اخبار

چگونه دوربین های دوگانه هوآوی از مدت ها قبل تاریخ ساز شدند

با توسعه علم و تکنولوژی و بهبود استانداردهای زندگی مردم، تلفن های هوشمند با قابلیت های جدید هر روز بیشتر از روز قبل مورد استفاده همگان قرار می گیرند. یکی از شایع ترین کاربردهای تلفن های هوشمند در دنیای امروز استفاده از آن به عنوان ابزار اصلی عکاسی از زندگی و اتفاقات روزمره می باشد.
همانطور که همه ما می دانیم عکس های گرفته شده با دوربین های SLR حرفه ای کیفیت بسیار بالایی دارند ولی اکثر مردم از این دوربین ها به دلیل اندازه بسیار بزرگشان برای عکاسی روزانه خود استفاده نمی کنند. یکی از دلایل این اندازه بزرگ در دوربین های حرفه ای و دراز بودن لنز آنها این است که برای عکاسی واضح از سوژه ها در دوردست، حتماً باید نور کافی به دوربین برسد.
اینجا پیچیدگی کار دوربین های تلفن همراه مشخص می شود چراکه هر روز گوشی های نازک تری به بازار عرضه می شوند و این امر منطقاً موجب کم شدن اندازه دوربین های تلفن همراه هم شده و کار را برای این دوربین ها بسیار مشکل تر نموده است. با وجود این مشکل چطور باید انتظار داشت که دوربین های تلفن همراه در حد دوربین های SLR و برخی مواقع حتی بهتر از آن ظاهر شوند؟
 
چگونه دوربین های دوگانه هوآوی از مدت ها قبل تاریخ ساز شدند
 
همانطور که همه ما می دانیم، در میان حیوانات موجوداتی وجود دارند که با وجود چشمان کوچک، قادر به تشخیص سوژه ها در مسافت ها طولانی هستند. تلفن های همراه هوآوی با الهام گرفتن از این امر مدت هاست به دوربین های دوگانه ای مجهز شده اند که می توانند عکس های بسیار با کیفیتی که قبلاً نظیر آنها فقط با دوربین های حرفه ای ممکن بود را برای کاربران به ارمغان بیاورند.
در واقع هوآوی از مدت ها قبل به آینده تکنولوژی های عکاسی در تلفن های همراه واقع شده و از سال ۲۰۱۱ تحقیق و توسعه دوربین های دوگانه گوشی های خود را آغاز نموده بود. در سال ۲۰۱۳ هوآوی در این مسیر موفق شد یک دوربین دوگانه مجهز به فناوری ISP (Image Signal Processing) را توسعه دهد و در سال ۲۰۱۴ اولین تلفن همراه خود مجهز به دوربین دوگانه را با نام Honor 6 Plus به بازار روانه کند.
دوربین های دوگانه تلفن های همراه نیازمندی های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی دارند که تولید کنندگان تلفن همراه باید به آنها توجه کنند. اول از همه اینکه باید دوربین دوگانه را در ماژولی به ضخامت کمتر از ۵ میلی متر جای دهند بدون آنکه این اندازه روی کیفیت عکس ها تاثیر بگذارد. نکته بعدی این است که نرم افزار مدیریت این دوربین ها باید به نحوی عمل کنند که با کار همزمان و کاملاً هماهنگ هر دو دوربین، تنظیمات پارامترهای فنی در بهترین حالت قرار گرفته تا در نتیجه عکس هایی شفاف با رنگ هایی زنده ثبت شوند.
هوآوی با وجود این چالش ها همچنان به تحقیق و توسعه فناوری دوربین های دوگانه خود با همکاری تیم های تحقیق و توسعه خود با آزمایشگاه HUAWEI 2012 که شامل بهترین دانشمندان دنیا در توسعه الگوریتم های تصویری و تولید چیپ است ادامه می دهد. در کنار این تیم های حرفه ای، هوآوی یکی از بهترین شرکت های تخصصی در حوزه دوربین های حرفه ای یعنی LEICA را هم برای همکاری در حوزه تولید دوربین های دو گانه گوشی های خود برگزید که نتیجه همه این تلاش ها عرضه دوربین دو گانه بسیار با کیفیتی در مدل های P9/P9 Plus و Mate 9 در سال ۲۰۱۶ بود. در سال ۲۰۱۷ هم هوآوی به توسعه دوربین های دوگانه خود ادامه داد و گوشی هوشمند مدل P10 و P10 Plus خود را با دوربین دو گانه LEICA به بازار معرفی کرد.
اما مزیت های دوربین های دوگانه LEICA در گوشی های هوشمند هوآوی چیست؟ در ادامه به صورت خلاصه به چند ویژگی خاص این دوربین ها اشاره می کنیم:

  • دوربین های دوگانه می توانند جزئیات بسیار بیشتری از عکس ها را ثبت کنند که این امر در کنار تکنولوژی تشخیص صورت سه بعدی هوآوی، کیفیت عکس ها را دوچندان می کند. به همین دلیل است که حالت عکاسی پورتره در گوشی های P10 و P10 Plus این شرکت تا این حد عالی عمل می کنند.

 

  • دوربین های دو گانه P10 و P10 Plus از یک لنز رنگی و یک لنز تک رنگ بهره می برند و از آنجایی که لنز های تک رنگ سیاه و سفید نور بیشتری را نسبت به لنزهای عادی می توانند جذب کنند، در نهایت عکاسی با دوربین دوگانه در این گوشی ها حتی در نورهای کم هم بسیار عالی خواهند بود.

 

  • لنز تک رنگ گوشی های P10 و P10 Plus بیست مگاپیکسلی است به همین دلیل عکاسی عکس های سیاه و سفید با این دوربین بسیار با کیفیت انجام می شوند.

 

  • دوربین های دو گانه هوآوی از زوم دو برابری بدون افت کیفیت پشتیبانی می کنند که این امر به عکاسان قدرت مانور زیادی در عکاسی به خصوص د رارتباط با سوژه ها در مسافت های دور می دهد.

 
تلاش های هوآوی در توسعه دوربین های دوگانه تلفن همراه موجب شده کیفیت عکس های گوشی های هوشمند به استانداردهای بالاتری ارتقا یابد که قبل از آن در هیچ مدلی شاهد آن نبودیم. شاهد مثال این امر این است که پس از عرضه P9 با دوربین دوگانه و استقبال مشتریان از این ابتکار عمل، شرکت های رقیب هوآوی در بازار تلفن همراه هم مجبور به توسعه دوربین های  دوگانه برای گوشی های خود شدند. هوآوی انقلاب جدیدی را در فناوری دوربین گوشی های هوشمند از مدت ها قبل آغاز کرد و هم اکنون عملاً موج عرضه دوربین های دوگانه در این تجهیزات را در بازار با استانداردهای بالای خود هدایت می کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا