اخبار

چگونه تعداد چرخه باتری آیفون را به روش فوق سریع چک کنیم؟

پیش از این برای بررسی تعداد چرخه های شارژ یک باتری مهر و موم شده آیفون، باید دستگاه خود را جیلبریک می کردید و یا یک برنامه کامپیوتری را نصب می کردید تا بتوانید به تعداد چرخه های شارژ باتری دسترسی پیدا کنید. از آنجا که امسال یک موج وسیع از بروزرسانی ها در آیفون ۷ رخ خواهد داد، تحلیل گران روشی را معرفی کرده اند که دیگر تا ماه سپتامبر، هیچ آیفون دو ساله و قدیمی تری در بازار موجود نباشد چرا که این دستگاه های قدیمی به بازار گوشی های دست دوم ضربه می زنند.
با توجه به این موضوع، دانستن اینکه چند چرخه از عمر یک باتری دست دوم باقی مانده است یکی از تست های حیاتی پیش از خرید به حساب خواهد آمد که باید انجام دهید. باتری های لیتیومی با کیفیت که در آیفون ها به کار رفته اند، در شرایط ایده آل(شامل استفاده از شارژهای استاندارد، شارژ شدن کامل باتری و داغ نکردن) حدود ۵۰۰ چرخه دوام می آورند و بعد از این تعداد شروع به افت می کنند. اگر در نظر بگیریم که اکثر صاحبان آیفون دستگاه های خود را تقریباً هر روز شارژ می کنند، تعداد چرخه های شارژ یک آیفون ۲ ساله در لب مرز قرار خواهد گرفت. بنابراین چک کردن تعداد چرخه های شارژ پیش از خرید یک آیفون دست دوم می تواند راه گشا باشد که باید طی یک روش سریع و آسان اتفاق بیافتد.
 

چرخه شارژ باتری

برای این کار لازم است مراحل زیر را طی کنید:
۱٫ اپلیکیشن Battery Percentage یا درصد باتری را از اپ استور دانلود کنید.
۲٫ اپلیکیشن را باز کرده و تعداد چرخه های شارژ آیفون یا آیپد خود را بررسی کنید.
۳٫ اپلیکیشن درصد باتری، اطلاعات حیاتی دیگری مثل میزان سلامت باتری یا درصد افت باتری را نیز در مورد دستگاه در اختیارتان قرار می دهد. همچنین وضعیت سطح شارژ نیز در این اپلیکیشن قابل مشاهده است و دیگر نیازی به هیچ یک از پیش مقدمات جیلبریک کردن و یا اتصال به یک کامپیوتر برای چک کردن چرخه های باتری نیست.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا