اخبار

تمامی خودروهای مدل ۲۰۱۷ کمپانی فورد به اندروید آتو و کارپلی مجهز می‌شوند

کمپانی فورد قصد دارد تا به منظور تجهیز اتومبیل های خود به تکنولوژی های پیشرفته روز دنیا، تمامی خودروهای مدل ۲۰۱۷ خود را به سیستم کنترل صوتی Sync 3 مجهز کند که بدین ترتیب این خودروها با سیستم های اندروید آتو گوگل و کارپلی اپل سازگار خواهند بود.
زمانی که فورد در سال گذشته از سیستم Sync 3 رونمایی کرد، اعلام کرد که قصد دارد این تکنولوژی را در تمامی مدل های خودروهای خود اعم از خودروهای سواری، شاسی بلند، خودروهای الکتریکی، کامیون ها و غیره راه اندازی و امکان استفاده از آن را برای دارندگان این خودروها فراهم کند. حال پس از عرضه موفقیت آمیز این قابلیت در چند خودروی لوکس و محدود، اکنون این کمپانی باسابقه قصد دارد تا پای این تکنولوژی را به سایر مدل های خود نیز باز کند.
چاک گری، مدیر مهندسی سیستم های الکترونیکی کمپانی فورد در این خصوص عنوان کرد که ما موفق به توسعه این پلتفرم –Sync 3- شدیم و به زودی آن را در تمامی مدل های خود تعبیه خواهیم کرد. با این تکنولوژی کاربران می توانند از طریق گوشی های هوشمند خود به این پلتفرم متصل شده و به اپلیکیشن های خود دسترسی داشته باشند.
خودروهایی که به این قابلیت مجهز خواهند شد عبارتند از Mustang، Escape، Explorer و Fusion که قبلاً مدل ۲۰۱۷ آن ها تولید شد و مدل ۲۰۱۷ خودروهای دیگری همچون Edge، Focus، F-150 و Super Duty جدید نیز در اواخر سال جاری عرضه خواهد شد.
به گفته فورد، دارندگان گوشی های آیفون می توانند از سیستم کارپلی به منظور تعیین مسیر، شناسایی شرایط ترافیکی، برقراری تماس های صوتی، ارسال و دریافت پیام، کنترل موسیقی و غیره استفاده کنند. گفتنی است تمامی این دستورات بدون برداشتن کوچکترین نگاه از جاده و از طریق دستیار صوتی اپل و یا صفحه نمایش لمسی خودرو انجام خواهد شد.
کاربران اندروید نیز می توانند از اندروید آتو به برخی سرویس های گوگل همچون جست و جوی صوتی، موزیک، نقشه و غیره دسترسی داشته باشند
به گفته یکی از مدیران ارشد فورد، تغییرات گسترده ای در طی ماه های اخیر در سیستم Sync 3 اعمال شده که منجر به بهبود عملکرد، راحتی کار و رابط کاربری ساده تر شده است.
منبع:techtimes

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا