اخبار

دستگاهی که می تواند ذهن انسان را بخواند اختراع شد

دستگاهی که می تواند ذهن انسان را بخواند در دانشگاه MIT اختراع شد. با این دستگاه کاربران می توانند با استفاده از تفکر کار ها را انجام دهند.
تا به امروز دستگاه هایی وجود داشتند که می توانستند سیگنال های ذهنی را تبدیل به گفتار و یا عملکرد کنند. اما به تازگی دانشگاه MIT توانسته دستگاهی که می تواند ذهن انسان را بخواند به ثبت رسانده است.
این دستگاه که به نام آلتر اگو شناخته می شود می تواند با استفاده از سیگنال های عصبی مغز عباراتی را که در زمان با خود حرف زدن به کار می بریم از طریق فک و صورت به دست آورده و به عملکرد تبدیل کند. سپس سیگنال‌ها در اختیار سیستم ماشین یادگیری قرار می‌گیرد که برای مرتبط کردن سیگنال‌های خاص با کلمات خاص آموزش دیده است.
این گجت بر اساس توسعه سیستم هوش مشترک انسان و کامپیوتر شکل گرفت و ایده آن هم به خاطر زمان هایی است که شاید نیاز داشته باشید سریعا کاری ارا انجام دهید اما باید مرال طولانی را طی کنید. تمام این کارها باعث پرت شدن حواس شما از مخاطب و افرادی حاضر در محیط می‌شوند.
گجت جدید دانشگاه ام آی تی به شما اجازه می دهد که با فکر کردن کار کنید. در این صورت، تمامی کارهای به صورت داخلی و بدون تداخل در ارتباط با محیط اطراف انجام خواهد شد.با این وسیله می توانید دستگاه های دیگر را نیز کنترل کنید.
حالتی را تصور کنید که روی تخت هستید و تنها با ذهن خود قادر به انجام کارهای مختلفی همچون پخش موسیقی، عوض کردن کانال‌های تلویزیون و حتی محاسبات چندگانه باشید. در این صورت انجام کارها آسان‌تر از همیشه خواهد بود. ویدیوی این دستگاه استثایی را می توانید در ادامه مشاهده کنید:
 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا