اخبار

تماس تصویری رایتل راه اندازی می شود


تماس تصویری رایتل مجددا برقرار می شود.
به نقل از تلنا، معاون بررسی‎های فنی و صدور پروانه‎ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از پیگیری این سازمان و مجموعه‎ی وزارت ارتباطات برای برقراری مجدد تماس تصویری رایتل خبرداد.
دکتر صادق عباسی شاهکوه، ضمن تاکید بر لزوم استفاده‎ی همگانی از خدمات نسل سوم تلفن همراه در کشور، گفت: در صورت عدم تمدید دوره‎ی حفاظت رایتل، به دنبال راهکاری هستیم تا نظر به قطع تماس تصویری رایتل از ابتدای سال جاری، حق این اپراتور نیز در ارائه‎ی سرویس به مشترکان ضایع نشود.
وی در عین حال تاکید کرد: اولویت مردم هستند و بعد اپراتورها، که البته آنها نیز بخشی از مردم اند؛ چراکه جامعه به سمت استفاده از خدمات جدید ارتباطی پیش رفته که ۳G نیز از آن جمله است و ما باید این نیاز را توسط اپراتورها مرتفع کنیم و مسلما در این راستا به دنبال راهکاری هستیم که حق رایتل نیز محفوظ بماند.
وی در ادامه و در پاسخ به پیشنهاد “در صورت عدم تمدید دوره‎ی حفاظت رایتل و ارائه‎ی مجوز به سایر اپراتورها برای ارائه‎ی خدمات نسل سوم، امکان ارائه‎ی تماس تصویری تا مدت زمان مشخصی تنها در انحصار رایتل باقی بماند”، گفت: اگرچه این راهکار مناسب است ولی سایر راهکارها نیز باید بررسی شود تا در نهایت بهترین شیوه‎ی اجرایی پیاده سازی شود.
شرکت ارتباطات تامین شمس نوین (تامین تلکام) وابسته به سازمان تامین اجتماعی، سیم کارت های نسل سوم را با نام تجاری رایتل (RighTel) ارایه میکند. رایتل از دو کلمه رایت (right) به معنای ” راستی ، درستی ، صحت و سلامت ” و تل (tel) تشکیل شده که به صورت اختصار (RighTel)نوشته می شود . میتوان گفت انتخاب واژه رایت (right) اشاره زیرکانه ایی به سرمایه گذار اصلی این پروژه یعنی سازمان تامین اجتماعی دارد. سیستم مکالمه تصویری رایتل بدلیل آنچه تدوین پیوست فرهنگی اعلام شد از خردادماه ۱۳۹۲ قطع گردید.
منبع : f-news

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا