اخبار

خدمات جدید پروژه AMP گوگل در صفحات جستجو

پروژه AMP گوگل
زمان زیادی از شروع پروژه AMP از جانب کمپانی گوگل نمی‌گذرد. این پروژه درواقع مرتبط با ساخت وب‌سایت فناوری است که برای کاهش زمان بارگذاری در تلفن‌های همراه هدف‌گذاری شده است. بااین‌وجود برای اطلاعات بیشتر باید بدانید که حتماً تاکنون بر روی وب‌سایت‌های بهبودیافته با AMP واردشده است که با نشان رعدوبرقی در کنار لینک نتیجه جستجو مشخص‌شده است.
در همین راستا نیز گوگل به‌تازگی توسعه جدیدی از پروژه AMP را برای کاربران خود نشان داده است که هر شخص فعال درزمینهٔ شبکه‌های اجتماعی این رویکرد را بسیار آشنا می‌یابد.
اگر بخواهیم در این رابطه توضیحاتی را ذکر کنیم باید اشاره‌کنیم که درواقع توسعه جدید AMP در معنای لغوی بانام استوری ها خوانده می‌شود. این استوری ها درواقع تجربیات بصری مرتبط با اخبار هستند که برای نمایش داده شدن در صفحه نتایج جستجوی گوگل در نظر گرفته‌شده‌اند.آن‌ها به نحوی طراحی‌شده‌اند که ازلحاظ بصری بسیار جذاب باشند و از ترکیبی از متون، تصاویر، ویدیوها و انیمیشن ها ساخته‌شده‌اند. کاربران از طریق کلیک یا ضربه زدن بر روی این استوری ها با آن‌ها رابطه برقرار خواهند کرد که و یک استوری به استوری دیگر خواهند رفت. همچنین این عمل بسیار شبیه با تعامل با استوری های موجود در شبکه‌های اجتماعی دیگر نظیر فیس بوک و اینستاگرام است. علاوه بر این، استوری های گوگل AMP به نحوی طراحی‌شده‌اند که با سرعت هر چه تمام‌تر و بدون هیچ لگ و تأخیری برای کاربر خود بارگذاری می شوند.
لازم به ذکر است که استوری های AMP هم اکنون در مرحله آزمایش قرار دارند و تنها کاربران انگشت شماری به این ویژگی دسترسی دارند. با این حال، گوگل در این زمینه قول داده است که به زودی این قابلیت را برای تمامی کاربران فعال خواهد کرد و از این پس همه افراد می توانند به راحتی به این قابلیت جدید و البته جذاب دسترسی داشته و از آن استفاده کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا