اخبار

تعداد گجت های ویندوز ۱۰ به عدد ۲۰۰ میلیون رسید

مایکروسافت امسال نسخه جدید سیستم عامل محبوب ویندوز را به بازار عرضه کرد.طبق آماری که این شرکت در مهر ماه سال جاری منتشر کرد ، ویندوز ۱۰ تا آن زمان بر روی ۱۱۰ میلیون دستگاه نصب شده بود.اکنون در آخرین روز از سال ۲۰۱۵ ، بد نیست بدانید که تعداد گجت هایی که میزبان سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت می باشند به عدد شگفت انگیز ۲۰۰ میلیون رسیده است.
ویندوز ۱۰ دسکتاپ در مرداد ماه امسال رونمایی و در دسترس قرار گرفت. حال با یک حساب سر انگشتی می توان فهمید که هر ماه حدود ۴۰ میلیون دستگاه جدید، ویندوز ۱۰ را نصب کرده اند. این عدد، آمار بسیار خیره کننده ای است.هرچند که با در نظر گرفتن اینکه مایکروسافت برای این سیستم عامل تبلیغات زیادی انجام داده است و آن را برای کاربران ویندوز ۷ و ۸ و ۸.۱ رایگان کرده است، این عدد چندان هم دور از انتظار نبود.
بر اساس آمار هایی که از طریق StatCounter منتشر است ، ویندوز ۱۰ در ماه جاری میلادی توانسته رشد خوبی داشته باشد و اکنون به ویندوز ۸.۱ بسیار نزدیک شده است و تنها یک گام تا تبدیل شدن به دومین نسخه محبوب از سیستم عامل ویندوز در دسکتاپ فاصله دارد. تاریخ انتشار این آمار به روز کریسمس باز می گردد و نشان می دهند که ویندوز ۱۰ در حال حاضر با در دست داشتن ۱۲.۴۵ درصد از بازار سیستم عامل های دسکتاپ، سومین نسخه محبوب از ویندوز در دسکتاپ محسوب می شود و به زودی و با پشت سر گذاشتن ویندوز ۸.۱ جایگاه دوم را به دست می آورد. ویندوز ۸.۱ در حال حاضر ۱۲.۴۸ درصد از بازار سیستم عامل های دسکتاپ را در اختیار دارد و همین موضوع نشان می دهد که اختلاف ویندوز ۱۰ و ویندوز ۸.۱ تنها ۰.۳ درصد است که رقم بسیار ناچیزیست. افزایش سهم ویندوز ۱۰ در روز کریسمس چیز عجیبی نیست چرا که معمولاً در این روز دستگاه های بسیاری که مبتنی بر ویندوز ۱۰ هستند برای دادن هدیه به فروش رسیده اند. پس در تاریخ ۲۵ دسامبر بسیاری از این دستگاه ها برای اولین بار بوده که به اینترنت متصل و اکتیو شده اند.
top-7-desktop-oss
همین روند نیز به نظر می رسد که در سال ۲۰۱۶ تکرار شود اما با یک تفاوت که در این سال سازمان ها نیز به جمع کاربران ویندوز ۱۰ می پیوندند و فرآیند به روز رسانی را به زودی آغاز خواهند کرد که همین موضوع باعث می شود سهم ویندوز ۱۰ به طرز چشمگیری افزایش یابد و سرعت رشد این نسخه از سیستم عامل ویندوز نیز افزایش یابد. یک مورد دیگری نیز که در سال ۲۰۱۶ وجود دارد، پایان مدت یک ساله دریافت رایگان ویندوز ۱۰ در تاریخ ۲۹ جولای است. همین موضوع می تواند باعث شود تا کاربران از این اندک فرصت باقی مانده استفاده کرده و به ویندوز ۱۰ به روز رسانی کنند.
مایکروسافت اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر دارد که شامل ویندوز اینسایدر ها، کسانی که به رایگان آپگرید کرده اند و کسانی که در تعطیلات، رایانه های جدید خریده اند می شود. مایکروسافت در نظر دارد تا طی سه سال، به هدف ۱ میلیارد دستگاه دارای ویندوز ۱۰ برسد. هر چند مایکروسافت کمی از برنامه عقب است، اما به نظر می رسد با روند فراگیر شدن ویندوز ۱۰، مایکروسافت طی ۳ سال به این هدف خود خواهد رسید.
منابع : softpedia & winbeta

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا