اخبار

خازن های روی مدار، دلیل احتمالی ایجاد صدا در آیفون ۷ و آیفون ۷‌ پلاس هستند

پس از آنکه اپل آیفون‌های جدید خود را راهی بازار کرد، ویدیوهایی منتشر شد که نشان از ایجاد صدا در آیفون‌های جدید در فشار کاری بالا دارد. این موضوع با انتشار ویدیویی توسط استفان هکت آغاز شد، حال آنکه پس از انتشار این ویدیو کاربران دیگری نیز به این موضوع اشاره کرده و تولید صدا در آیفون‌های جدید را در گوشی‌های خود نیز تایید کردند. این موضوع باعث شد تا استفاده از هشتگ hissgate# برای گزارش نمونه‌های مشابه مورد استفاده قرار گیرد.

اپل هنوز واکنشی به این موضوع نشان نداده و اعلام نکرده که این صدا به چه دلیل تولید می‌شود. گمانه‌های مطرح شده پس از انتشار این ویدیوها، تراشه‌ی A10 Fusion را عامل اصلی ایجاد این صدا معرفی کرده، حال آنکه فون آرنا با بررسی این موضوع عامل دیگری را علت ایجاد صدا اعلام کرده است.

 
 

چه چیز باعث ایجاد صدا در آیفون ۷ و مخصوصا آیفون ۷ پلاس می‌شود؟

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید، متعلق به بورد اصلی آیفون ۷ پلاس است که برگرفته از تصاویر منتشر شده پس از کالبدشکافی این گوشی هوشمند توسط iFixit است. در روی بورد اصلی آیفون ۷ پلاس می‌توان ماژول‌های اصلی این گوشی هوشمند را مشاهده کرد.
 

 
بزرگ‌ترین کامپوننت روی بورد اصلی که با نواری قرمز رنگ به دورش مشخص شده، همان تراشه‌ی A10 Fusion است. این تراشه را باید مغز آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس خواند که وظیفه‌ی پردازش اطلاعات را بر عهده  دارد. دومین تراشه که با کادر نارنجی رنگ مشخص شده، مودم ارتباطی است که از طریق آن گوشی به شبکه‌های مخابراتی متصل شده و امکان تبادل داده را فراهم می‌کند.
تراشه‌ها به تنهایی نمی‌توانند در بورد اصلی کار کرده و عملکرد مورد انتظار را ارائه کنند، از این‌رو ماژول‌های دیگری نیز روی بورد اصلی به کار گرفته می‌شوند که هر یک به منظور خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه تراشه اصلی نمی‌تواند منبع تولید صدا باشد، از این‌رو به نظر می‌رسد این ماژول‌ها صدای خفیف آیفون در فشار کاری بالا را ایجاد می‌کنند.
تصویر زیر پشت بورد اصلی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس را نشان می‌دهد. همانطور که در این نصویر می‌بینید، خازن‌های بسیاری وجود دارند که به نظر می‌رسد منبع صدا این کامپوننت‌ها هستند. خازن‌ها انواع مختلفی داشته و در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. اغب این ماژول‌ها صدایی تولید نمی‌کنند، حال آنکه بعضی از انواع خازن‌ها از طریق لرزش صدا تولید می‌کنند. از جمله‌ی این خازن‌ها باید به خازن‌های سرامیکی کلاس ۲ اشاره کرد. صدا زمانی تولید می‌شود که خازن در یک بازه‌ی زمانی به تعداد خاصی پر و خالی شده و جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند. این صدا نتیجه‌ی لرزشی است که در خازن‌ها ایجاد می‌شود.
 
تولید صدا در آیفون 7 و آیفون 7‌پلاس
 
با توجه به اینکه این مشکل ایجاد شده به نظر سخت‌افزاری می‌رسد، از این‌رو انتظار نمی‌رود با انتشار یک بروزرسانی نرم افزاری شاهد بهبود مشکل مورد نظر باشیم.

منبع phonearena
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا