اخبار

حداقل سرعت دانلود رضایت بخش برای کاربران چقدر است ؟

پهنای باند یک واژه پیچیده است، اما شرکت Ovum که در زمینه بازار پژوهش می کند قصد دارد تا برخی حداقل ها را در این زمینه قرار دهد، با این ادعا که ۱۰ مگابیت بر ثانیه باید حداقل سرعت دانلود باشد تا بتوان از واژه باند پهن برای آن استفاده کرد.
عملکرد بازار و نظرسنجی ها حاکی از آن است که ۱۰ مگابیت بر ثانیه کمترین سرعتی است که مصرف کنندگان از شرکت ارائه کننده پهنای باند خود می پذیرند. کمتر از این مقدار برای اینترنت امروزه که پر از ویدئوی های کیفیت بالا و بازی های آنلاین است قابل استفاده نیست.
سرعت بارگزاری سریع، اتصال پایدار و پشتیبانی فنی عالی نیز فاکتورهایی هستند که در تصمیم گیری مشتریان برای انتخاب ارائه دهندگان پهنای باند تاثیرگذار هستند. اما سرعت اینترنت از همه مهم تر است، و تلاش زیادی می شود که در خانه های جدید سرعت های بالاتر از ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارائه شود.
در رتبه بندی شرکت Ovum، میانگین سرعت پهنای باند بریتانیا در حال حاضر بین ۱۱ و ۲۳ مگابیت بر ثانیه است، که بستگی به منبع آن دارد. شرکت رگولاتوری Ofcom ادعا می کند که سرعت میانگین پهنای باند بریتانیا ۲۳ مگابیت بر ثانیه است، اما تحلیل گران دیگر ادعا می کنند که این سرعت بسیار پایین تر است.
طبق نظر اکثر تحلیل گران پهنای باند، با وجود اینکه رنج سرعت پهنای باند کنونی در همین حد است اما در آینده نزدیک این میزان سرعت از ۱۰ مگابیت بر ثانیه به ۵۰ مگابیت بر ثانیه ارتقاء خواهد یافت. با ارتقاء به ویدئوهای ۴K که همیشه در تجهیزات خانگی هوشمند در دسترس خواهد بود و با توجه به حجم گسترده بازی های ویدئویی آنلاین، مشتریان به سرعت های بالاتر نیاز خواهند داشت به ویژه با در نظر گرفتن اینکه لحظه به لحظه بر تعداد افراد آنلاین افزوده می شود.
خوشبختانه، این سرعت ها از قبل در اکثر ارائه دهندگان پهنای باند وجود دارد. شرکت های Sky، Talktalk و BT همگی سرعت هایی بالاتر از ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می کنند، اما شرکت Vrgin Media از این سه شرکت پیشی گرفته و بسته ۱۵۲ مگابیت بر ثانیه را عرضه کرده است.
بریتانیا در رده بندی Ovum از نظر رضایت مشتریان در رتبه هشتم است که در کنار ایالات متحده و روسیه قرار می گیرد. سوئد در این رده بندی در مکان اول است و تمام کشورهای اسکاندیناوی در بین ۱۰ رتبه اول قرار دارند که نشان دهنده خدمات اینترنتی برتر در این کشورها است.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا