بررسی‌ تخصصی

با من دوست باش، نگاهی به رابط کاربری سری هواوی Mate 10

رابط کاربری سری هواوی Mate 10

 یکی از مهم‌ترین مولفه‌های موجود در تلفن‌های همراه هوشمند را می‌توان رابط کاربری آن‌ها دانست. سری هواوی Mate 10 یکی از برترین محصولات موجود در بازار است و در ادامه به بررسی ساختار رابط کاربری این محصول خواهیم پرداخت. در ابتدای کار باید یادآور شویم که رابط کاربری دستگاه هواوی Mate 10 بر اساس سیستم عامل اندروید نسخه ۸ طراحی شده است. این رابط کاربری قابلیت‌های فراوانی را به‌صورت اختصاصی برای هواوی Mate 10 به همراه می‌آورد.

تشخیص اشیاء و نشانگر تصویری

نخستین مورد در میان قابلیت‌های این رابط کاربری، ساختار هوش مصنوعی است. این ساختار موجب می‌شود تا تصاویری که توسط دوربین در ال برداشت شدن هستند، به‌صورت خودکار تحلیل‌شده و بتوان در گوشه پایین سمت چپ نمایشگر، با یک نشانگر ساده به ماهیت تصویر پی برد. البته ممکن است فکر کنید که شما به‌صورت پیش‌فرض ماهیت تصویر را می‌دانید، بنابراین کاربری این مورد چیست؟ کاربری اصلی این مورد در حقیقت این است که هواوی Mate 10 به‌صورت خودکار به سراغ اعمال تنظیمات سازگار با موضوع عکس می‌رود. برای مثال اگر عکس یک فرد، صورت و چهره یک انسان باشد، تنظیمات نور و سرعت حرکت شاتر دوربین با تنظیمات موردنیاز برای برداشت تصویر از یک گلدان تفاوت دارد. این تفاوت‌ها به‌واسطه ساختار هوش مصنوعی هواوی Mate 10 اعمال می‌شود.
این اشیاء شامل ۱۳ مورد هستند که فهرست کامل آن‌ها شامل گل، آسمان آبی، گیاهان، منظره شبانه، غذا، غروب یا طلوع آفتاب، عملکرد، متن، ساحل، برف، پرتره، گربه و سگ است.

تحول در دکمه خانه و مسیرهای میانبر

با این حال بهتر است به مواردی بپردازیم که بیشتر به طراحی رابط کاربری تعلق دارند. یک ساختار ویژه به نام navigation Dock وجود دارد که شامل یک دایره است که در تصویر نمایشگر این محصول شناور است. این دایره بر اساس دلخواه کاربر، تعیین موقعیت می‌شود و با کلیک کردن بر روی آن می‌توان به مواردی ماند کلیدهای میانبر از پیش تعیین شده یا منوی اصلی دستگاه دسترسی پیدا کرد. این امر می‌تواند به‌سادگی کاربری گوشی را برای شما بهتر از پیش کند. همچنین ساختار مسیرهای میانبر این تلفن همراه هوشمند نیز در نوع خود بسیار جذاب است، کافی است تا دایره یاد شده را برای مدت‌زمانی یک یا  یک ثانیه‌ای نگاه‌دارید تا فهرست مسیرهای میانبر یاد شده برای شما نمایش داده شوند.
قابیلت مدیرت همزمان چند پنجره
نسخه رابط کاربری موجود بر روی هواوی Mate 10، EMUI 8.0 نام دارد. این رابط کاربری به شما اجازه می‌دهد تا به‌صورت هوشمند، قابلیت تصویر در تصویر را برای تلفن همراه خود فعال سازید. این قابلیت‌ها شامل یک مدل خاص به نام وضعیت دید چند ستونه است که تنها برای نسخه پرو از خانواده هواوی Mate 10  قابل دسترسی است. این قابلیت موجب می‌شود تا بتوانید آزادی عمل بیشتری در کار کردن با نرم‌افزارها داشته باشید و ستون‌بندی خودکار و هوشمند محتوا می‌تواند به کارکرد شما کمک شایانی کند. دومین حالت که برای تمامی مدل‌های خانواده هواوی Mate 10 قابل دسترسی است، قابلیت تقسیم کردن تصویر و اختصاص آن به دو پنجره مختلف با محتوایی از جنس نرم‌افزارهای کاملا متفاوت است.

تصویر پس‌زمینه پویا

تصاویر پس‌زمینه موجود بر روی EMUI 8.0 در نوع خود بسیار جذاب هستند. نخست این‌که این تصاویر بر اساس گذشت زمان، تغییر پیدا می‌کنند. به‌این‌ترتیب که تصویر پس‌زمینه شما در هر یک از ساعات روز، با حس و حال آن ساعت از روز سازگار خواهد بود و می‌توان گذر شب و روز را در آن مشاهده کرد. دیگر قابلیت پویا بودن تصویر پس‌زمینه، با استفاده از موقعیت تلفن همراه در دستان شما تجربه می‌شود. این قابلیت موجب می‌شود تا با کج کردن تلفن همراه خود بتوانید شاهد تغییر تصاویر پس‌زمینه و اعمال فیزیک دنیای واقعی بر روی آن‌ها باشید. برای مثال در تصویر قطرات که یکی از تصاویر ارائه شده در این نسخه است، با تکان دادن نمایشگر، قطرات روی تصویر نیز بر اساس جهت حرکت شما به اطراف حرکت می‌کنند.
دیگر قابلیت‌های این رابط کاربری، به سایر محصولات موجود در بازار شباهت دارند و نیازی نیست که به‌صورت تک‌به‌تک به آن‌ها پرداخت ولی باید گفت که رابط کاربری EMUI 8.0، یکی از برترین تجربه‌های اندروید ۸ را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا