اخبار

دلیل منفی شدن اعتبار حساب رانندگان اسنپ چیست

این روزها کاربران در شبکه‌های اجتماعی و گفتار روزانه خود در مورد اصرار رانندگان اسنپ به پرداخت نقدی کرایه صحبتهای متفاوتی می‌کنند و از این موضوع ناراضی هستند. به نظر می‌رسد اسنپ برای پایان دادن به این مسئله، تمهیدات جدیدی را برای پرداخت‌ها اتخاذ کرده، که مهم‌ترین آن «اعتبار کمیسیون منفی» در اپلیکیشن رانندگان است. برای آشنایی بیشتر با این قابلیت اپلیکیشن اسنپ به سراغ یکی از مدیران این مجموعه می‌رویم و درباره این قابلیت و اثر آن جویا می‌شویم.

از پرداخت نقدی تا اعتبار کمیسیون

اسنپ به کاربران مسافرش حق انتخاب پرداخت داده است، یعنی کاربران می‌توانند برای پرداخت کرایه خود از بین دو گزینه پرداخت آنلاین (از طریق اینترنت و کدهای دستوری USSD) و پرداخت نقدی، یکی را انتخاب کنند. موضوعی که باعث ناراحتی برخی مسافران این سامانه می‌شود، اصرار برخی رانندگان به پراخت نقدی کرایه سفر است. فرید شهابی، مدیر بخش تجاری اسنپ، در پاسخ به این سوال که چرا رانندگان تقاضای پرداخت نقدی دارند، می‌گوید: «اسنپ همیشه سعی می‌کند با کاربران خود چه مسافر و چه راننده رفتار مناسبی داشته باشد. به همین دلیل تا چند وقت پیش از اهرم‌های کنترلی استفاده نمی‌کردیم. واقعیت این است که تا پیش از فعال شدن قابلیت «اعتبار کمیسیون منفی»، رانندگان با دریافت وجه نقد دیگر کمیسیونی به اسنپ پرداخت نمی‌کردند. همین موضوع باعث میشد تا از مسافران درخواست پرداخت نقدی کنند و از پرداخت کمیسیون سر باز زنند. برای رفع این مسئله گزینه اعتبار کمیسیون در اپلیکیشن را فعال کردیم.»

اعتبار کمیسیون و اعتبار منفی

در اپلیکیشن رانندگان اسنپ، در پایین گزینه «قابل برداشت» که در واقع میزان کارکرد و درآمد راننده را نشان می‌دهد، گزینه دیگری به نام «اعتبار کمیسیون» قرار گرفته است که در نسخه‌های جدید این اعتبار منفی نیز می‌شود. اعتبار منفی نشان‌د‌‌هنده میزان بدهی رانندگان به اسنپ است. مدیر بخش تجاری اسنپ در توضیح اعتبار منفی و تاثیر آن، می‌گوید: «این اعتبار در واقع نشان‌دهنده حق کمیسیون اسنپ از سفرهای رانندگان است. اپلیکیشن میزان کمیسیون هر سفر با هر روش پرداختی (آنلاین یا نقدی) را محاسبه می‌کند و مجموع آن به راننده نمایش داده می‌شود. رانندگان باید با پرداخت اعتباری و شارژ حسابشان این مبلغ را پرداخت کنند. اگر میزان اعتبار منفی کمیسیون از یک حدی بیشتر شود، تا زمان پرداخت بدهی به اسنپ، پیشنهاد سفر به راننده داده نمی‌شود.»

 پیشنهاد سفر و شارژ حساب

منفی شدن بیش از حد حساب و رد کردن سقف تعیین شده اعتبار کمیسیون سبب می‌شود که از طرف اسنپ درخواست سفری برای راننده ارسال نشود. شهابی میگوید: «در صورتی که راننده افزایش اعتبار دهد، دوباره پیشنهاد سفر به او داده می‌شود و میتواند با استفاده از اپلیکیشن اسنپ اقدام به جابه‌جایی مسافر و کسب درآمد کند.» او در پاسخ به اینکه سقف اعتبار منفی چه قدر است و رانندگان چگونه باید اعتبار حسابشان را افزایش دهند، میگوید: «سقف اعتبار منفی در هر شهری متفاوت است و به عواملی مثل میانگین سفرهای هر شهر، میزان پرداخت‌های آنلاین و نقدی کرایه‌ها و عواملی این چنینی بستگی دارد. همواره در اطلاع‌رسانیهای اسنپ به کاربران راننده توصیه می‌شود که اجازه ندهند اعتبار اسنپشان منفی شود.  رانندگان از دو طریق میتوانند وارد صفحه افزایش اعتبار شوند. در «مِنوی اصلی» اپلیکیشن گزینه‌ای به نام «افزایش اعتبار» وجود دارد که با انتخاب آن می‌توان به صورت اینترنتی و با تعیین مبلغ، افزاش اعتبار داد. همچنین می‌توانند با انتخاب گزینه «گردش مالی» در اپلیکیشن و فشردن گزینه «+» به صفحه افزایش اعتبار برسند.»
اگر کاربر راننده اسنپ هستید و پیشنهاد سفر از سمت اسنپ به شما داده نمی‌شود، توصیه می‌شود به اعتبار کمیسیون خود در این اپلیکیشن نگاهی بیاندازید. احتمال این امر وجود دارد که به دلیل رد کردن سقف مجاز اعتبار منفی این اتفاق رخ داده باشد، در این صورت می‌توانید با افزایش اعتبار حسابتان، دوباره پیشنهاد سفر بگیرید و کسب درآمد کنید.
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا