اخبار

تست باتری و پردازنده galaxy s9 plus

galaxy s9 plus یکی از بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ میلادی است که به پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز است. در ادامه تست باتری و پردازنده galaxy s9 plus را خواهیم دید.
همانند سال گذشته گلکسی اس ۹ پلاس امسال نیز در دو نسخه با دو سری پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و اگزینوس ۹۸۱۰ معرفی شد.با این حال طی بررسی های سال گذشته مشخص شده که نسخه اسنپدراگون این محصول همواره بهتر عمل کرده است.
هر دو پردازنده اسنپ دراگون ۸۴۵ و اگزینوس ۹۸۱۰ فناوری ۱۰ نانومتری بوده و دارای پردازنده اصلی تقریبا مشابهی هستند. در پردازنده اگزینوس ۹۸۱۰، چهار هسته Mongoose M3 با سرعت ۲٫۷ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز و در پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ چهار هسته Kryo 385 Gold با سرعت ۲٫۷ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 385 Silver با سرعت ۱٫۷ گیگاهرتز وجود دارد. پس روی کاغذ، نباید بین نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۹ پلاس و نسخه اگزینوسی آن تفاوتی وجود داشته باشد.
در تست گیک بنچ، وضعیت تک هسته ای اسنپدراگون عملکرد بهتری دارد.
galaxy s9 plus
اختلاف بین دو پردازنده در سنجش پردازنده چند هسته ای کمتر خواهد شد. یکی از نکات قابل توجه بر اساس جدول زیر و جدول قبلی، نزدیک شدن امتیازهای بنچمارک آیفون‌ ها و گوشی های اندرویدی است.
تست باتری و پردازنده گلکسی اس 9 پلاسبرای مقایسه واقعی بین سرعت پردازنده گوشی ها باید بین چند بنچمارک متفاوت آن را بررسی کنیم. با نگاهی به امتیازات این محصول در Basemark X عملکرد بهتر پردازشگر گرافیکی نسخه اسنپدراگون galaxy s9 plus مشخص است، چرا که برخلاف نسخه اگزینوس به جای Mali-G72 MP18 از پردازشگر گرافیکی Adreno 630 استفاده می‌کند.
galaxy s9 plus
در زمینه پردازش پیکسل‌ها، اختلاف عملکرد بین دو پردازشگر گرافیکی Mali-G72 MP18 و Adreno 630 به ۳۰ درصد می‌رسد که باز هم نشان‌دهنده وضعیت بهتر نسخه اسنپدراگون galaxy s9 plus است. تست زیر در GFX 3.1 Manhattan صورت گرفت.
در GFX 3.1 Car scene، امتیازهای زیر توسط پرچمداران به دست آمد.galaxy s9 plus
در نسخه اسنپدراگون این محصول اختلاف گاهی به ۱۰  فریم نیز می رسد. اختلاف در حالت عادی قابل توجه نیست، اما اگر یک گیمر حرفه‌ای بوده و تصمیم دارید galaxy s9 plus را برای انجام بازی‌های موبایل خریداری کنید، در صورت داشتن حق انتخاب، نسخه اسنپدراگون آن گزینه مناسب‌تری است.
با نگاهی دیگر به یک بنچمارک دیگر به نام BasMark OX و برای به دست آوردن امتیاز کلی با نمودرا زیر روبرو می شویم. در این بنچمارک نیز نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۹ پلاس در تست باتری و پردازنده galaxy s9 plus عملکرد بهتری دارد.
galaxy s9 plus
امتیاز کسب شده در بنچمارک AnTuTu 7 نیز مجددا این موضوع را تایید می‌کند.
galaxy s9 plus
جالب اینجاست که توانایی فیلمبرداری ۴k با نسخه پردازنده اگزینوسی این محصول بیشتر است، تی نرخ فریم را تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز می توانید برسانید در حالی که این محدودیت برای نسخه اسنپدراگون گلکسی اس ۹ پلاس به ۶۰ فریم می‌رسد. البته حین فیلم برداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه، از نظر زمانی یک محدودیت ۵ دقیقه‌ای وجود دارد.
خب باید بگوییم که دوام باتری نسخه اسنپدراگون galaxy s9 plus پایین تز از اگزینوس آن است!
حتی در اسنپدراگون ۸۴۵ مودوم LTE X20 استفاده شده تا مصرف پردازنده از باتری را بهینه کند برای بیشتر کاربران، نه تنها تفاوت عملکرد پردازشی، بلکه حتی اختلاف از نظر دوام باتری نیز قابل رویت نخواهد بود. بنابراین تصمیم با شما است. اسنپدراگون ۸۴۵ یا اگزینوس ۹۸۱۰
 


بیشتر بخوانید:

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا