اخبار

خیز بلند هواوی برای دستیابی به عنوان برترین برند تولید گوشی

خبر خوبی برای آن دسته از افرادی است که به برند های بسیار معتبر اعتقاد چندانی ندارد، این که بگوییم فروشی که هواوی از سری های P، M و آنر خود داشته است از بسیاری از برند های دیگر امسال بیشتر بوده.
هواوی در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی با فروش حدود ۳۸٫۵ میلیون گوشی توانسته رتبه سوم برترین فروشنده گوشی های هوشمند را از آن خود کند. در طرف مقابل اپل، در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، موفق به فروش ۴۱ میلیون دستگاه گوشی هوشمند شد و توانست در این بازه‌ی زمانی ۱۲ درصد از سهم این بازار را از آن خود کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این دو شرکت اختلاف اندکی با یکدیگر دارند و اگر هواوی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۷ نیز موفق به افزایش رشد خود شود، می‌تواند با پشت سر گذاشتن اپل – حداقل تا پیش از رشد فروش آیفون ۸ – به جایگاه دوم ارتقاء پیدا کند.
این شرکت در چین نیز رشد سهمیواری از خود نشان می دهد و آرام آرام دارد جلو می آید. علاوه بر این، فروش این شرکت در ژاپن، کره و آسیای جنوب شرقی رشد خوبی داشته است. هواوی همچنین موفق به گسترش حضور خود در اروپا شده است که یک دستاورد بسیار خوب برای این شرکت محسوب می‌شود.
انتظار آن می رود که هواوی در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۷ بتواند رکورد ۴۰ میلیون فروش را بشکند و در این بین اپل در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی، حداقل در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم، دچار کاهش شود؛ هرچند آیفون ۸ به احتمال زیاد می‌تواند جایگاه دوم را برای این شرکت در سه‌ماهه‌ی پایانی سال دوباره به دست آورد. در مجموع با هر احتمالی، رقابت این دو شرکت در ماه‌های پیش رو جالب توجه خواهد بود.
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا