اخبار

تایم به دنبال خرید یاهو است

منابع آگاه می‌گویند گروه نشریه تایم در حال بررسی شراکت با یک شرکت خصوصی به منظور خرید دارایی‌های اینترنتی یاهو است.
به گزارش ایتنا از ایسنا به نقل از رویترز، گروه نشریه تایم آمریکا به دنبال گسترش حضور خود در دنیای دیجیتال است.
اهداف تایم در زمینه پیدا کردن یک شریک برای گرفتن کمک در زمینه تامین مالی این قرار‌داد احتمالی نشان‌دهنده منابع مالی محدود این شرکت است.
ارزش تجارت اینترنتی یاهو چندین میلیارد دلار بیش از سرمایه ۱.۶ میلیارد دلاری تایم در بازار برآورد می‌شود.
به گفته منابع آگاه،‌ گروه تایم اخیرا قبل از امضای یک توافق عدم افشا با یاهو که پیشنهاد‌دهندگان را در روند فروش از ارتباط با یکدیگر منع می‌کند، مذاکراتی را با شرکت‌های خریدار انجام داده است.
این در حالی است که تایم امیدوار است یاهو پس از ثبت پیشنهادات در دور اول مزایده که قرار است ۱۱ آوریل انجام شود، به پیشنهاددهندگان اجازه دهد با یکدیگر شریک شوند.
تایم هنوز شرکت خصوصی شریک خود را انتخاب نکرده است.
بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌دار خصوصی در حال بررسی پیشنهاد خود برای دارایی‌های اینترنتی یاهو از جمله گروه بلک‌استور KKR، تی پی جی کپیتال LP، آپاکس پارتنرز LLP، واربورگ پینکاس LLC، بین کپیتال LLC و هلمان& فریدمن LLC هستند.
منابع آگاه می‌گویند: ساختار قرارداد احتمالی که تایم و حامیان مالی سرمایه‌گذاری‌اش در حال بررسی آن یک معامله موسوم به “ریورس موریس تراست” است. این ساختار احتمالا به یاهو اجازه خواهد داد دارایی‌های خود را به صورت معاف از مالیات به فروش برساند.
سخنگوی یاهو، گروه تایم و شرکت‌های خصوصی سرمایه‌گذاری از اظهارنظر در این خصوص خودداری کرده‌اند.
از زمانیکه شرکت تایم در سال ۲۰۱۴ از شرکت مادر “تایم وارنر” جدا شد، جو ریپ مدیرعامل این شرکت درباره سرمایه‌گذاری درباره تجارت و توسعه این شرکت فراتر از بحث چاپ و نشر صحبت‌های زیادی کرده است.
این شرکت مستقر در نیویورک که نشریاتش شامل پیپل و اسپورتز ایلوستریتد و مجله معروف تایم هستند در ماه‌های اخیر به دنبال حضور در دنیای دیجیتال بوده است.
گروه تایم در ماه فوریه شرکت بازاریابی “واینت تکنولوژی” مستقر در نیویورک را که مالک شبکه اجتماعی نوپا “مای‌اسپیس” است، خریداری کرد. این شرکت همچنین در پاییز گذشته وبسایت هلوگیگلز را که در زمینه سبک و سیاق زندگی فعالیت می‌کند خریداری کرد.
یاهو با فشار روزافزون از جانب سهامداران و سرمایه‌گذاران برای فروش کسب و کار اصلی خود شده است.
تحلیلگران معتقدند، شرکت مخابراتی بزرگ وریزون که سال گذشته AOL را به قیمت ۴.۴ میلیارد دلار خریداری کرد، محتمل‌ترین کاندیدا برای خرید تجارت اینترنتی یاهو می‌دانند.
درآمد سالانه تایم سال گذشته با پنج درصد کاهش به ۳.۱ میلیارد دلار کاهش یافت و درآمد این شرکت از راه تبلیغات و نشریات با ۱۰ درصد کاهش به ۱.۳۲ میلیارد دلار رسید، اما درآمد تبلیغات دیجیتال این شرکت با ۱۱ درصد افزایش سال گذشته به ۲۲۱ میلیون دلار رسید.

منبع : ایتنا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا