اخبار

پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان جدید به تلوزیون های گران قیمت نیازمندند

برای بازی با کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان جدید که به زودی روانه ی بازار می شوند، به تلوزیون های گران قیمت نیاز خواهید داشت. سن تولید ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ به سه سال هم نمی رسد ولی کمپانی سازنده ی هر دوی آنها به زودی یک جایگزین بهتر برایشان ارائه خواهد داد.
گزارش هایی که ۱۸ ام مارس منتشر شد، نشان می داد که سونی بر روی یک کنسول پلی استیشن ۴ جدید کار می کند که به عنوان جایگزینی برای کنسول موفق پلی استیشن ۴ عرضه خواهد شد. تا کنون ۴۰ میلیون پلی استیشن ۴، به فروش رسیده است. ۱۰ ام ژوئن، مدیر عامل شرکت سونی اینترتیمنت، اندرو هاوس، وجود این کنسول را در مصاحبه با فایننشال تایمز، تائید کرد. البته هنوز کنسول جدید را ندیده ایم ولی مشخصاتی که از آن می دانیم به شرح زیر است:
اسم مستعار آن “پلی استیشن ۴ نئو” است. این کنسول قادر به تامین انرژی بازی های ۴K/Ultra HD روی تلوزیون های ۴K/Ultra HD است. قیمت آن از پلی استیشن کنونی که ۳۵۰ دلار قیمت دارد، بالاتر است. پی اس ۴ نیز در حال حاضر در بازار موجود است از این رو تمام بازی های پی اس ۴ بر روی هر دو نسخه ی کنسول پلی استیشن ۴ اجرا می شود. مشخص نیست که کی این کنسول به فروش می رسد ولی شنیده شده که اوایل پاییز سال ۲۰۱۶ عرضه می شود.
همچنین در ماه مارس رئیس بخش ایکس وان مایکروسافت، فیل اسپنسر، در مصاحبات مطبوعاتی خود، اطلاعاتی از ایکس باکس وان جدید بیان کرده است. پس از آن، اسپنسر در ماه ژوئن، در طول کنفرانس ایکس باکس مطبوعاتی سالانه ی خود در فصل سوم میلادی(نمایشگاه تجاری سالانه ی صنعت بازی)، بر روی صحنه رفت و اعلام کرد که نسخه ی بسیار قدرتمند از ایکس باکس به نام ” Project Scorpio ” در سال ۲۰۱۷ روانه ی بازار خواهد شد.
Project Scorpio به عنوان محصولی متنوع تر و جدیدتر برای صاحبان ایکس باکس وان، طراحی شده است. این کنسول بسیار قوی تر از ایکس باکس وان فعلی است. همچنین قادر به تامین انرژی هدست های قدرتمند واقعیت مجازی مانند آکیولس ریفت و اچ تی سی وایو است. همچنین می تواند بازی های ۴K/Ultra HD را بر روی تلوزیون های ۴K/Ultra HD اجرا کند.
همه ی اینها جالب به نظر می رسد، اما همانطور که اشاره شد، کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان جدید یعنی پلی استیشن ۴ نئو و Project Scorpio هر دو به تلوزیون های گران قیمت  ۴K/Ultra HD نیازمندند. تنها ۲۵ درصد از مردم آمریکا صاحب تلوزیون های  ۴K/Ultra HD هستند. هرچند انتظار می رود که این درصد سال آینده به طور چشمگیری، افزایش یابد.
قیمت تلوزیون های  ۴K/Ultra HD بسته به سایز و سازنده ی آن، از ۵۰۰ دلار تا ۱۰۰۰ دلار است.
منبع: techinsider

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا