اخبار

جاسازی مودم LTE اینتل در آیفون ۷

برای اولین بار در سال های اخیر، شرکت Qualcomm تولیدکننده انحصاری فرستنده های رادیویی آیفون نیست.
اگر به قسمت های داخلی آیفون نگاهی بیندازیم، متوجه خواهیم شد که شایعه های عجیب درباره مودم های تلفن همراه به کار رفته در آخرین مدل گوشی این شرکت یعنی آیفون ۷ درست است. با بررسی های انجام شده می توان گفت که حداقل برخی از مودم های ساخته شده محصول شرکت اینتل است نه شرکت Qualcomm.
شرکت Chipworks تصاویری از قطعات داخلی آیفون ۷ را در داخل وبلاگ خود قرار داد که نشان می دهد فرستنده/گیرنده RF و فرستنده تلفن همراه که در درون این گوشی قرار دارد، ساخت شرکت اینتل است. مخصوصا با مشاهده قطعات داخلی آیفون که توسط Chipworks انجام شد، مودم XMM7360 اینتل دیده شد که قیمت آیفون ۷ را در T-Mobile به ۶۴۹٫۹۹  دلار می رساند. این مودم قابلیت دانلود تا سرعت ۴۵۰Mbps را دارد. در واقع همان سرعتی که اپل قول آن را داده بود.
در حالی که Chipworks مدلی از آیفون ۷ را که در ایالات متحده و اروپا به فروش می رود با جزییات فراوان ارزیابی می کند، رقیب آن در iFixit از نسخه ژاپنی این گوشی برای ارزیابی قطعات داخلی آن استفاده نموده است که به جای مودم اینتل در آن از مودم Qualcomm استفاده شده است. این مودم در رتبه ۱۲ قرار دارد که به این معنا است که در تئوری توانایی دانلود تا سرعت ۶۰۰Mbps را دارا می باشد.
حقیقتی که وجود دارد این است که اپل هیچ وقت اطلاعاتی در مورد قطعات به کار رفته در آیفون های خود فاش نمی کند، مخصوصا این که فناوری به کار رفته در مودم های خود را مخفی نگه می دارد. اما کالبد شکافی آیفون ۷ و سایر نسخه های قدیمی تر آیفون این راز را برملا می کند که مودم های به کار رفته در مدل های اخیر آیفون اکثرا محصول Qualcomm بودند.
علت این که اپل یک مودم اینتل را در این برهه زمانی به گوشی هایی که در ایالات متحده فروخته شده، اضافه کرده است این است که تمام آیفون های ۷S با تمام اپراتورهای ایالات متحده کار نمی کنند. اطلاعات و مشخصات رسمی اسناد اپل که مربوط به آیفون ۷ است دو نوع متفاوت از گوشی ها را نشان می دهد که در ایالات متحده فروخته شده اند. مدل A1660 iPhone7 و مدل A1661 iPhone7 Plus که با تمام ۴ اپراتور بزرگ ایالات متحده و هم چنین اپراتورهای مجازی مانند Ting ،Ultra Mobile و Consumer Cellular کار می کنند. مدل های A1778  iPhone7 و A1784 iPhone7 Plus دارای مودم های CDMA نیستند . بنابراین بر روی سرویس دهنده هایی مانند Verizon ،Sprint یا هر اپراتور کوچکتری که از این سرویس دهندگان استفاده می کنند، کار نمی کند.
در کالبد شکافی اخیری که انجام شد، iFixit متوجه شد که شرکت اپل از مقدار زیادی چسب در لبه های آیفون ۷S استفاده کرده است که این مقدار از میزان چسبی که در مدلی های پیشین به کار برده شده بود، بیشتر بود. آن ها حدس می زنند که شاید این کار برای این باشد که خصوصیت ضد آب بودن اپل افزایش یابد. در واقع گوشی آیفون ۷ اولین مدل از گوشی شرکت اپل است که دارای خصوصیت ضد آب بوده و به طور کامل می تواند در زیر آب دوام بیاورد. این گوشی رتبه IP67 گرفته است. این بدان معنا است که این گوشی باید بتواند بدون اینکه مشکلی برایش پیش بیاید در ارتفاع ۳ فوتی  آب به مدت ۳۰ دقیقه غوطه ور شود.
در نهایت نیز iFixit دریافت که نبود جک هدفون در گوشی آیفون ۷ این امکان را به وجود آوده است تا شرکت اپل بتواند از فناوی جدید خود که taptic نام دارد در دکمه home استفاد کند. دکمه home از بازخورد لمسی برای شبیه سازی یک فشار یا ضربه استفاده می کند، اگر چه دکمه کاملا ثابت و بی حرکت است.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا