اخبار

دوربین گلکسی اس ۱۱ دارای قدرت زوم بالاتریست

شرکت سامسونگ هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری گلکسی اس را معرفی می‌کند. برای سال ۲۰۱۹ نیز خانواده گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ رونمایی شدند که هر یک از طراحی برجسته و مشخصات بزرگی بهره می‌بردند.

اما همچون سنت همیشگی این شرکت به دنبال ارتقا برای نسل بعدی پرچمداران خود بوده و گزینه‌های برجسته‌تری نسبت به سال قبل خواهند بود. تاکنون جزئیات محدودی درباره خانواده گلکسی اس ۱۱ منتشر شده و حال شاهد انتشار اطلاعات بیشتر بخصوص در بخش دوربین هستیم.

تا رونمایی گلکسی اس ۱۱ چند ماهی باقی مانده و به نوعی کمی زود است تا پیش درآمد و پیش‌بینی داشت. پیش از این جزئیاتی درباره سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر و طیف رنگی این گوشی هوشمند منتشر شد اما گزارش جدید به موارد دیگری از جمله سیستم دوربین گلکسی اس ۱۱ اشاره می کند.

دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی فوق العاده

سامسونگ در سال‌های اخیرا دوربین تکی یا دوگانه را در محصولاتش به کار می‌گرفت اما برای رقابت بهتر تصمیم گرفت تا سال ۲۰۱۹ دوربین چندگانه را به گوشی‌های هوشمند خود از جمله پرچمداران بیافزاید. در حالی که گلکسی اس ۱۰ پلاس به دوربین سه گانه مجهز بود اما گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای دوربین عقب چهارگانه حرفه‌ای می‌باشد. به گزارش وب سایت The Elec این نسل پرچمدار سامسونگ دوربین‌های بسیار قدرتمند و حرفه‌ای خواهند داشت.

در حال حاضر سنسور ۱۲ مگاپیکسلی که شاهد هستیم از سری گلکسی اس ۷ تعبیه شد و سامسونگ اعتقادی به تغییر آن نداشت. در این بین قرار است دوربین اصلی به جای سنسور ۴۸ یا ۱۲ مگاپیکسلی به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی تغییر پیدا خواهد کرد. البته یکی از اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی می میکس آلفا منحصربفرد شیائومی بوده که در همکاری با سامسونگ به این سنسور مجهز شد.

این سنسور خاص سامسونگ عملکرد تصویربرداری برجسته‌ای داشته و می‌تواند با بهترین کیفیت به ثبت تصویر بپردازد. همچنین در شرایط نوری کم نیز باید انتظارات بسیاری داشت و مدل معمولی محسوب نمی شود. ظاهرا به نظر می‌رسد شبیه به گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارای سنسور TOF خواهد بود تا پیکربندی دوربین قابل توجهی داشته باشد. به لطف این سنسور تصویربرداری AR و گرفتن عکس پرتره به بهترین شکل صورت می گیرد.

همچنین انتظار داریم یک لنز زاویه باز هم شاهد باشیم.

بزرگنمایی ۲ برابری را فراموش کنید، زوم ۵ برابری در کار است

پرچمداران هوآوی در بحث بزرگنمایی بسیار ارتقایافته هستند اما محصولات سامسونگ در این زمینه حرف بسیاری برای گفتن ندارند. گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۱ پرو به دوربینی مجهز است که قابلیت زوم ۲ برابری دارد. چیزی که در بیشتر گوشی‌های هوشمند موجود است و چندان عجیب نیست. وان پلاس ۷ پرو با بزرگنمایی ۳ برابری بسیار عملکرد خوبی دارد اما پی ۳۰ پرو بی‌نظیر است. این گوشی هوشمند به بزرگنمایی ۵۰ برابری مجهز شده که کم نظیر بوده و باید آن را در نوع خود بی نظیر دانست.

گذشته از آن گوشی هوشمندی چون اوپو رینو با زوم ۱۰ برابری همراست که اگرچه مطلوب بوده ولی بهتر از پی ۳۰ پرو نیست. به هر حال زوم ۵ برابری می تواند مطلوب باشد و نسبت به قبل ارتقا خوبی محسوب شود. البته این ارتقا در برابر پی ۳۰ پرو بسیار کم است و چنگی به دل نخواهد زد. به هر حال همین که سامسونگ به دنبال ارتقا قدرت زوم دوربین پرچمدار نسل بعدی خود می باشد، جای خوشحالی دارد.

با تمام این تفاسیر دوربین عقب گلکسی اس ۱۱ ترکیبی از یک سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، سنسور دوربین تله فوتو، یک لنز زاویه باز و یک حسگر TOF خواهد بود که پیکربندی ارزنده ای است. همچنین باید شاهد زوم هیبریدی هم باشیم و در مجموع باید بیان داشت که گلکسی اس ۱۱ یک مدل فوق العاده نسبت به قبل در زمینه دوربین است.

اطلاعات بیشتری در کار نیست تا به آن اشاره کرد و باید منظتر ماند تا در جریان رویداد فوریه شاهد معرفی نسل جدید پرچمداران سامسونگ باشیم.


نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا