اخبار

رزولوشن دوربین گوشی های آیفون سال ۲۰۱۸ همگی بالای ۱۲ مگاپیکسل خواهند بود

تا ۲۱ شهریور ماه مدیل جدید آیفون ۸ منتشر خواهد شد. در این راستا اپل تمام تمرکز خود را روی ساخت این گوشی متمرکز کرده اما از طرفی بخش تحقیق و توسعه اپل ، کار خود را روی گوشی های سال ۲۰۱۸ این شرکت آغاز کرده اند.
به نظر می رسد که آیفون با شرکتی قرار داد بسته است که لنز های جدید برای گوشی های سال۲۰۱۸ اش تولید کند.بنا به گزارش مورد بحث، با توجه به احداث کارخانه‌ی جدید شرکت لارگن پرسیژن تایوان، اپل درخواست کرده است که این تأمین‌کننده، ظرفیت تولید لنزهای دوربین بالای ۱۲ مگاپیکسلی خود را بیشتر کند.
شرکت لارگن یکی از ان شرکت هایی است که می تواند ظرفیت لنز های دوربین گوشی های آیفون ۲۰۱۸ را تامین کند. این شرکت می تواند ۶۰۰ میلیون واحد لنز در سال را برای آیفون تولید نماید.
در گزارش مورد بحث به این مورد اشاره شده است که خط تولید جدید لارگن ابتدا از ماه اکتبر با ظرفیت کم آغاز به کار خواهد کرد و سپس ظرفیت تولید این کارخانه‌ی جدید در سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت.
اگر نگاهی به سابقه‌ی اپل بیندازیم، این کمپانی همیشه سعی دارد از بازی مگاپیکسل‌ها دور بماند و در واقع دوربین گوشی‌های این کمپانی از نظر عددی پایین‌تر از دوربین‌های بسیاری از محصولات شرکت‌های دیگر قرار می‌گیرند؛ اما اپل برای این استراتژی دلیل خوبی دارد. اگرچه رزولوشن بالاتر روی کاغذ یک مورد مثبت به نظر می‌رسد؛ اما اگر افزایش رزولوشن با افزایش سایز لنز دوربین همراه باشد، در این شرایط و به‌خصوص در مواردی که نور محیط کافی نباشد، کیفیت عکس‌ها کاهش خواهد یافت. سنسور کم‌تراکم برای ثبت تصاویری با کیفیت بالاتر، یکی از ویژگی‌های کلیدی در دوربین گوشی‌ هوشمند است. اپل نیز همیشه سعی کرده است برای ارائه‌ی تجربه‌ی تصویربرداری باکیفیت‌تر در آیفون، از مگاپیکسل کمتر و دوربینی با سایز بزرگ‌تر بهره ببرد.
یکی از احتمالات موجود این است که اپل تصمیم بگیرد در آیفون‌های آینده‌ی خود از سنسورهایی با ابعاد بزرگ‌تر استفاده کند. حال این که خبر صحت دارد یا خیر، به پیشینه اپل در انجام اهداف بیان شده اش بر می گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا