اخبار

حذف بروزرسانی iOS 13.1.1 آیفون توسط اپل

شرکت اپل در روز ۱۹ سپتامبر بروزرسانی iOS 13 را منتشر کرد و تنها ۵ روز بعد شاهد انتشار بروزرسانی iOS 13.1 و iPadOS  بودیم. با iOS 13.1 تراشه باند پهن U1 Ultra در آیفون‌های ۱۱ فعال شد. به کمک این قابلیت کاربر یک آیفون می‌تواند کاربر دیگری را بیابد.

همچنین در زمینه موقعیت مکانی نیز این قابلیت نقش بسزایی دارد. این برنامه همچنین امکان می‌دهد تا کاربر ETA خود را برای مکان موردنظر به اشتراک بگذارد و این قابلیت بیشتر در گوگل مپس به کار گرفته می‌شود. همچنین ضبط ویدئو با پس زمینه شفاف یا نامرئی که جز قابلیت ویرایش ویدئویی بوده با آن مهیا خواهد شد.

اما به دلیل بروز برخی مشکلات، شرکت اپل تصمیم گرفت که از انتشار بروزرسانی iOS 13.1.1 جلوگیری کند و این آپدیت را حذف کرد. بنابراین اگر از کاربران آیفون باشید دیگر نمی‌توانید به آپدیت دسترسی پیدا کنید زیرا حذف شده است. از مشکلات به وجود آمده اجازه دادن به برنامه‌های شخص ثالث صفحه کلید QWERTY بوده که موجب کسب اطلاعات کاربر آیفون می‌شد.

مشکلات iOS 13.1.1 موجب حذف آن از سوی اپل شد

iOS 13.1.1

iOS 13.1.1 همچنین موجب سریع‌تر خالی شدن باتری آیفون شده و همین امر موجب گشته تا افراد تمایلی به استفاده از آن پیدا نکنند. در مجموع ایرادات نسخه جدید iOS 13 یا بروزرسانی کوچک این سیستم عامل موجب شده تا کمتر افراد به سمت آن رفته و اپل نیز تصمیم گرفته آن را حذف کرده و مجدد با بهبود مشکلات آن را دردسترس قرار دهد.

البته در کنار مشکلات، مزایایی هم داشته که به لطف iOS 13.1.1 برای کاربران آیفون ۱۱، ۱۱ پرو و ۱۱ پرو مکس به دنبال داشته و آن تشخیص سریع سیری است. مسئله همگام سازی آهسته Reminders هم برطرف خواهد شد تا افراد استفاده بهتری از آن داشته باشند. همچنین از قابلیت پیشنهادات Safari جلوگیری نخواهد شد و این ویژگی مرورگر اپل را به خوبی می‌توان استفاده کرد.

شاید مزایا جالبی در iOS 13.1.1 تعبیه شده اما مشکلات بیشتر آن اپل را بر آن داشت تا به حذفش بپردازد. اگر آپدیت را نصب کردید و مشکلی با مسائل آن ندارید تجربه کاربری چندان نامطلوب نیست. اما در صورت مشاهده ایرادات بهتر است به حذف آن بپردازید.


مطالب مرتبط:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا