اخبار

خالق بازی های Gears of War از مایکروسافت و Xbox Scorpio راضی نیست!

خالق بازی های Gears of War آقای کلیف بلزینسکی هیچ وقت مرد سیاست نبوده است. اگر چیزی در ذهنش باشد و فکر کند درست است، آن را بیان می کند. پس اگر تیتر خبر را می خوانید، تعجب نکنید که حال از همکار سابقش یعنی مایکروسافت انتقاد می کند. جالب است که ایشان گاهی اوقات هم پشیمان می شوند، مثلا در جشنواره Game Awards سالی که گذشت از طرفداران PC بابت حرف هایی که در رابطه با این پلتفرم زده بود عذرخواهی و به اشتباه خود اعتراف کرد و تا جایی پیش رفت که آن را با تعریف و تمجید پاس بدارد!
در مصاحبه ای جدید با وب سایت کوتاکو، او گفت که این سیاست ها و استراتژی مایکروسافت برایش غیرقابل درک و مسخره است:

آیا مایکروسافت می خواهد مثل Sega 32x و Mega CD به سگای دوم تبدیل شود؟ فکر می کنم مسیری که این برند طی می کند عجیب است. مثل حالتی است که کمپانی مرسدس اتومبیل هایش را در ایالات متحده نام گذاری می کند؛ مثل مدل S، و SOK! و SK! این ها دیگر چه کوفتی هستند؟ مشتریان فقط برای یکی می توانند وقت و تمرکز صرف کنند. یکی نیست بپرسد که می خواهید Xbox را به PC تبدیل کنید؟ چه خبر است؟

تا الان باید متوجه شده باشید که کلیف بلزینسکی در بیان افکارش اصلا خجالتی نیست. او فکر می کند که Xbox Scorpio یک عذرخواهی از طرف مایکروسافت برای کم کاری های Xbox One است:

فکر می کنم برای مایکروسافت مثل یک عذرخواهی است چرا که کنسول را برای اضافه کردن کینکت به نسخه های اولیه آنطوری که باید قدرتمند نساختند. و حال باید خودشان را برسانند. می توانید رد این ها را تا E3 چند سال پیش دنبال کنید که سعی داشتند همه چیز را دیجیتالی کنند اما بازخورد منفی و جنجالی اینترنت باعث شد خود را عقب بکشند.

او صحبت هایش را با یک نظر جامع بر روی قضیه پایان داد و نمی توان انکار کرد که اصلاً از این قضیه کنسول های میان نسلی خوشنود نیست:

ببینید، من دوستان زیادی در آنجا (مایکروسافت) دارم و اگر مطمئن نبودم این ها را نمی گفتم. اگر فیل اسپنسر اینجا بود و بهش می گفتم که عقب کشیده اید و حرفتان را عوض کرده اید، احتمالا بخاطر این حرف ها به من می گفت:« خیلی عوضی هستی، اما حق داری!»

مطمئناً اگر در مورد PlayStation Neo هم از او سوال شود، همین نظر را خواهد داشت. اما شاید این گونه تفکر کمی نزدیک بینی باشد. اینطور که نظر می رسد کنسول های قابل ارتقا و نسخه های مختلف آن ها در طول نسل آینده بازی های ویدئویی هستند و هرچه سریعتر آن را بپذیریم، پیشرفت صنعت زودتر حاصل می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا