اخبار

جریمه ۷۷۴ میلیون دلاری کوالکام

طبق گزارشی جدید شرکت کوالکام در کشور تایوان به علت نقض قوانین و پا گذاشت فراتر از حریم خود به ۷۷۴ میلیون دلار جریمه متهم شده است. پس از جریمه‌ی این غول تراشه‌سازی در کشورهای چین و کره‌جنوبی در دو سال گذشته،‌ تایوان نیز به جمع کشورهایی پیوسته است که دریافت حق امتیاز بالا توسط کوالکام را غیر قانونی می‌داند. اپل و کوالکام نیز درگیر دعاوی حقوقی متعددی هستند؛ اصلی‌‌‌ترین دلیل چالش‌های حقوقی این دو غول دنیای فناوری، مساله‌ی دریافت بیش از اندازه‌ی حق امتیاز توسط کوالکام است.
در این محکومیت آمده است که این شرکت با در دست داشتن حق انحصاری شبکه های LTE و CDMA از موقعیت خود سو استفاده کره و پا از حریم خود فرا تر نهاده است.
کوالکام نیز در واکنش به این حکم، ضمن رد کردن این اتهامات در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که این جریمه رابطه‌ی معقولی با مقدار درآمدها و فعالیت‌های آن ها در تایوان نداشته و این شرکت درخواست ارائه‌ی جزئیات در مورد میزان جریمه و روش محاسبه‌ی آن را به زودی ارائه خواهد کرد.
چند ماهی است که به طور واضح این شرکت افت فروش زیادی داشته و به نظر می‌رسد دعوای حقوقی این شرکت با شرکت‌ها و نهاد‌های دولتی به یک امر طبیعی در این روزها تبدیل شده است از این رو آینده‌ی این شرکت بیش از هر زمان‌ دیگری به خطر افتاده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا