اخبار

تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ در سایت زوبا رویت شد !

اگر علاقه‌مند و پیگیر اخبار عرصه فناوری باشید، به احتمال زیاد نام سایت زوبا (Zauba) را شنیده‌اید؛ این وب سایت واردات و صادرات هندی تاکنون اطلاعات مربوط به محصولات مختلفی را پیش از موعد لو داده است. کمپانی سامسونگ اخیرا برخی تولیدات جدید خود را جهت بررسی و تست شدن به زوبا فرستاده است. شاید این موضوع بسیار داغی در صنعت بی‌سیم نباشد، اما یکی از محصولات ارسال شده به زوبا، تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ است که تاکنون رسما رونمایی نشده است!
در حال حاضر اگزینوس ۸۸۹۰ به عنوان بهترین تراشه شرکت سامسونگ شناخته می‌شود که در گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج از آن بهره گرفته شده است. ویدیو منتشر شده از نمونه اولیه گلکسی نوت ۷ سامسونگ (Samsung Galaxy Note 7) نیز از حضور تراشه اگزینوس ۸۸۹۰ در این فبلت پرچمدار خبر داده است. البته شایعاتی پیرامون به کارگیری چیپست اگزینوس ۸۸۹۳ سامسونگ در این فبلت نیز در فضای وب منتشر شده‌اند، اما به نظر می‌رسد چنین مهمی در نسل جدید از فبلت‌های سامسونگ رخ ندهد.
تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ سامسونگ در حال حاضر تفاوت چندانی با تولید چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ توسط کوالکام ندارد. کوالکام با استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای خود با هسته‌های کریو (Kryo Cores)، فرکانس تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ را حدود ۱۰ الی ۲۵ درصد بیشتر از رقیب خود کرده است. سرعت عملکرد چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ در حال حاضر ۲٫۴ گیگاهرتز است؛‌ سرعت عملکرد تراشه‌های کنونی کوالکام ۲٫۲ گیگاهرتز است. بخش عملکرد مربوط به ذخیره باتری از ۱٫۶ گیگاهرتز در اسنپدراگون ۸۲۰، به ۲٫۰ گیگاهرتز در اسنپدراگون ۸۲۱ SoC رسیده است. گفته می‌شود آپدیت بزرگ بعدی کوالکام در این بخش، مربوط به تراشه اسنپدراگون ۸۳۰ خواهد بود.
در حال حاضر احتمال اینکه چیپست اگزینوس ۸۸۹۵ به عنوان انقلاب جدید سامسونگ در این عرصه تلقی شود بسیار کم است و به همین دلیل احتمالا در گلکسی اس ۸ سامسونگ در سال بعد از تراشه دیگری استفاده خواهد شد. در ادامه توجه شما را به تصویر مربوط به اطلاعات لو رفته جدید در سایت زوبا جلب می‌نماییم:
 
تراشه اگزینوس 8895

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا