اخبار

تعداد کاربران پیام رسان های موبایلی از شبکه های اجتماعی بیشتر شده است

کاربران شبکه های اجتماعی امروزه از این اپلیکیشن ها نه تنها برای ارتباط با دوستان و آشنایان خود استفاده می کنند، بلکه کاربردهایی همچون خرید کالا، تماشای برنامه های سرگرم کننده و ارتباط با شرکت ها نیز به آنها اضافه شده است. آنچه که زمانی صرفأ یک ابزار ساده برای تبادل پیام، تصویر و ویدیو بود حالا به اکوسیستمی گسترده با هزاران برنامه نویس و اپلیکیشن گوناگون شده است.
اپلیکیشن های پیام رسان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که باعث جذابیت هرچه بیشتر کاربران آنها برای بازاریاب ها و موسسات تبلیغاتی می شوند. از جمله این ویژگی ها می توان به سایز آنها، میزان کاربرد آنها توسط کاربران و توزیع جمعیتی کاربرانشان اشاره کرد. مجموع کاربران چهار اپلیکیشن پیام رسان برتر امروزه بیشتر از تعداد کاربران چهار شبکه اجتماعی مطرح در دنیا است. همچنین، اپلیکیشن های پیام رسان بیشترین میزان استفاده را در میان اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی های هوشمند دارند. و در نهایت، اکثر کاربران این شبکه ها جوان هستند که همین نکته باعث جذابیت آنها برای موسسات تبلیغاتی شده است.
براساس گزارش تازه ای که موسسه BI Intelligence منتشر کرده، با نگاهی به ابعاد بازار اپلیکیشن های موبایل و نحوه دگرگونی آنها و همچنین نوع موقعیت های درآمدزایی که از رواج این اپلیکیشن ها پدید آمده اند متوجه نکات مختلفی می شویم که شرح آنها به این ترتیب است:
 

  • استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی بسیار گسترده است. برخی از این اپلیکیشن ها دارای صدها میلیون کاربر فعال ماهانه هستند. کاهش قیمت اینترنت، موبایل های ارزان و بهبود قابلیت های این پیام رسان ها موجب رشد آنها شده است.
  • امروزه کاربرد این سرویس ها از پیام رسانی فراتر رفته است. مرحله اول انقلاب پیام رسان های موبایلی روی رشد تمرکز داشت. در مرحله بعد، شرکت ها به دنبال توسعه خدمات خود و کسب درآمد از این خدمات خواهند رفت.
  • پیام رسان های محبوب آسیایی همچون ویچت، کاکائوتاک و لاین در یافتن راه هایی برای درگیر کردن کاربران خود پیشتاز بوده اند. آنها همچنین راه های خلاقانه ای را برای کسب درآمد پیدا کرده اند.
  • شرکت های رسانه ای و بازاریابان همچنان در حال سرمایه گذاری بیشتر روی شبکه هایی همچون فیس بوک و توییتر هستند و توجه کمتری به پیام رسان های موبایلی دارند. این روند با اقبال بیشتر شرکت های پیام رسان به توسعه سرویس های خود تغییر خواهد کرد.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا