اخبار

تفاوت رویکرد در طراحی پرچم داران سونی و سامسونگ

تفاوت رویکرد در طراحی پرچم داران سونی و سامسونگ

کنگره جهانی موبایل به اندازه سال گذشته میلادی با هیجان نبوده است و تنها شاهد رونمایی از پرچم داران چند کمپانی تولید کننده تلفن همراه هوشمند بودیم. تا کنون در این مراسم تلفن های همراه هوشمند گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس به همراه تلفن های همراه هوشمندی از سونی به نام های اکسپریا XZ2 و اکسپریا XZ2 Compact رو نمایی شده است که هر دو محصول سونی و سامسونگ بسیار عالی هستند.
تلفن همراه هوشمند پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ از لحاظ ظاهری به گلکسی اس ۸ بسیار شبیه است و تنها تفاوت اندکی در طراحی آنها به چشم می خورد. همچنین وجود بلندگوهای استریو، AR Emoji، حالت پورتره و… از قابلیت های جدید عرضه شده بر روی این نسخه از سری تلفن های همراه هوشمند گلکسی است.
از طرفی تلفن همراه هوشمند سونی اکسپریا XZ2 با صفحه نمایش عریض و نسبت ۱۸:۹ طراحی جدیدی را به طرفداران دستگاه های این کمپانی عرضه داشته است و از قابلیت هایی نظیر حسگر اثر انگشت برای بازار ایالات متحده، سازنده آواتار سه بعدی مجهز، لرزش دینامیک، فیلم برداری سوپر اسلوموشن در حالت  ۱۰۸۰p و ضبط ویدیوی ۴K HDR بهره می برد.
همچنین برای درک مناسب از تفاوت در رویکرد سونی و سامسونگ بهتر است بدانید که سامسونگ جک ۳٫۵ میلی متری را نیز در این نسخه از تلفن های همراه هوشمند گلکسی حفظ کرده و هنوز تسلیم روند موجود در بازار نشده است اما کمپانی سونی که معمولا به سنتی بودن معروف است سعی کرده است تا با این روند جدید یکنواخت شود و جک ۳٫۵ میلی متری را از اکسپریا XZ2 حذف کرده است. با این وجود هر دوی این تلفن های همراه هوشمند سونی و سامسونگ از نظر سخت افزاری به بهترین های دنیای فناوری امروز مجهز شده اند اما از لحاظ نرم افزاری با یکدیگر بسیار متفاوت هستند. سامسونگ در زمینه نرم افزار تصمیم گرفته است تا رابط کاربری معمول خود را در این دستگاه نیز استفاده کند و به این ترتیب جزئیات بسیار زیادی را در آن نگه داری کند ولی سونی تصمیم گرفته است تا با رابط کاربری ویژه خود تجربه استفاده از اندروید را سبک تر و کم دردسر تر کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا