اخبار

تشخیص سرطان با استفاده از تلفن همراه هوشمند

تشخیص سرطان با تلفن همراه

تلفن‌های همراه هوشمند اثرات بسیار زیادی در زندگی ما دارند. این دستگاه‌ها شمار زیادی از فعالیت‌های ما را آسان‌تر کرده و در برخی موارد نیز اثرات مخربی را به همراه دارند. با این حال این بار گزارش‌ها به‌تازگی از نجات جان زنی به کمک تلفن همراه هوشمند او حکایت می‌کنند.

این زن ۴۶ ساله چندی پیش در جمله‌ای درباره نرم‌افزار SkinVision اطلاعاتی کسب می‌کند و سپس برای اسکن کردن خال‌های موجود بر روی دست و پای خود این نرم‌افزار را به‌صورت رایگان دانلود می‌کند. او پس از چک کردن تمامی خال‌های بدن خود به یک مورد مشکوک برخورد می‌کند که نرم‌افزار درباره آن به این زن اخطار می‌دهد.

نرم‌افزار یاد شده درباره خال موجود بر روی مچ پای این زن که دارای اشکال مختلفی بوده و اندازه آن تنها به چند میلیمتر می‌رسید به او هشدار می‌دهد و زن را به دیدن هر چه سریع‌تر پزشک دعوت می‌کند. او تصویری از خال را برای دوست پرستار خود می‌فرستد و از وی می‌خواهد که درباره این خال از پزشکان مربوطه مشورت بگیرد. او در نهایت متوجه می‌شود که به سرطان پوست مبتلا شده است و توموری در مراحل اولیه رشد خود در پشت خال قرار گرفته است. چند هفته بعد از تشخیص درست پزشکان، خال مورد نظر و تومور بدخیم پنهان شده در پشت آن با موفقیت جراحی شده و از بدن زن خارج می‌شود.

این نرم‌افزار برای تشخیص خال‌ها و میزان خطرناک بودن آن‌ها طراحی شده است. این نرم‌افزار به اسکن خال‌های موجود در بدن می‌پردازد و آن‌ها را در سه دسته کم‌خطر، معمولی و پرخطر دسته‌بندی می‌کند. به‌این‌ترتیب نرم‌افزار SkinVision در این مورد توانست جان یک شخص را نجات بدهد. البته باید به یاد داشته باشید که این نرم‌افزار به‌تنهایی به هیچ عنوان به‌صورت صد درصد قابل اعتماد نیست و همواره برای اطمینان از نتایج خروجی آن باید با پزشک متخصص مشاوره داشته باشید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا