اخبار

دل نسخه اوبونتو لپ تاپ XPS 13 را عرضه کرد

کمپانی دل نسخه جدیدی از لپ تاپ معروف XPS 13 خودش را با سیستم عامل اوبونتو لینوکس و نام  XPS 13 Developer Edition عرضه کرده است. این محصول که در دو مدل مختلف عرضه می‌شود به یک صفحه نمایش لمسی +Quad HD و پردازنده نسل ششمی اینتل Core i7 مجهز شده است. دل برای این لپ تاپ لینوکسی قیمت ۱۵۵۰ دلار را تعیین کرده است.
خبرهای خوبی برای آن دسته از کاربران لینوکسی که به دنبال یک سخت افزار جدید و قدرتمند که به سیستم عامل مورد علاقه آنها مجهز شده باشد هستند داریم. اخیراً کمپانی دل نسخه‌ی جدید لپ تاپ XPS 13 را مجهز به سیستم عامل اوبونتو و همچنین پردازنده نسل ششمی اینتل Skylake عرضه کرده است. تازه‌ترین نسخه این لپ تاپ تغییراتی را در ظاهر نیز داشته است و حاشیه‌های صفحه نمایش بسیار کمتر از گذشته نمایان هستند. اما تفاوت اصلی این نسخه با نسخه اصلی لپ تاپ XPS 13، جایگزین شدن سیستم عامل اوبونتو لینوکس ۱۴.۰۴ با ویندوز مایکروسافت است.
دل قیمت بسیار بالای ۱۵۵۰ دلار را برای این محصول خود تعیین کرده و دلیل آن را محدود بودن این لپ تاپ لینوکسی به مدل‌هایی با تراشه‌های Core i7 اعلام شده است. از دیگر مشخصات این دستگاه می‌توان به صفحه نمایش لمسی +Quad HD و ۱۶ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. این محصول شامل دو مدل می‌شود. مدل نخست دارای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD است. مدل دوم نیز به  ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD/ 1 ترابایت حافظه HDD مجهز شده است.
هرچند که این احتمال می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد نسخه ای متفاوت از این لپ تاپ مجهز به تراشه Core i5 ، ۸ گیگابایت رم و همچنین فاقد صفحه نمایش لمسی نیز باشیم. با این حال کمپانی دل هیچ حرفی در این باره نزده و این فقط یک حدس و گمان است.
اما اگر XPS 13 سخت افزار لینوکسی مدنظر شما نبود می‌توانید یکی از مدل‌های Precision لپ تاپ دل که شامل مدل‌های ۳۵۱۰، ۵۵۱۰، ۷۵۱۰ و ۷۷۱۰ می‌شود را تهیه کنید. این مدل‌ها به تراشه‌های نسل ششمی Xeon اینتل مجهز هستند و هر کدام از آنها نیز دستگاه‌های قدرتمندی به حساب می‌آیند.
در حال حاضر این مدل تنها در ایالات متحده عرضه شده است و به زودی شاهد عرضه آن در بازار سایر مناطق خواهیم بود.
منبع: slashgear

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا