اخبار

دوربین گوشی موتورولا موتو جی ۴ پلاس در رتبه ۹ سایت DxOMark قرار گرفت

در سال‌های گذشته تنها راهی که می‌توانستید از طریق آن، کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند را متوجه شوید، نقد‌ها و بررسی‌ها بود یا اینکه باید روز‌ها و هفته‌ها بعد از عرضه گوشی منتظر می‌ماندید تا نظرات کاربران را مطالعه کنید. اما با توجه به اینکه نقش دوربین گوشی‌های هوشمند پر‌رنگ‌تر از گذشته شده است، بسیاری از شرکت‌ها گوشی‌های‌شان را در اختیار سایت‌ها یا افرادی قرار می‌دهد که به سرعت این نقد و بررسی‌ها را منتشر کنند. بر این اساس لنوو گوشی‌های خود را از روز اول جهت بررسی حرفه‌ای در اختیار DxOMark قرار می‌دهد. به این ترتیب گوشی جدید لنوو و موتورولا، موتو جی‌۴ پلاس با دریافت نقد‌های مثبت در بین ۱۰ گوشی برتر فهرست این سایت قرار گرفته است.
گوشی موتو جی‌۴ پلاس از یک دوربین ۱۶ مگا‌پیکسل با لنز ۱/۲٫۴ و f/2.0 در کنار فوکوس لیزری و PDAF بهره می‌برد. در تست‌های DxOMark دوربین این گوشی به عنوان یک دوربین قدرتمند اعلام شده که البته بی‌نقص نیست. این گوشی در هر دو بخش عکاسی و فیلمبرداری خوب عمل کرده، البته در بخش فیلمبرداری امتیاز کمتری را کسب کرده است. دوربین این گوشی در نور کم عملکرد خوبی نداشت که با توجه به مشخصات آن، غافلگیر‌کننده نیست.
گوشی موتو جی‌۴ پلاس در بخش عکاسی ثابت بهترین عملکرد را داشت. DxO‌Mark اعلام کرده که این گوشی در حالت HDR عکس‌های خوبی را ثبت می‌کند اما همواره کیفیت عکس‌ها ثابت نیست. اکسپوژر در عکس‌های محیط درونی خوب است اما در نور کم نویز افزایش می‌یابد. در برخی موارد دوربین این گوشی در محیط بیرونی نیز مشکلاتی دارد و نمی‌تواند جزئیات محیط‌های تاریک عکس را به خوبی نمایش دهد و هاله‌ای آبی رنگ روی عکس می‌اندازد. در این بخش، موتو جی‌۴ پلاس موفق شد امتیاز ۸۵ را کسب کند.
در بخش فیلمبرداری، امتیازات اندکی پایین‌تر بود که البته در دوربین گوشی‌های هوشمند عجیب نیست. رنگ، بالانس سفید و فوکوس اتوماتیک در تمامی حالت‌های نوری در حد خوبی بوده است. البته در نور بیشتر کیفیت فیلمبرداری نیز بهتر بوده و نویز کمتری مشاهده شد. در نور کم، جزئیات از دست رفته و نویز مشاهده می‌شود. سایت DxO‌Mark در این بخش به موتو جی‌۴ پلاس امتیاز ۸۱ داد.
 
motorolo moto g4 plus
با دریافت امتیاز کلی ۸۴، گوشی موتو جی‌۴ پلاس هم‌رده گوشی‌هایی مانند آیفون ۶‌اس پلاس و نکسوس ۶‌پی قرار گرفت. البته قیمت این گوشی پایین‌تر از دو گوشی دیگر است. باید توجه داشت که این گوشی در بخش میان‌رده قرار می‌گیرد و در بقیه موارد ضعیف‌تر از دو گوشی دیگر عمل می‌کند. اگر به دنبال گوشی با قیمت مناسب و کیفیت دوربین خوب هستید، موتورولا موتو جی‌۴ پلاس می‌تواند انتخاب خوبی باشد.
 
منبع slashgear
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا