آموزش و ترفنداخبار

تعمیر کلیدهای خراب کیبورد لپتاپ با روشی ساده

حتی اگر یکی از کلیدهای صفحه کلید کامپیوتر شما مشکل داشته باشد، ممکن است در تایپ کردن ساده‌ترین متون نیز با مشکل مواجه شوید. در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌های مختلف برطرف کردن مشکل کلید معیوب در صفحه کلید‌ کامپیوتر و لپ تاپ آشنا کنیم.
در صورتی که صفحه کلید شما دارای پد اعداد جداگانه نیست، ببینید آیا کلید Numlock روشن هست یا نه. در صورت روشن بودن ممکن است جای کلیدها با هم عوض شده باشد و یا برخی از کلیدهای غیر قابل استفاده شده باشند.
ممکن است چیزی زیر کلیدهای صفحه کلید گیر کرده باشد که باید آن را خارج کنید.
اگر  صفحه کلید کامپیوتر  شما مشکل پیدا کرده است، آن را به پشت برگردانید و به آرامی به پشت آن ضربه بزنید. اگر مشکل به این صورت حل نشد، یک گیره کاغذ را باز کنید و سعی کنید با آن موادی را که در زیر صفحه کلید گیر کرده است، بیرون بیاورید. شما به هیچ وجه نباید هیچ یک از این روش‌ها را در مورد صفحه کلید لپ تاپ امتحان کنید.
اگر هیچ یک از دو روش ذکر شده مشکل شما را برطرف نکرد و یا صفحه کلید لپ تاپ شما مشکل پیدا کرده است، برای خارج کردن موادی که زیر کلیدها گیر کرده است، از اسپری هوای فشرده استفاده کنید.
اسپری‌های هوای فشرده با قیمت بسیار کمی در بازار موجود هستند. حتی الامکان اسپری‌هایی را انتخاب کنید که لوله خروجی هوای آن‌ها باریک باشد؛ البته اکثر اسپری‌های موجود در بازار به همین شکل طراحی شده‌اند.
لوله خروجی هوا را به اسپری متصل کنید و آن را به زیر کلید معیوب ببرید و سپس از اسپری استفاده کنید. شاید این روش بتواند مشکل شما را برطرف کند.
 
۰۷۲۱-air-can-100670345-large
 
اگر هیچ کدام از روش‌های ذکر شده جواب نداد، توصیه می‌شود کلید معیوب را باز کنید. این کار هم برای صفحه کلید کامپیوتر و هم برای صفحه کلید لپ تاپ توصیه می‌شود.
برای باز کردن کلید از یک پیچ گوشی کوچک که لبه آن صاف است، استفاده کنید و آن را زیر کلید معیوب قرار دهید و به آرامی بچرخانید. سپس کلید به آرامی از جای خود خارج می‌شود.
 
۰۷۲۱-remove-key-100670344-large
 
پس از آنکه کلید از جای خود خارج شد، اطراف آن را به آرامی تمیز کنید و پس از تمیز کردن، کلید را با فشار دادن به سمت پایین به آرامی در جای خود قرار دهید.
 
۰۷۲۱-removed-key-100670347-large
 
اگه هیچ کدام از راه حل‌های مطرح شده نتوانست مشکل شما را بر طرف کند، تنها راه حل باقی‌مانده تعویض صفحه کلید است.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا