اخبار

تولید تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ توسط سامسونگ

سامسونگ یک تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را با فناوری ۷ نانو لیتوگرافی EUV تولید خواهد کرد. سامسونگ برای تولید این تراشه با شرکت های متعددی قرارداد منعقد کرده است. تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با لیتوگرافی  EUV تولید خواهد شد. قرارداد تولید تراشه در مراحل نهایی خود است.

البته سامسونگ تراشه های ۸۲۰ و ۸۳۵ را طی سال های گذشته تولید کرده بود، و قبلا شرکت TSMC تراشه ۸۴۵ و  ۸۵۵ را تولید می کرد. مهندسان شرکت کوالکام بر این باور هستند که تکنولوژی سامسونگ در تولید تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با فناوری EUV نسبت به TSMC پیشرفته تر است. پروسسور اسنپدراگون ۸۶۵ با فناوری ۵G به کاربران عرضه خواهد شد. هم اکنون تراشه های گرافیکی آنویدیا را شرکت سامسونگ تولید می کند. شرکت TSMC این تراشه ها را تولید می کرد. شرکت سامسونگ برای اولین بار است که کارت گرافیک آنویدیا را با ساختار Ampere و با فناوری لیتوگرافی ۷ نانو عرضه می کند. شرکت TSMC کارت های گرافیک Turing را با فناوری لیتوگرافی ۱۲ نانومتری تولید می کند.

تولید پروسسورهای با فناوری لیتوگرافی  EUV را شرکت IBM متقبل شده است. گلکسی نوت ۱۰ به این تراشه مجهز خواهد شد. گلکسی نوت ۱۰ در تاریخ ۱۰ اوت معرفی خواهد شد. تولید تراشه های گرافیکی موبایل با کنسرسیوم AMD و سامسونگ خواهد بود، با این وجود شرکت TSMC قرار است که پروسسورهای  Zen 2 و کارت گرافیک با بیس Navi را تولید خواهد کرد. تولید تراشه اپل A13 و کایرین ۹۸۵ از دیگر وظایف این شرکت است.

به نظر می رسد که سامسونگ با تولید تراشه اسنپدراگون ۸۵۶ دوست دارد که به تدریج به رقیب شرکت کوالکام تبدیل شود. البته سامسونگ که در گذشته برای تولید تراشه ۱۰نانومتری قراردادی را منعقد کرده بود، حتی قادر نبود که تراشه هایی با فناور ۷ نانو را تولید کند و بنابراین شرکت کوالکام این وظیفه را به شرکت  TSMC واگذار کرد ولی امروزه به فناوری این تراشه مجهز شده و می تواند این تراشه در کارخانه خود تولید کند. تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ در همه گوشی های پرچمدار نصب خواهد شد و باعث پردازش سریع فرامین کاربر خواهد شد. کوالکام این بار تصمیم گرفته که وظیفه تولید تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را به سامسونگ واگذار کند.

دلایل کوالکام

شرکت کوالکام معتقد است که تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با فناوری۷ نانو EUV رقابتی شده است. سامسونگ تصمیم دارد که تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ با فناوری لیتوگرافی EUV را در گوشی های سامسونگ پرچمدار خود قرار دهد.

تولید تراشه

هر دو شرکت برای تولید این تراشه در حال مذاکره هستند، البته شرکت های دیگری مانند IBM و NVIDIA این تراشه در محصولات خود به کار خواهند گرفت. شرکت سامسونگ تا پایان سال ۲۰۱۹، تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را تولید خواهد کرد. تراشه اسنپدراگون ۸۶۵  با مودم ۵G به کاربران معرفی خواهد شد. البته این قرارداد هنوز نهایی نشده و شرکت کوالکام با شرکت ها دیگری هم در حال مذاکره است تا شرکت شایسته ای را انتخاب کند و وظیفه تولید تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ را به آن واگذار کند تا در سریع ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت تولید شود.


بیشتر بخوانید

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا