اخبار

ثبت اختراع کیبورد بدون کلید اپل

شاید از یاد برده باشیم، اما اپل در زمینه تولید لپتاپ و کامپیوترر نیز همواره پیشگام بوده است. این شرکت به تازگی پتنت کیبورد بدون کلید به ثبت رسانده که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
در پتنت کیبورد بدون کلید نمایش داده شده، کیبورد لمسی وجود دارد که حس فیزیکی را در عین نداشتن دکمه های فیزیکی به کاربر القا خواهد کرد.
بر اساس تصاویر منتشر شده اپل در حال کار روی صفحه ای لمسی است که می تواند کیبوردی را همراه با کلیدهای موزیک و تنظیم صدا به نمایش گذاشته و با ایجاد بازخورد لمسی حس کار کردن با کیبورد واقعی را به کاربر القا کند. این کیبورد همه کاره بوده و علاوه بر کامپیوتر به لپ تاپ و آیپد نیز متصل می شود.
کیبورد بدون کلید اپلاپل مدعی شده که کیبورد بدون کلید نسبت به کیبوردهای فیزیکی مزیت هایی دارد، برای مثال کاربر می تواند ظاهر آن را بر اساس اولویت های خود سفارشی سازی کرده یا برای موارد مختلف تنظیم کند.
به نظر می رسد که به زودی شاهد قرار گیری کیبورد بدون کلید در مک بوک های بعدی باشیم. بنابراین نه تنها قیمت این محصولات کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه افزوده نیز خواهد شد.
در هفته های اخیر پتنت دیگری در رابطه با صفحه کلید از این کمپانی منتشر شد که در برابر گرد و خاک و ذرات دیگر مقاوم است. برای جلوگیری از نفوذ گرد و خاک به این کیبورد می توان از دو روش بهره برد، روش اول این است که درز‌ها و شکاف‌های میان همه‌ی کلید‌ها آب بندی و بسته شود. در روش دوم نیز  غشا‌یی مخصوص زیر هر کلید تعبیه شده که با هر‌ بار تماس هوایی را تولید کرده و ذرات ریز را خارج می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا