اخبار

رد پای مشخصات نکسوس shamu در تست بنچمارک جدید برای لحظاتی جنجال بر انگیز شد!

پیش از این شما را از رکورد شکنی اسمارت فون رونمایی نشده نکسوس ۶ در بنچمارک Geekbench مطلع کردیم. مشخصاتی که در نتیجه بررسی نتایج سایت مذکور به دست آمد، نشان می داد shamu (نام رمز نکسوس ۶) که در حال اجرای اندروید L بود، از چیپست snapdragon 805 استفاده می کند و ۳ گیگابایت رم فضای پردازشی مورد نیاز این چیپ را فراهم می آورد. دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین دوم ۲ مگاپیکسلی به همراه باتری ۳۴۰۰ میلی آمپری از دیگر مشخصات این گوشی قدرتمند بود. همچنین رزولوشن صفحه نمایش QHD و البته اسکرین نیز ۵.۹ اینچی تخمین زده شد.
اما همانطور که می دانید Geekbench تنها سایت مرجع در این زمینه نیست. بر همین اساس به تازگی نکسوس ۶ با سفری دیگری در قلمرو بنچمارک ها، ردپایی جدید از خود به جای گذاشته است! البته مشخصاتی که از تست CPU-Z به دست آمد نیز با آنچه که تا به حال می دانستیم، تطابق دارد. Snapdragon 805، چیپ گرافیکی adreno 420 به همراه ۳ گیگابایت رم و صفحه نمایش QHD. اما یک تفاوت گیج کننده معادلات را در بخشی از این داستان به هم می ریزد! در ادامه مشخصات لیست شده، به موضوعی بر می خوریم که با کمی دقت می تواند واقعیتی عحیب را بر ملا کند. تراکم پیکسلی لیست شده در این سایت برای نکسوس ۶ عدد ۵۶۰ppi را نشان می دهد که با توجه به رزولوشن ۱۴۴۰×۲۵۶۰ می توان دریافت که این تراکم به یک صفحه نمایش ۵.۲ اینچی مرتبط است نه یک اسکرین یا سایز ۵.۹ اینچ! چند ماه پیش نیز تست بنچمارک GFX حکایت از نمایشگر ۵.۲ اینچی برای این گوشی پر حاشیه داشت. یعنی ممکن است نکسوس x یا همان نکسوس ۶ با نام رمز shamu از یک اسکرین ۵.۲ اینچی برخوردار باشد؟
البته فون ارنا در نهایت با استناد به نظر یکی از خوانندگانش این خبر را به روز رسانی کرده و با رمز گشایی آن، مسئله را مختومه اعلام نموده است. بر اساس این گزارش، در تست CPU-Z عدد ۵۶۰ معبار نقطه بر اینچ (dpi) است و نه تراکم پیکسل در اینچ (ppi) . بنابراین سایز صفحه نمایش باید همان ۵.۹ اینچ باشد که تا به حال در شایعات مطرح شده بود. از این گذشته طبعا برای یک گوشی با کد رمز shamu که از نام یک نهنگ برآمده، چنین صفحه نمایشی چندان دور از انتظار نیست!
در نهایت به نظر می رسد که ما مجبوریم تا رونمایی این گوشی جدید صبور باشیم تا تمامی حقایق مشخص شود. اما تا آن روز از شما می پرسیم، یک نکسوس با صفحه ۵.۹ اینچ می تواند راضی کننده باشد؟ یا تمایل دارید با نسخه کوچکتر این گوشی کار کنید؟

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا