماییم.”

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا